![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() In de bijenkasten van de Gentse universiteit blijkt 30 tot 40 procent van de dieren overleden - door een mijt - en dat is alarmerend, volgens professor Frans Jacobs. "In de mondiale rangschikking van economisch belangrijkste 'landbouwdieren' staan bijen op de tweede plaats. Enkel runderen brengen nog meer geld op.
Bijen zijn economisch belangrijker dan varkens of kippen. Zonder bijen is er geen landbouw", zegt Jacobs. Een massale bijensterfte kan negentig belangrijke oogsten - van fruit over een aantal groenten tot katoen en koffie - in gevaar brengen. (belga/tdb) Bron: HLN.be En massale chemtrails en electrosmog bedreigen de bijen net zo als het een levensbedreigende situatie voor de mensheid is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *zucht*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Einstein zei het al... als er 4 jaar geen bijen zijn, dan is het met de mensheid gedaan.
![]() Ik heb geen bewijzen, maar ik vermoed een complot van de NWO om zich van vier �* vijf miljard mensen te ontdoen. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 12 februari 2008 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Gisteren op VTM gezien, grappig dat ze daar nu pas aandacht aan besteden. Op internet heb ik daar bijna een jaar geleden al dingen over gelezen.
Er is geen bewijs dat Einstein die uitspraak ooit gedaan heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Einstein heeft deze uitspraak gedaan.Ben overtuigt dit gelezen te hebben.En het klopt ook dat de mensheid niet zonder bijen kan.Honing is trouwens een eeuwenoud geneesmiddel en werd in de tijd van Egypte ook als betaalmiddel gebruikt.Dit is een intressante docu over de bij.
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Mijn (vlaamse) Belgische grootvader die al bijna 80 jaren imkert uit intresse, hoorde ik hier al 5 jaren geleden over vertellen. Bijna zijn hele bijenbestand is naar de knoppen gegaan en hij is er mee opgehouden, hij is ook al meer dan 90 jaren. Dus over die hele affaire: niets nieuws onder de zon.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Het is iets dat belangrijk is maar altijd wat onzichtbaar is gebleven.
Ik ben eigenlijk benieuwd of het werkelijk zo'n grote ramp zal zijn.
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() 'Bijensterfte erger dan opwarming aarde'
HAARLEM - In Kennemerland is paniek onder imkers uitgebroken. De bijen hebben een rampzalige winter doorgemaakt. Driekwart van de volken is dood als gevolg van ziekten. Ook wereldwijd zijn grote problemen. De Belgische professor Frans Jacobs, werkzaam bij de universiteit van Gent en een vermaard bijendeskundige, luidt de noodklok. ,,De oprukkende varroa destructor mijt zorgt voor grote bijensterfte. Economisch kan dit probleem erger worden dan de opwarming van de aarde. Want zonder bijen, geen bestuiving en geen landbouw.'' Dertig tot veertig procent van de honingbijen in de bijenkasten van de Gentse universiteit blijkt in de winter te zijn doodgegaan als gevolg van de virusziekten. Aan de Amerikaanse westkust is afgelopen drie seizoenen naar schatting zestig procent van de commerciele bijenkolonies weggevaagd, aan de oostkust zelfs zeventig procent. Professor Jacobs: ,,In de mondiale rangschikking van economisch belangrijkste 'landbouwdieren' staan bijen op de tweede plaats. Enkel runderen brengen nog meer geld op. Bijen zijn economisch belangrijker dan varkens of kippen." Door de bijensterfte zou volgens de professor een derde van de mondiale landbouwproductie in gevaar komen. In Kennemerland is de situatie niet veel anders. ,,Door het mooie weer van de afgelopen dagen hebben de imkers de balans van de winter kunnen opmaken'', zegt Pim Lemmers van de Imkervereniging Haarlem een omstreken. ,,Het is werkelijk nog nooit zo'n slechte uitwintering geweest. Ik ben er ruim dertig van de 45 ingewinterde volken kwijt. Ik ga dan ook maar postzegels verzamelen...'' Ook elders in Nederland is grote onrust ontstaan. Een bijenhouder uit het Gelderse Overloon constateerde bij het uitvliegen dat zijn bijna zestigduizend bijen op mysterieuze wijze waren verdwenen. Hij heeft geen idee waar zijn beestjes gebleven zijn. Van massale bijensterfte is daar echter geen sprake, want dode dieren trof hij niet aan. Naar de toedracht kan hij alleen maar gissen. ,,Mobiele telefonie zou de oorzaak kunnen zijn", vermoedt deze bijenhouder. De straling van gsm-masten zou het navigatiesysteem van de bijen kunnen beinvloeden, waardoor ze de weg naar huis niet meer kunnen vinden en eitjes onbevrucht blijven. Bron: Haarlemsdagblad.nl Schijnbaar dus toch een groot probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() DE MAGISCHE 2012
