Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2003, 13:18   #1
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Nu weet ik waar de Bush administratie hun ideologie vandaan hebben:
Uit een satirisch nummer van Randy Newman uit 1972

Randy Newman - Political Science
From the album "Sail Away"

No one likes us
I don't know why.
We may not be perfect
But heaven knows we try.
But all around even our old friends put us down.
Let's drop the big one and see what happens.

We give them money
But are they grateful?
No they're spiteful
And they're hateful.
They don't respect us so let's surprise them;
We'll drop the big one and pulverize them.

Now Asia's crowded
And Europe's too old.
Africa's far too hot,
And Canada's too cold.
And South America stole our name.
Let's drop the big one; there'll be no one left to blame us.

Bridge:
We'll save Australia;
Don't wanna hurt no kangaroo.
We'll build an all-American amusement park there;
They've got surfing, too.

Well, boom goes London,
And boom Paris.
More room for you
And more room for me.
And every city the whole world round
Will just be another American town.
Oh, how peaceful it'll be;
We'll set everybody free;
You'll have Japanese kimonos, baby,
There'll be Italian shoes for me.
They all hate us anyhow,
So let's drop the big one now.
Let's drop the big one now.

Mocht je het niet kennen: Kazaa het eens, met de typische sinatra/las vegas muziek erbij is het helemaal lachen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 13:21   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Hehe, misschien zonder watergate?
Oud 26 juli 2003, 13:43   #3
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wie weet.

Laat George of the Jungle nu maar snel zijn WMD's plaatsen in Irak en ze daarna laten 'vinden'. Hopelijk neemt President Schaamhaar zijn gesprekken ook op...
Oud 26 juli 2003, 13:50   #4
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Wie weet.

Laat George of the Jungle nu maar snel zijn WMD's plaatsen in Irak en ze daarna laten 'vinden'. Hopelijk neemt President Schaamhaar zijn gesprekken ook op...
Plaatsen? Dan kan er onderzoek plaatsvinden. De newsflash zou veel spectaculairder zijn als men kon zeggen: Deze morgen zijn er massavernietingswapens gevonden in Baghdad, er was tevens een grote paddestoel te zien boven de stad. De bevolking is relieved dat er eindelijk een doorbraak komt in deze zaak.
Oud 26 juli 2003, 14:37   #5
dejohan
Minister-President

Standaard

quote="TomB"]
Citaat:
Citaat:
Wie weet.

Plaatsen? Dan kan er onderzoek plaatsvinden. De newsflash zou veel spectaculairder zijn als men kon zeggen: Deze morgen zijn er massavernietingswapens gevonden in Baghdad, er was tevens een grote paddestoel te zien boven de stad. De bevolking is relieved dat er eindelijk een doorbraak komt in deze zaak.[/quote]

Ach, opperaap ziet er dan lomp uit, zo stom zal hij wel niet zijn denk ik, zowel voor het plaatsen of het droppen.

Iets anders, de laatste tijd wordt er veel gezeverd overhet anti-americanisme in Europa, maar ik heb toch in een antal forums gemerkt dat er toch ook veel anti-europeanisme bij usa'ers is is. Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch wel schrok van de intensiteit en de algemeenheid van deze dingen (allez ja, algemeenheid, forums zijn selectief hé). Ik was mij er compleet niet van bewust, en ik denk veel Europeanen met mij (voor de Irak thing dan toch). Als ik dan dit nummer uit 1972 terugvind, blijken die gevoelens van 'iedereen is tegen ons, zelfs onze vrienden' er toch al langer in te zitten.

Heb jij dezelfde indruk vanuit jou situatie?
Oud 26 juli 2003, 14:37   #6
dejohan
Minister-President

Standaard

quote="TomB"]
Citaat:
Citaat:
Wie weet.

Plaatsen? Dan kan er onderzoek plaatsvinden. De newsflash zou veel spectaculairder zijn als men kon zeggen: Deze morgen zijn er massavernietingswapens gevonden in Baghdad, er was tevens een grote paddestoel te zien boven de stad. De bevolking is relieved dat er eindelijk een doorbraak komt in deze zaak.[/quote]

Ach, opperaap ziet er dan lomp uit, zo stom zal hij wel niet zijn denk ik, zowel voor het plaatsen of het droppen.

Iets anders, de laatste tijd wordt er veel gezeverd overhet anti-americanisme in Europa, maar ik heb toch in een antal forums gemerkt dat er toch ook veel anti-europeanisme bij usa'ers is is. Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch wel schrok van de intensiteit en de algemeenheid van deze dingen (allez ja, algemeenheid, forums zijn selectief hé). Ik was mij er compleet niet van bewust, en ik denk veel Europeanen met mij (voor de Irak thing dan toch). Als ik dan dit nummer uit 1972 terugvind, blijken die gevoelens van 'iedereen is tegen ons, zelfs onze vrienden' er toch al langer in te zitten.

Heb jij dezelfde indruk vanuit jou situatie?
Oud 26 juli 2003, 15:34   #7
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Excerpten uit "DOGS" ( Pink Floyd ), 1977

"You gotta be crazy, you gotta have a real need.
You gotta sleep on your toes, and when you're on the street,
you gotta be able to pick out the easy meat with your eyes closed.
And then moving in silently, down wind and out of sight,
you gotta strike when the moment is right, without thinking.

