![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw.../071208_kanker
Jonge kinderen die in de buurt van een kerncentrale wonen, krijgen meer dan gemiddeld leukemie of andere vormen van kanker. Dat blijkt uit een studie van Duitse wetenschappers aan de universiteit van Mainz. En toch willen sommige mensen kerncentrales bijbouwen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En het gaat niet om een beetje meer:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad
Maar toch wordt het voorgesteld als duurzame onschuldige oplossing voor het energie vraagstuk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de straling, want die is er niet. Is het koelwater? Dat is een ander paar mouwen.
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Er is nochtans geen enkel bewijs dat kerncentrales daar verantwoordelijk voor zijn:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
|
![]() Citaat:
Het artikel moet die vraag ook openlaten: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zouden de arbeidsgeneeskundige diensten en de vakbonden van de werknemers in die kernsentrales dan niets doorhebben?
Geraakt er daar eigenlijk ooit wel ene aan zijn pensioenleeftijd? En zou dat ook gelden voor al die medische toepassingen waar stralingen bij gebruikt worden, tot en met tandartsen die ook al eens een fotooke trekken?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ligt het daar aan? Zware metalen, besmet koelwater en dergelijke? Kortom zulke onderzoeken kunnen wel wat uitmaken dus.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vader heeft er lange tijd gewerkt. Hij is gestorven van aspirine te gebruiken omdat er veel in de gazet stond dat dit gezond was voor het hart en dergelijke . Maar heel slecht voor de maag! Hoe ironisch kan het soms zijn?
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt het nu eens geen tijd dat we van die rommel vanaf graken,wind en zonne energie zouden meer moeten kunnen zorgen voor onze dagelijkse behoefte
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik hoor dit al zo een 25 jaar maar men kan het natuurlijk nooit genoeg herhalen.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie gelooft er nog de VRT?
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Geen windmolens meer please... We zien al hoe die rond Antwerpen niet draaien. Nog meer nutteloze vogelhakkers heeft dit land echt niet nodig.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() In Doel daar zitten buiten de enkelingen van de oorspronkelijke bevolking, alleen maar krakers en illegalen, van mijn part mogen ze gerust allemaal naar Antwerpen vertrekken, ze hebben in Doel niks te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry beste Raven,maar toevalig wordt er juist een nieuwe kolencentrale gebouwd in het Antwerpse waar men 30% minder vuil van heeft dan vroeger
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de pers begint men dan direct te lullen over die kerncentrale,terwijl,ongetwijfeld het rapport in veel drogere termen stelt dat er een probleem is IN DE BUURT VAN kerncentrales... ![]() Evengoed kan blijken dat de grond,lang geleden al,vervuild is geweest,met koolteer,chemicalien....asbest... en ja,armere mensen plegen in dergelijke buurten te wonen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar geen nood; wanneer alles oppwind/zonne-energie zit zallje wel te klagen hebben dat je het niet kan betalen. De huidige prijsstijgingen zullen dan peanuts zijn. |
|
![]() |
![]() |