![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
edit: wat googelen levert me alvast dit op: Maar er is meer. Er is ook het gigantische probleem van de veel te dure publieke diensten (openbare diensten, ambtenaren). Te veel Walen (36,8% van de loontrekkenden) werken voor de overheid. De kloof met Vlaanderen (24,4%, cijfers RSZ 2004) blijft bijzonder groot. De provincie Henegouwen telt vier keer meer ambtenaren dan Oost-Vlaanderen (Alain Destexhe, DS, 3 feb. 2007). http://www.vvb.org/actueel/141/20703
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 14 december 2007 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Overigens vond ik ook nog een interessante link ivm ziekteverzuim van Vlaamse en Waalse ambtenaren. Hoe meer informatie je zoekt, hoe meer je ervan overtuigd raakt dat beide landsdelen écht twee totaal verschillende leefwerelden zijn die in een federaal model nooit ten volle tot hun recht kunnen komen:
Er zijn evenwel nog meer opmerkelijke verschillen vast te stellen tussen Vlamingen en Franstaligen. Bedraagt het gemiddelde ziekteverzuim bij de Vlaamse ambtenaren in het federaal openbaar ambt 14 dagen, dan loopt dit bij de Franstalige ambtenaren op tot 18,60 dagen. Dat is 4,5 dagen méér of een ziekteverzuim dat 32,86 % hoger ligt dan bij de Vlamingen. Deze communautaire tweedeling is terug te vinden in alle categorieën van de federale overheidsinstellingen. Bij de Vlamingen in de FOD's en POD's bedraagt het ziekteverzuim slechts 12,30 dagen, bij de Franstaligen is dat evenwel 17,73 dagen of een verschil van 5,5 dagen (in procenten uitgedrukt 44,10 % meer). In de federale wetenschappelijke instellingen bedraagt het bij de Vlamingen 14,43 dagen en bij de Franstaligen 17,07 dagen, toch nog een verschil van 2,64 dagen (18,3 % meer). Ten slotte voor wat de instellingen van sociale zekerheid en openbaar nut betreft, bedraagt het verzuim bij de Vlamingen 16,33 dagen, maar bij de Franstaligen niet minder dan 21,22 dagen of een verschil van 4,89 dagen, dus procentueel gezien 29,94 % hoger. http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...353161&LANG=nl
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat het Franstalig Blok (MR, PS, CdH, Ecolo) in koor zit te roepen dat er aan de solidariteit niet mag geraakt worden? Omdat ze de tering niet naar de nering willen zetten (minder ambtenaren in Wallonië) en willen dat de Vlamingen hun excessen blijven betalen. Zuiver egoïsme dus, met de behulpzame collaboratie van de vakbonden. |
|
![]() |
![]() |