![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() End-timers, de born again christians zijn mensen die geloven dat er een wedergeboorte van christus komt en een apocalypse.
Zij geloven dat ze het uitverkoren volk zijn en refereren aan bijbelse teksten waarin staat dat ze zullen worden 'opgehaald', raptured. Ze denken dat 4/5 van de wereldbevolking zal verdwijnen en er 7 jaar nodig is om de doden te tellen. Het boek van de eind tijd voorspellingen, de apocalypse is geweldadig en wreed. Volgens de end-timers bereid god de doomsday voor met global warming.... Ze geloven werkelijk dat het leiden en ten onder gaan van de aarde hen voordeel zal brengen en verspreiden de blijde boodschap rond de wereld. IN Uganda zijn soldaten gezonden door god...de end time boodschap is doorgedrongen tot hier met behulp van prekers die de jonge mensen lokken. In Israel is een texaanse ondernemer, een end timer, vanuit zijn bijbelse overtuiging naar Israel gekomen om naar olie te boren. Ze geloven dat vervuiling en oorlog,honger en genocides geen probleem zijn maar een bijbelse voorspelling. Verklaart dit in veel gevallen waarom leiders zo weinig meewerken aan milieu beschermende maatregelen en het verbeteren van mensenrechten wereldwijd? Is dit een marginaal verschijnsel of staat het centraal in de internationale politiek? We weten dat vele hoog geplaatste machthebbers in het leger en de VS regering en Israel in deze bijbelse voorspellingen geloven. Bush is zelf een born again christian. Of is het omgekeerd en proberen ze deze apocalyptische voorspellingen zelf waar te maken. Is het een self fulfilling profetie aan het worden? Hoeveel leden van schaduwregeringen zoals de CFR, Bilderberg, AIPAC zijn born again christians? Hoeveel invloed heeft dit gedachtengoed op het internationaal politiek steekspel? Hoe gevaarlijk is het? http://video.google.nl/videoplay?doc...95521791525424 http://raptureready.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Het is wat met die Self-fulfilling prophecy’s tegenwoordig.
Ik ben er in elk geval van overtuigd dat het aantal fundamentalistische denkers aan het groeien is, maar overal onder elke ideologie. Mensen schijnen weer weg van het centrum te evolueren. Op zich een heel natuurlijk verschijnsel, alles heeft zijn ritme. Van voor mijn deur blijven ze beter weg met hun end-time zever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Een rectivicatie; Bush is bezig met het aanbidden van de Molog in de film van Alex Jones over de bohemian grove is dit te zien.
Het zou me niet verbazen als het satanisten zijn die vreemde rituelen doen van tijd tot tijd. Zijn kiezerspubliek is natuurlijk christelijk. Hij houd die te vriend met af en toe een goddelijke toverspreuk tussen zijn discours te strooien. In de film spreekt een pastor van een of andere apocalyptische kerk uit de VS met de woorden dat 'het witte huis' hun belt voor advies. Creepy creepy... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat er achter al die hocus-pocus toestanden vooral veel plat materialistisch eigenbelang schuilgaat. Het zou best kunnen dat een aantal van die lieden een grote ééngemaakte neo-liberale wereldmarkt voor ogen hebben. Die dan liefst gereguleerd wordt door één regering die de vergelijking zou kunnen doorstaan met de raad van bestuur van de wereldbank.