And after a while you can work on points for style,
like the club tie and the firm handshake,
a certain look in the eye and an easy smile.
You have to be trusted by the people that you lie to,
so that when they turn their backs on you,
you'll get the chance to put the knife in."

"Deaf, dumb and blind, you just keep on pretending
that everyone's expendable and no-one has a real friend.
And it seems to you the thing to do would be to isolate the winner.
And everything's done under the sun,
and you believe a heart, everyone's a killer."
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 15:34   #8
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Excerpten uit "DOGS" ( Pink Floyd ), 1977

"You gotta be crazy, you gotta have a real need.
You gotta sleep on your toes, and when you're on the street,
you gotta be able to pick out the easy meat with your eyes closed.
And then moving in silently, down wind and out of sight,
you gotta strike when the moment is right, without thinking.

And after a while you can work on points for style,
like the club tie and the firm handshake,
a certain look in the eye and an easy smile.
You have to be trusted by the people that you lie to,
so that when they turn their backs on you,
you'll get the chance to put the knife in."

"Deaf, dumb and blind, you just keep on pretending
that everyone's expendable and no-one has a real friend.
And it seems to you the thing to do would be to isolate the winner.
And everything's done under the sun,
and you believe a heart, everyone's a killer."
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 17:31   #9
Maxwell Rain
Burger

Maxwell Rain's schermafbeelding

Standaard

Bill Hicks over de eerste oorlog in Irak met George Bush Sr.

"Im sick and tired of this. First we sell arms to these people, and then we go and blow the sh*t out of 'em. We're like the bullies of the world"

en ook

(over de de Republikeinse Garde)
First there was the Elite Republican Guard. Well, after two weeks of continious carpet-bombing... not one reaction from them.
"Well, they weren't merely as elite as we may have lead you to believe".
So from the Elite Republican Guard, we went to the Republican Guard, to the Republicans made this sh*t up about there being Guards out there.
Maxwell Rain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 17:31   #10
Maxwell Rain
Burger

Maxwell Rain's schermafbeelding

Standaard

Bill Hicks over de eerste oorlog in Irak met George Bush Sr.

"Im sick and tired of this. First we sell arms to these people, and then we go and blow the sh*t out of 'em. We're like the bullies of the world"

en ook

(over de de Republikeinse Garde)
First there was the Elite Republican Guard. Well, after two weeks of continious carpet-bombing... not one reaction from them.
"Well, they weren't merely as elite as we may have lead you to believe".
So from the Elite Republican Guard, we went to the Republican Guard, to the Republicans made this sh*t up about there being Guards out there.
Maxwell Rain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 17:33   #11
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
quote="TomB"]
Citaat:
Citaat:
Wie weet.

Plaatsen? Dan kan er onderzoek plaatsvinden. De newsflash zou veel spectaculairder zijn als men kon zeggen: Deze morgen zijn er massavernietingswapens gevonden in Baghdad, er was tevens een grote paddestoel te zien boven de stad. De bevolking is relieved dat er eindelijk een doorbraak komt in deze zaak.

Heb jij dezelfde indruk vanuit jou situatie?[/quote]

Quite frankly, mijn indruk is dat er een grote hoop van de Amerikanen joviale kerels zijn die bij die discussie plots opkijken en zeggen: What do you mean they don't like me? I never did anything bro.

Mijn indruk is dat je twee regios hebt die het eigenlijk goed met elkaar kunnen vinden, maar dat de sensatiezucht van de pers, die altijd op zoek is naar een boeman, ervoor zorgt dat die goeie relatie soms eens in een impasse komt.

Ik lees op het forum veel vooroordelen over Amerikanen die enkel en alleen maar kunnen komen uit desinformatie en ik hoor hier in de VS veel vooroordelen over Europese landen die ook gebaseerd is op desinformatie.

Dat staat los van mijn politieke visie by the way.
Oud 26 juli 2003, 17:33   #12
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
quote="TomB"]
Citaat:
Citaat:
Wie weet.

Heb jij dezelfde indruk vanuit jou situatie?[/quote]

Quite frankly, mijn indruk is dat er een grote hoop van de Amerikanen joviale kerels zijn die bij die discussie plots opkijken en zeggen: What do you mean they don't like me? I never did anything bro.

Mijn indruk is dat je twee regios hebt die het eigenlijk goed met elkaar kunnen vinden, maar dat de sensatiezucht van de pers, die altijd op zoek is naar een boeman, ervoor zorgt dat die goeie relatie soms eens in een impasse komt.

Ik lees op het forum veel vooroordelen over Amerikanen die enkel en alleen maar kunnen komen uit desinformatie en ik hoor hier in de VS veel vooroordelen over Europese landen die ook gebaseerd is op desinformatie.

Dat staat los van mijn politieke visie by the way.
Oud 26 juli 2003, 23:11   #13
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:

Volledig mee akkoord. Ik ben dat de laatste maanden ook beginnen te beseffen.
Oud 1 augustus 2003, 12:40   #14
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Correctie: Het gaat meestal over reeds bestaande vooroordelen die versterkt worden.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be