![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Dublin of Stornoway? | |||
Dublin |
![]() ![]() ![]() |
9 | 36,00% |
Stornoway |
![]() ![]() ![]() |
11 | 44,00% |
Toch proberen voor beide te gaan... |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgend jaar mag ik op buitenlandse stage en ik heb me de laatste maanden uit de naad gewerkt om dit geregeld te krijgen.
Probleem is dat ik absoluut niet kan kiezen: Dublin of Stornoway (op de Buitenste Hybriden). (Klik op de link voor een filmpje.) Beiden zouden zo geweldig zijn.... Ik kan niet meer kiezen... ![]() Wie wil mij helpen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou voor Stornoway kiezen
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dublin is geen leuke stad, heeft wel een rijke muziekscene.
Maar het is er nog kouder en natter dan hier en de Ieren zijn aardig, maar niet als ze dronken zijn.
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dank je voor je antwoord.
Waarom zou je voor Stornoway kiezen? Laatst gewijzigd door lomeanor : 19 december 2007 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals je ziet ligt Stornoway veel noordelijker dan Dublin. Het is daar in de zomer (wanneer ik zou gaan) 16°. Maar dat stoort me niet zo: het landschap is prachtig, uitgestrekt en het is er ontzettend mooi en rustig. In Dublin zou ik tot in de Wicklows moeten gaan om wat op mijn gemak in de natuur te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schotland is dan ook het land waar ik het liefst naartoe wil gaan... kleine dorpjes, veel natuur... Tegenover Dublin... 'k ben zo gene stadsmens ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb me ook al de bedenking gemaakt: in Dublin kom ik sowieso nog (ik ben dol op Ierland, hoewel minder op Dublin zelf) maar op de Hybriden geraak ik anders waarschijnlijk nooit meer. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik had indertijd (1995
![]() Het waren de beste maanden uit mijn leven en het zit er niet in dat die nog overtroffen zullen worden.... Stornoway ken ik niet zo, maar het lijkt me dat je daar toch binnen een week of 2,3 een beetje op je honger zal zitten op een aantal vlakken. In Dublin dronk ik mijn eerste single malt whiskey, hing ik tot 's ochtends rond in Temple Bar District, leerde ik een sappig iers accent gieten over het stijve engels en had ik vrienden en vriendinnen van Finland tot Tenerife. Tijdens een lang weekend fietste ik naar de wicklow-mountains waar je kon picknicken naast de toren van Glendalouch en tijdens het paasverlof nam ik mijn rugzak en lifte naar noord-ierland : Belfast, Larne, the Giant Causeway, Bushmills (met zijn geweldige whiskey-stokerij) naar Derry tot Donegall. Als je ginder zit, drink dan eens een glas op mijn gezondheid. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je had beter net als Percalion een keuzedraadje gestart over je avatar. Ik mis Dr. Nick.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zou, mocht ik in jouw schoenen staan, voor mij ws. het doorslaggevende argument worden.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou naar Stornoway gaan, omdat dit me een minder evidente vakantiebestemming lijkt dan Dublin. De kans bestaat dat je in Dublin sowieso nog wel eens komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook. En zeker als je moet studeren... ik vond Dublin (zijnde een grootstad in volle expansie) nogal lawaaierig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Tip van de zaak: een stage is meer als studeren/werken alleen. Kies de bestemming waar je ook de meest toegevoegde waarde uit je stage kan krijgen (cultureel, uitgaan, natuur...).
Ik denk persoonlijk dat je met Ierland beter af bent, omdat je ook erg gemakkellijk naar andere delen in Ierland reist vanuit Dublin. Je kan dus veel zien en doen in de weekends ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Als het voor de rust is zou ik Stornoway kiezen, rijden daar al auto's? Wel een prachtige haven en schitterende natuur.
Wil je wat meer cultuur en het bruisende leven van een grootstad dan lijkt het me logisch dat je naar Dublin gaat. Trouwens eenmaal buiten Dublin is er ook natuur natuurlijk. Ik zou Dublin kiezen om te studeren en Stornoway tijdens de vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik ben voor Dublin gekozen,ik dacht dat nieuwkomers die geen 100 posten hebben,of geen maand op het forum zaten niet konden kiezen?
kijk zelf maar ![]() Ik zal het weer fout hebben gelezen toen ik lid werd |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Stornoway.
|
![]() |
![]() |
![]() |