Het draait nu eenmaal rond de economische groei die niet mag stagneren. Het thema "armoedebestrijding" dat een stokpaardje is van een aantal internationale instanties kadert in de eerste plaats dan ook vanuit een neo-liberaal belang en niet zozeer een sociale bevlogenheid. Bovendien verschaft deze bezorgdheid om de armoede een uitstekend alibi om de bewegingsvrijheid van een aantal nationale regeringen verder te beknotten. Onderstaande link maakt een en ander duidelijk. http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=191 Als we deze zaken nu eens allemaal nuchter zouden bekijken, zou men best wel eens een groot publiek kunnen bereiken dat zich hiervan bewust wordt. Dat de NWO in de eerste plaats een zuiver economisch streven is dat gepaard gaat met en afbraak van het bestaande sociale vangnet in sommige landen. Ik betreur het dan ook dat dit gegeven in de occultistische hoek wordt geduwd. Ik ben ook vertrouwd met sommige verhalen die de wereld worden ingestuurd zoals daar zijn: -in het VN hoofdkwartier in NY worden satanische missen gehouden -wij worden geïnfiltreerd door een ras van reptielachtige shape-shifters -Hitler was een pion die gestuurd werd door buitenaardse wezens Op den duur zou je gaan denken dat de NWO zélf die verhaaltjes heeft bedacht om elke veronderstelling in de richting van een neo-liberale wereldmarkt te ridiculiseren. Het zou jammer zijn dat op die manier bepaalde feiten die wel het onderzoeken waard zijn worden gedegradeerd tot obscure samenzweringstheorietjes die bol staan van symboliek en rituelen. Ik heb dat "born again christian" gedoe van George Bush dan ook altijd enorm fake gevonden. Gewoon een kwestie van supply and demand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Hallo Elio
Ik kan dat begrijpen dat je dat denkt. en dat is voor een stuk ook zo. Echter een vriend van mij heeft in de VS in zo een born again christian sekte gezeten als bezoeker observator. Hij zegt dat je het niet moet onderschatten hoe onwrikbaar zot die mensen zijn. Er valt niet mee te praten. Hij getuigt ook van de grote aantallen kerken overal met de meeste idiote lange namen in elk dorp of stad verschillende. Of ze allemaal apocayptische sekten zijn is niet zeker maar het boek van de revelaties is er toch maar. Het is pas gevaarlijk als ze in grote aantallen over de VS en ook nog daarbuiten opereren net als met elke andere sekte Het is pas creepy als blijkt dat vele mensen in de regering deze apocalyptische ideen aanhangen. En dat is dus de claim. Dat is naast de vele prekende pastoors op de TV geen marginaal verschijnsel in de VS. En dan spelen ze ook nog politie van de wereld, in dat kader ook beter te begrijpen hoe je op zon idee komt. Dat doe je niet vanuit de neoliberale gedachte alleen. Dat gaat er bij mij niet in Ik ben zelf ondernemer. Het neoliberale verhaal daarnaast is veel minder verontrustend.Als het alleen dat zou zijn wat dan met Israel? Bedenk ook hoe niemand aan Israel mag komen. Dat past in het plaatje van de verwachte wedergeboorte van christus die ze daar allemaal zien gebeuren. De verschillende geloven zijn gebaseerd op dezelfde wortel het oude testament en hebben in die zin dezelfde ideologie. Het is allemaal veel beter te verklaren als je deze factor erbij betrekt Natuurlijk is er ook de man en de vrouw in het congres die enkel met materiele doelstellingen werken.Ik betwijfel toch of die zoveel geld gaan uitgeven aan een buitenlandse imperialistische politiek alleen voor hun markt te vergroten mmmhhh nee nee die zijn daar veel te nuchter voor zoals jij........ Maar dat andere bestaat ook. En alles heeft met alles te maken. Er verdwijnen eindeloos veel vrouwen en kinderen jaarlijks voor seksuele misbruiken Er lopen zotten rond binnen de macht. Bush is lid van Skull en Bones. Ken je dat? In Belgie zijn heel veel mensen bang om dieper te zoeken. Ik weet niet hoe dat komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik kan begrijpen waarom jij je vragen stelt bij de grote ijver in bepaalde kringen om aan Israël een groot gewicht toe te kennen in de buitenlandse politiek. En dat dit niet altijd in proportie staat met de effectieve geopolitieke waarde van Israël in het Midden-OOsten.
