![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Nu we rond de oren gekletst worden met berichten over klimaat, koopkracht, onze vlucht naar een extreem gesofisticeerde samenleving, loonmatiging, belastingsverlaging, consuminderen, de rijker die rijker worden, een land die niet meer bestaat...
Alles wijst erop dat alles steeds sneller evolueert en iedereen zich haast om mee te zijn met de HST. Onze geglobaliseerde wereld(economie) is een machine die niet meer te houden is. De vraag is of gehele samenleving die blijvende transformatie nog als draaglijk kan ervaren. Dan spreek ik materieel gezien en ook mentaal. Het lijkt er meer en meer op dat "the have and have not" de barometer voor geluk zal worden! Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 15 december 2007 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt zonder meer maar of een groen beleid dit zal veranderen betwijfel ik sterk, in mijn ogen zijn zij hier mee verantwoordelijk voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niet dat ik de holbewoner wil ophemelen, maar dat we ons handelen meer moeten richten naar de natuur ook onze ideologie. En wees niet bang het zal verre van een achteruitgang betekenen, integendeel een verrijking! Ik geef een mooi voorbeeld. Van hoe men nu aankijkt tegen hedendaagse stedenbouw in de positieve zin: http://www.worldarchitecturenews.com...upload_id=1730 en ook... http://www.inhabitat.com/ Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 15 december 2007 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() de groeiende kloof tussen arm en rijk is geen objectief probleem, behalve voor de armen.
maar als maatschappelijke evolutie is dat slechts een probleem afhankelijk van welke socio-economische ideëen je erop nahoudt. een (ultra-)liberaal zal de armoede wijten aan het gebrek aan werklust of intelligentie van de armen. m.a.w. hij legt de verantwoordelijkheid voor de armoede bij de armen zelf. de vrije markt zorgt er immers voor dat alle rijkdom eerlijk verdeeld wordt. de 'onzichtbare hand' etc. hebt ge niks, dan is dat uw eigen schuld en niet die van de markt. ge had immers ook maar vaatchirurg moeten worden. en daar moet de arme het maar mee doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Spijtig dat men vroeger in de ijstijd te veel CO² de lucht heeft ingeblazen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() al 6 posts zonder de schuld te geven aan "de allochtonen" de vreemdelingen" "de islam" "de moslims", "de multicul", "de pocos", "de sossen" of "de Walen"...
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2007 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niet iedereen hoeft vaatchirurg te worden gelukkig maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog maar 7 posts ver en een linkse begint al tegen VB-ers te zaniken. Uitzonderlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij maakt er zelfs schrijffouten door
![]()
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn opmerking was kritisch: je tekstje is zó enorm emo. Ik heb er gewoon geen andere woorden voor. Als jou dat machismo overkomt, jouw probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moest eens weten wie ik ben.
![]() |
![]() |
#20 |