Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 07:31   #1
utopyseman
Vreemdeling

Standaard hoofddoek versus GENT

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Mag de koningin nog een hoed dragen.( een hoed is immers ook een hoofddoek alleen is daar karton of iets anders bij gehaald om de hoed vorm te geven)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Mag ik als Belg en katholiek kunstenaar een hoofddoek in mijn collectie in bouwen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Van waar het lef om mijn klederdracht te verplichten.[/SIZE][/FONT]
[FONT='Times New Roman']Wand, je mag niet is gelijk aan je moet. [/FONT]
utopyseman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 07:32   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door utopyseman Bekijk bericht
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Mag de koningin nog een hoed dragen.( een hoed is immers ook een hoofddoek alleen is daar karton of iets anders bij gehaald om de hoed vorm te geven)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Mag ik als Belg en katholiek kunstenaar een hoofddoek in mijn collectie in bouwen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Van waar het lef om mijn klederdracht te verplichten.[/SIZE][/FONT]
[FONT='Times New Roman']Wand, je mag niet is gelijk aan je moet. [/FONT]
Tja duidelijk nog niet gewoon van te pasten hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 17:34   #3
utopyseman
Vreemdeling

Standaard

wat is het hier stil,
zijn jullie bang dat ik gelijk krijg.
hoe kunnen jullie u laten zeggen wat je niet meer mag dragen van kleding.
misschien mogen morgen de vrouwen geen broek meer dragen.
wat zou je daar van zeggen
en wat zeg de wet jijgen lijk over hoofddoek.
is dat iets voor moslim vrouwen alleen, mag ik als kristen man simpatie betuigen aan Palistiena en mijn Arafat scherp toch nog dragen want dat is ook een hoofddoek.
utopyseman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 17:40   #4
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Voor mijn part is 't alle dagen carnaval. Maar als iemand het recht opeist om met een hoofddeksel te poseren voor een ID-kaart of paspoort dan heb ik dat recht toch ook zeker?

Het zou ook de moslim-man sieren (letterlijk én figuurlijk) als deze zich eveneens met een hoofddoek in het publiek zou begeven.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 18:01   #5
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
wat is het hier stil,
is dat iets voor moslim vrouwen alleen, mag ik als kristen man simpatie betuigen aan Palistiena en mijn Arafat scherp toch nog dragen want dat is ook een hoofddoek.
Die arafat(dief van zen eigen volk)kopvod is geen geloofs symbool
Die theedoek die moslimas op hun kop dragen wel
Oud 11 december 2007, 18:49   #6
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is het hier stil,

Waarom denk ik dat iemand hier weer een tweede... nickname heeft aangemaakt?
Oud 11 december 2007, 21:52   #7
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wand, je mag niet is gelijk aan je moet.
Dus, een hoofdoek "mag niet" verboden worden?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:20   #8
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wand, je mag niet is gelijk aan je moet.
Het is de keuze van de meerderheid.Die moet je dus volgen.Zelfs als je links of moslim bent.Niet alleen de pro's van dit land tellen moet je weten.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:42   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is het hier stil,
Man man man... dat is nog eens een nieuw onderwerp zie!
Wat zou je ervan denken van eens naar de islamlanden te trekken en daar uit te leggen dat ze hun bevolking, hun vrouwen vooral, moeten vrij laten in hun kledingskeuze! Diegenen die dan tot hier geraken zouden alvast geen enkel probleem meer hebben en geen enkele behoefte om niet te doen zoals de plaatselijke bevolking...
Waar halen ze het recht vandaan, daar in die moslimlanden! Diegenen die tot hier geraken zijn er nog altijd door gefrustreerd!

We steunen je van harte, geef ze er maar van langs, ginder! Je zult een stuk van de wereldbevolking een grote dienst bewijzen.

Laatst gewijzigd door andev : 11 december 2007 om 22:44.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:42   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is het hier stil,
... sorry, dubbel

Laatst gewijzigd door andev : 11 december 2007 om 22:45.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:50   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Waarom denk ik dat iemand hier weer een tweede... nickname heeft aangemaakt?
miskien sijn soooooontje, stal al fol foutten...

Jantje zal het niet zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:54   #12
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Man man man... dat is nog eens een nieuw onderwerp zie!
Wat zou je ervan denken van eens naar de islamlanden te trekken en daar uit te leggen dat ze hun bevolking, hun vrouwen vooral, moeten vrij laten in hun kledingskeuze! Diegenen die dan tot hier geraken zouden alvast geen enkel probleem meer hebben en geen enkele behoefte om niet te doen zoals de plaatselijke bevolking...
Waar halen ze het recht vandaan, daar in die moslimlanden! Diegenen die tot hier geraken zijn er nog altijd door gefrustreerd!

We steunen je van harte, geef ze er maar van langs, ginder! Je zult een stuk van de wereldbevolking een grote dienst bewijzen.
42 vrouwen vermoord voor teveel make-up of Westerse kleding (artikel in GVA vandaag)

In de Zuid-Iraakse stad Basra zijn dit jaar zeker veertig vrouwen vermoord omwille van te Westerse kleding of opvallende make-up. Hun toegetakelde lichamen werden op straat gevonden met briefjes erbij waarin andere vrouwen worden gewaarschuwd zich te richten naar de islamitische leer.

Dat heeft politiechef Jalil Khalaf van Basra donderdag gezegd aan de BBC en is ondermeer te lezen op examiner.com. De daders zijn bendes fanatici die op moto's in auto's met geblindeerde ramen door de stad rondrijden om vrouwen aan te spreken die geen traditionele kleding en hoofddoek dragen, zei hij. Dat meldde de BBC donderdag. Vrouwen die geen strikte islamitische kleding dragen, te veel make-up op hebben of overspel zouden plegen worden bedreigd, geïntimideerd en vermoord, aldus generaal-majoor Abdul Jalil Khalaf. Tussen juli en september zijn in de havenstad al 42 vrouwen vermoord, zei hij.

„Er is een vreselijke onderdrukking van vrouwen aan de gang”, verklaarde Khalaf tegen de BBC. Zo werd een vrouw samen met haar zesjarige zoon vermoord nadat geruchten de ronde hadden gedaan dat de kleine jongen het resultaat was van een overspelige relatie.

Volgens de politiechef melden veel mensen misdaden niet uit angst voor een schandaal of omdat ze denken dat de politie de zaak toch niet kan oplossen. De politie van Basra is sterk geïnfiltreerd door de extremistische milities.

Een vrouwelijke advocaat zei tegen de BBC dat „elke twee of drie dagen” een vrouw in de stad wordt aangevallen. Als een voorbeeld noemde zij een studente die in haar benen was geschoten omdat zij geen islamitisch hoofddoek droeg. Op muren staat geschreven dat vrouwen hun hoofd moeten bedekken en anders worden „gestraft”.

In Basra voeren verschillende sjiitische milities een felle strijd om de macht. De afgelopen jaren zijn hierbij al honderden slachtoffers gevallen. Een zegsman van de militie van Moqtada al-Sadr ontkende dat leden van zijn Mahdi Leger betrokken waren bij de aanvallen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 11 december 2007 om 22:56.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be