de tekenen zijn er, de laatste jaren zijn er, Belgiê heeft geen regering meer, de VS krijgt een zwarte president, Leterme werd vermoedelijk vergiftigd door Poetin Pinokkio, terroristen krijgen de vrijspraak,Debie naar de cel, Fientjes comback, Magriet... allemaal te veel om nog over toeval te spreken. ( Satan heerst ) ![]() Laatst gewijzigd door Marlientje : 15 februari 2008 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het feit is gewoon dat deze bijenkorf zich niet echt aardde in de omgeving en dat ze een betere plaats hebben gezocht. Hoe dat men dat zó kan dramatiseren. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ik heb de laatste jaren vaak meegeweest met mn grootvader die vele jaren ervaring heeft daarover. Vaak kwam het voor, wanneer hij dus na 3 weken van het Brusselse weer naar een plaats kwam waar van zn korven stonden, dat bepaalde korven ineens helemaal uitgestorven waren, op of sterven na dood, terwijl die de vorige keer kerngezond was.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reeds meer dan een jaar geleden was daar in de VS veel over te doen(overigens gebruiken Amerikaanse Imkers ook bij voorkeur de "Europese Honingbij".)
Een stelling (onbewezen)die naar voor kwam is dat die "kweekvolkjes" te zwak geworden zijn,zeer produktief,maar zwaar gestresseerd en extreem kwetsbaar voor agressies zoals van die mijt,die al van in de jaren 80 in Europa ravages aanricht.... Ik heb nog geen gegevens gezien over het eventueel verdwijnen van "wilde" bijenvolken (ZIJN die er uberhaupt wel in Europa,of is dat allemaal lang geleden al weggesaneerd.... ),en bovenal hoe het gaat met Afrikaanse- en Aziatische honingbij-types? :s verwijzingen naar de pesticiden-industrie zijn momenteel nog niet hard gemaakt.. Laatst gewijzigd door kelt : 15 februari 2008 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Is al jaren dat ik dit zie.Hou dat namelijk goed in het oog voor mijn eigen gewassen en hobby.Sproei nooit,en ben altijd zeer tevreden als de bijen op mijn kruiden zitten.In mijn compostton is het ook zo,maar dat zijn andere werkers,en we geven ze goed voedsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Waar haal je dat vandaan?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Op p.be werd er ook over gediscussiëerd. Ik denk in het klimaatveranderingsforum. Men dacht toen dat de oorzaak kon liggen bij bestrijdingsmiddelen. Weet iemand hoe het tussen nu en vorig jaar is geëvolueerd? Dit lijkt me een ontzettend belangrijk topic en iets wat zeker moet worden opgevolgd. Ik hoop dat dit gebeurt, want zonder bijen zou de toekomst er wel eens heel weinig fraai kunnen uitzien.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 februari 2008 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zal wel iemand een kunstbij ontwikkelen.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij is kabouter plop trouwens de oorzaak.
![]() ![]()
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
een zwarte president id V.S. linken aan satan?? Dat lijkt mij puur racisme. (En wat met de zwarte presidenten in Afrika. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 februari 2008 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ik heb hier nog een boekske liggen, 'aarde en kosmos' van juli/augustus 1983.
Een van de artikels is getiteld 'varroa-mijt bedreigt honingproduktie'. Dit is dus echt niet nieuw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() U kent ook niets, maar dan helemaal niets van de dieren- en plantenwereld precies, hé ? Wie vliegt er van bloem tot bloem ?
|
![]() |
![]() |