Israël heeft wel een strategisch belang, o.m. door de nabijheid van het Suez-kanaal. Het voornaamste punt lijkt mij dat Israël een nucleaire macht is en moet zorgen voor een noodzakelijk status quo tegenover o.m. de eventuele ambities van Iran. En dat de nucleaire installaties van Israël in geen geval onder controle mogen komen van naties die Washington vijandig gezind zijn. Voorts bestaat er in Amerika een Israël-lobby waarover al een en ander werd uiteengezet in een andere draad in dit forum. Ook niet vergeten dat Israël het enige niet-islamitische land is in het ganse Midden-Oosten en derhalve als een betrouwbare bondgenoot geldt voor de Amerikaanse olie-belangen in deze regio. Natuurlijk kan men niet om de vaststelling heen dat het christelijk fundamentalisme een opmars kent in Amerika. Ik heb ook eens een reportage gezien over het Patrick Henry college waar een nieuwe elite van born again christians wordt klaargestoomd die vooral posities in de politiek en instellingen zoals de Supreme Court ambiëren. Een groot deel van de studenten (1/3) zou daar hun opleiding weliswaar hebben afgebroken wegens het gebrek aan academische vrijheid. Wat niet wegneemt dat een meerderheid daar wel hun studies wensten te voltooien. Dat een groot deel van het fundamentalistisch "voetvolk" aan rabiate godsdienstwaan leidt wil ik evenmin bestrijden. Is dit christelijk fundamentalisme nu een doelstelling op zichzelf of slechts een middel om andere doelen te bereiken? Hier lijkt mij nog ruimte voor discussie. Ik kan mij goed inbeelden dat men dit in neo-liberale kringen als een zeer welgekomen feit zou zien als een belangrijk deel van de Amerikaanse bevolking dit fundamentalisme zou aanhangen. Men zou dan ook veel gemakkelijker een legitimatie kunnen verkrijgen van de bevolking voor een imperialistische politiek. De massale protesten tijdens de Viëtnam-oorlog en nu met de interventie in Irak hebben aangetoond dat grote ontevredenheid bij de bevolking een zeer grote druk kunnen uitoefenen die onder de heersende klasse als zeer hinderlijk wordt aanzien. Religieuze argumentaties daarentegen zouden een uitstekende grond voor legitimatie vanuit de bevolking kunnen scheppen. Maar dit is slechts speculatie van mijnentwege. Tot slot ben ik van mening dat een ééngemaakte wereldmarkt vanuit een neo-liberaal oogpunt gunstig zou geëvalueerd worden nadat een kosten/baten-analyse wordt gemaakt. Het biedt mogelijkheden om protectionisme en overheidsbemoeienis tegen te gaan zodat concurrentie meer vrij spel krijgt. Denk maar eens aan de handelsoorlogen tss Europa en de VS. En hoe men in Amerika vond dat Microsoft door de Europese Commissie onheus werd behandeld. En de vrees dat de OPEC-landen wel eens zouden kunnen overgaan tot het hanteren van de Euro als standaard voor het uitdrukken van de waarde van een vat olie. Ondertussen kan godsdienst wel mooi dienen als opium voor het volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Armoede
Er is wel degelijk een rapport nu van de United Nations WIDER 2006 waarin staat hoeveel armoede is toegenomen. google De wereldbank probeert landen op de knieen te krijgen met leningen als ik het goed begrepen heb. Chavez heeft niet voor niet eerst zijn WB lening afbetaald en de mannen bedankt voor hun diensten. Bij de leningen hoort altijd een pakket maatregelen die rationeel duidelijk zijn Ze bevorderen handel en export maar de winst komt niet ten voordele aan lokale bevolking Scholen en ziekenhuizen zijn er nergens in de wereld mee betaald. Wolfowitz zei bij zijn aantreden aan de WB; Overbevolking is het grootste probleem, dat kan je oplossen door geboortebeperking en oorlog. Hij weet zeker niet dat goed opgeleidde vrouwen minder kinderen hebben... Wolfowitz is waarschijnlijk een end timer en een zionist. kan dat samen? Vetzak, zijn dubbele limousine stond te wachten bij een dame in een wijk en zo hebben de buren hem verlinkt van overspel. Dat zijn in amerika redenen om iemand af te laten treden. Hoe preuts.... dat bevestigt ook wel het vermoeden; Die dame <was trouwens een arabische ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Een uniek intervieuw met David Rockefeller en Benjamin Fullford
Fullforp is niet de eerste de beste om dit intervieuw gedaan te krijgen. Hoe kan je iets te weten komen dat je niet rechtstreeks kunt vragen?Hij laat zien hoe je vragen kunt interpreteren. Waarom zijn de Rockefellers bevriend met de imperiale familie uit Japan? Is David het hoofd van de geheime regering van de wereld? Zijn de oosterse free macons organisaties het werkelijk beu eeuwenlang door westerse warmongers bedreigt te worden? http://video.google.com/videoplay?do...27408635856046 datum van intervieuw 15 nov 2007 in Japan. |
![]() |
![]() |