![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Blok is hypocriet!
-Tijdens de kieswethervormingen zorgde het Blok dat het Belgisch regime makkelijk een 2/3 meerderheid kon krijgen om de ondemocratische kiesdrempel te bekomen. Het blok verkeek hierdoor ook alle kansen dat het verworpen amendement i.v.m. de splitsing BHV bij de wet betreffende de regionale verkiezingen terug ter sprake zou komen. Daar moest het gebeuren! -Als het Blok echt de Europese verkiezingen wil boycotten, dan moet het consequent geen verkiezingslijsten indienen. De partijen die nu deze Europese verkiezingen willen boycotten, moeten nu NIET roepen, als ze eerst hebben nagelaten te zorgen dat tijdens de kieswethervorming de splitsing BHV er was doorgekomen! Daar hadden ze de wettelijke middelen! Het is niet logisch op verkiezingslijsten te gaan staan om dan daarna acties te ondernemen tegen deze verkiezingen. Zoals steeds luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden! -Het blok roept op tot verantwoordelijkheid, maar neemt zelf nergens de verantwoordelijkheid. Of te wel verloochent het blok zijn partijstandpunten, zoals is gebeurd tijdens de kieswethervorming of weigert het standpunten in te nemen. Zoals onlangs bij Jurgen Verstrepen toen het een standpunt moest innemen aangaande voor of tegen de doodstraf. Filip De Man, Blokmandataris kon tijdens de kieswethervorming, bij het amendement 584/2 van Geert Bourgeois ook geen standpunt innemen. Hier vroeg Geert de deelstaatparlementen volledig bevoegd te maken voor de eigen verkiezing, samenstelling en werking. De onthouding van Filip De Man getuigt dat hij niet veel inzit met de Vlaamse belangen of te wel ontbreekt het hem aan doorzicht. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Los daarvan stel je dat het Vlaams Blok niet moet deelnemen aan de Europese verkiezingen als de partij oproept om ze te boycotten. Flauwe onzin. En de vertegenwoordiging van de Vlamingen overlaten aan de SP .a of de VLD in Europa? Alleen al het idee. Ik heb het programma met Jurgen Verstrepen niet gezien, maar bij mijn weten is er geen officieel standpunt met betrekking tot de doodstraf. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zonder kiesdrempel was de N-VA bij de vorige verkiezingen al boven de 5% gestegen, hadden ze verschillende verkozenen gehad en dus de kans gekregen om zich als positief alternatief te bewijzen, waardoor de N-VA had kunnen groeien. En dan zeggen ze dat de onthouding een strategie was, tja, dan is het proces ook een strategie he.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Blok heeft zich bij de stemming over BHV gekoppeld aan de kiesdrempel onthouden.
Maar het is duidelijk dat dit bepaalde N-VA-ers dwarszit en waarom. Wat jammer dat de Vlaams-nationalisten elkaar liever dood wensen dan met elkaar de dingen te bespreken die belangrijk zijn voor heel Vlaanderen. Geef toe dat Geert Bourgeois zich daar veel te ver voor verheven voelt boven het Vlaams Blok. Ik dacht nochtans vanwege de N-VA gehoord te hebben dat ze dit van plan waren. Hoe kan zoiets zonder overleg met elkaar? Het cordon sanitaire leggen jullie dan wel met de mond langs jullie neer maar met de daad houden jullie eraan vast. Ik zal het dan maar het zoveelste perverse gevolg van het cordon sanitaire noemen, zeker? Vooraleer nog eenzelfde volgende topic met eenzelfde frustratie op te starten zou je je beter op de échte Vlaamse vijand binnen de nieuwe, eigen rangen, gaan concentreren. Of wat denk je hiervan? Citaat:
![]() |
#5 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Mocht ik nva'er blijven ik zou mijn mond houden en de aanvallen op het Vlaams Blok stoppen want ik vrees dat als er mensen zijn die momenteel hun eisen in de frigo hebben gezet ..het wel de "LEIDERS" van de nva zijn. Wat het standpunt van het VB over de doodstraf betreft : klopt het als een bus dat de partij daar geen off standpunt over heeft daar de meningen verdeeld zijn. (cfr docu webstek) |
||
![]() |
![]() |
#6 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Mocht ik nva'er blijven ik zou mijn mond houden en de aanvallen op het Vlaams Blok stoppen want ik vrees dat als er mensen zijn die momenteel hun eisen in de frigo hebben gezet ..het wel de "LEIDERS" van de nva zijn. Wat het standpunt van het VB over de doodstraf betreft : klopt het als een bus dat de partij daar geen off standpunt over heeft daar de meningen verdeeld zijn. (cfr docu webstek) |
||
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Knuppel
Door de onthouding van het BLOK bij de eindstemming, kon het Belgisch paars regime zonder problemen de 2/3 meerderheid halen. N-VA en CD&V hebben hier consequent tegengestemd. Was de kieswet weggestemd, dan zat de paarse regering in serieuze problemen. Ofwel geen nieuwe kieswet, ofwel kwam de splitsing BHV weer op het voorplan. Knuppel, denkt ge nu echt dat u met leugens en halve waarheden, de geschiedenis kunt vervalsen ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De Garde
Wist het BLOK op voorhand hoe de andere partijen gingen stemme? Waren er dan afspraken met het Belgisch paars regime en het BLOK ![]() Trouwens, elke oppositie partij weet dat meestal de meerderheid de stemming bepaalt, om de meerderheid te halen. Gaat de BLOK-oppositie dan steeds de meerderheid steunen, aangezien zijn tegenstem toch geen effect heeft ![]() In dat geval blijft het BLOK beter thuis i.p.v. nog naar het parlement te gaan, zolang ze in de oppositie zit. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Altijd steunen? Jong, jong, jij overdrijft uren tegen de wind in. Het gaat hier om één stemming. Dat jij niet enthousiast bent met de afloop van die stemming kan ik gerust aannemen, maar als ik de toon van sommige N-VA'ers hier hoor - die niet overeenkomt met de toon van de N-VA'ers die ik in mijn streek tegenkom - en die van Geert Bourgeois verbaast het mij niet dat men zich hierop onthouden heeft. Laat ons eerlijk blijven met elkaar: Bourgeois heeft nooit willen spreken met het Vlaams Blok. Moet je dan blijven kijken naar die partij? Iedereen kiest zijn of haar vrienden zelf. En dan moet men niet verbaasd zijn over het resultaat. |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |