Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2007, 20:49   #1
whopperke
Vreemdeling

whopperke's schermafbeelding

Standaard Pieter De Crem op defensie, En nu woord houden

Zojuist vernomen dat Pieter De Crem de Firma ABL overgenomen heeft met oa Air Flahaut. Een ganse tijd geleden en in een opbod tegen Vandelanotte verklaarde De Crem dat hij het Belgisch leger naar 25000 man zou reduceren, Vandelanotte zou dit leger reduceren tot 21000man. Wat er ook van is, de tijd is aangebroken om woord te houden Pieter. Binnenkort ben ik definitief weg van het leger maar men wil mij van ambtswege nog in de reserve houden. Toen ik hierop mijn protest liet horen kreeg ik van personeelsleden op DGHR te horen dat mijn aanwezigheid nog 10 jaar vereist is omdat de jongeren amper hun opleiding afmaken en al even vlug den troep verlaten. Wij, de ouderen die het leger verlaten wegens juist ja, te oud (40plus), zouden nog in de reserve moeten blijven om het veel te groot aantal Generaals en Kolonels in aktieve dienst te kunnen houden. Aan dit theater wil ik niet deelnemen en daarom vraag ik aan Pieter De Crem om woord te houden en inderdaad de riem op defensie aan te spannen en te beginnen met het grote overtal aan hogere officieren (Generaals en Kolonels) de laan uit te sturen en zo af te slanken naar een leger van jawel 25000man. Het vrijgekomen geld kan dan aangewend worden om de grote bestellingen van militair materieel te bekostigen. Woord houden Pieter, anders afrekening bij de volgende verkiezingen als jullie die zowiezo al niet gepresenteerd krijgen door jullie broek zo fel af te steken voor het koninkrijk Wallonie. Woord houden Pieter
whopperke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:29   #2
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Niet koninkrijk Walloniê maar Brussel en vooral de Brusselse franstaligen die heel België lamleggen en alles laten draaien rond hun 'langue mondiale"!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 22:31   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Zojuist vernomen dat Pieter De Crem de Firma ABL overgenomen heeft met oa Air Flahaut. Een ganse tijd geleden en in een opbod tegen Vandelanotte verklaarde De Crem dat hij het Belgisch leger naar 25000 man zou reduceren, Vandelanotte zou dit leger reduceren tot 21000man. Wat er ook van is, de tijd is aangebroken om woord te houden Pieter. Binnenkort ben ik definitief weg van het leger maar men wil mij van ambtswege nog in de reserve houden. Toen ik hierop mijn protest liet horen kreeg ik van personeelsleden op DGHR te horen dat mijn aanwezigheid nog 10 jaar vereist is omdat de jongeren amper hun opleiding afmaken en al even vlug den troep verlaten. Wij, de ouderen die het leger verlaten wegens juist ja, te oud (40plus), zouden nog in de reserve moeten blijven om het veel te groot aantal Generaals en Kolonels in aktieve dienst te kunnen houden. Aan dit theater wil ik niet deelnemen en daarom vraag ik aan Pieter De Crem om woord te houden en inderdaad de riem op defensie aan te spannen en te beginnen met het grote overtal aan hogere officieren (Generaals en Kolonels) de laan uit te sturen en zo af te slanken naar een leger van jawel 25000man. Het vrijgekomen geld kan dan aangewend worden om de grote bestellingen van militair materieel te bekostigen. Woord houden Pieter, anders afrekening bij de volgende verkiezingen als jullie die zowiezo al niet gepresenteerd krijgen door jullie broek zo fel af te steken voor het koninkrijk Wallonie. Woord houden Pieter
Om een lang verhaal kort te maken. U staat achter de plannen van Vande Lanotte en co.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 december 2007 om 22:31.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:21   #4
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

van een vriend van mij die oud-militair is, hoorde ik es dat er in feite wel genoeg geld is op Defensie, maar dat het volledig verkeerd wordt gebruikt.

een paar voorbeelden:

- Defensie organiseert reizen voor jongeren, gratis op bezoek naar Auschwitz, overgevlogen met de C130

- Defensie sponsort allerlei evenementen zoals truckersmeetings, sportmanifestaties enz...

- De vriendendiensten van Flahaut kosten handenvol geld: het leggen van een fietsersbrug omdat het budget voor dat fietspad op was, spotgoedkope ziekenvlucht van een verbrande Russische miljardair, gratis voor piloot Willemart...

- toen Flahaut de directeur van het centrum voor oorlogsinvalieden ontsloeg moest Defensie een ontslagpremie van 350 000 euro betalen http://www.paracommando.com/comment....mment.news.160

- allerlei foliekes die tot niets dienen maar wel handenvol geld kosten, en onder Flahaut werden ingevoerd: eredoctoraten met plechtigheid aan KMS, nieuw parade-uniform, nu ook militair défilé op 15 november enz... de lijst is schier eindeloos.

En zo kunnen we nog wel ff doorgaan
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 december 2007 om 23:29.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:26   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
van een vriend van mij die oud-militair is, hoorde ik es dat er in feite wel genoeg geld is op Defensie, maar dat het volledig verkeerd wordt gebruikt.

een paar voorbeelden:

- Defensie organiseert reizen voor jongeren, gratis op bezoek naar Auschwitz, overgevlogen met de C130

- Defensie sponsort allerlei evenementen zoals truckersmeetings, sportmanifestaties enz...

- De vriendendiensten van Flahaut kosten handenvol geld: het leggen van een fietsersbrug omdat het budget voor dat fietspad op was, spotgoedkope ziekenvlucht van een verbrande Russische miljardair, gratis voor piloot Willemart...

En zo kunnen we nog wel ff doorgaan
Wel. De eerste drie voorbeelden zijn nog geen honderste van een % van het defensiebudget. De eerste twee voorbeelden kan men onder PR boeken en de derde onder defensiediplomatie en "hulp aan de natie". Veel mensen zijn er tegen behalve dan wanneer defensie iets voor hen kan doen. Gelieve dus nog even door te gaan want dit overtuigt niet echt. Nu veel mensen zijn het eens dat er voldoende geld is en dat de verspilling elders gebeurt en als ze overal snijden- behalve op hun eigen departement- het probleem meteen opgelost is.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 december 2007 om 23:29.
Oud 19 december 2007, 23:28   #6
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wel. De eerste drie voorbeelden zijn nog geen honderste van een % van het defensiebudget. De eerste twee voorbeelden kan men onder PR boeken en de derde onder defensiediplomatie en "hulp aan de natie". Gelieve dus nog even door te gaan want dit overtuigt niet echt. Nu veel mensen zijn het eens dat er voldoende geld is en dat de verspilling elders gebeurt en als ze overal snijden- behalve op hun eigen departement- het probleem meteen opgelost is.
Het zijn honderden uitgaven die compleet nutteloos zijn en allemaal wel geld kosten. Vele kleintjes...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:36   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zojuist vernomen dat Pieter De Crem de Firma ABL overgenomen heeft met oa Air Flahaut. Een ganse tijd geleden en in een opbod tegen Vandelanotte verklaarde De Crem dat hij het Belgisch leger naar 25000 man zou reduceren, Vandelanotte zou dit leger reduceren tot 21000man. Wat er ook van is, de tijd is aangebroken om woord te houden Pieter.
Daar dit een interimregering is, zal er structureel niets veranderd worden. Er zal hoogstens rechts en links wat geschaafd worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:36   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het zijn honderden uitgaven die compleet nutteloos zijn en allemaal wel geld kosten. Vele kleintjes...
In een defensieapparaat gebeuren nu eenmaal uitgaven die compleet nutteloos zijn. Hoe groter hoe meer. België verschilt op dat punt niet van andere landen hoor. Van iedere administratie zal men kunnen zeggen dat er nutteloze uitgaven gebeuren. Men kan dat proberen te beperken maar volledig uitsluiten zal nooit lukken en met dit soort argumenten (die a propos het meest gebruikte argumenten zijn van traditionele partijen richting defensie) gaat men aan de essentie van het probleem voorbij. De meeste uitgaven binnen defensie zijn maar mogelijk geweest door elders te besparen en te snijden. Er zijn een pak kazernes gesloten, Duitsland is opgedoekt, aantal militairen wordt afgebouwd.

Wat een nutteloze uitgave is is trouwens voor discussie vatbaar. Een aantal uitgaven van Flahaut waren inderdaad nutteloos maar nogmaals door te focussen op die paar fratsen gaat men aan de discussie voorbij.

Om maar een voorbeeld te geven. Is dit een nutteloze uitgaven van defensie ja of neen. Men zou kunnen strict genomen kunnen zeggen ja want dit is geen taak van het leger, trek uw plan. De reactie zal dan zijn van "kijk wat doen die militairen eigenlijk hele dagen en als we een keertje iets vragen dan geven ze niet thuis. Buitenlanders kunnen ze wel helpen maar "eigen volk" blijkbaar niet."

http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=23412

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 december 2007 om 23:42.
Oud 20 december 2007, 02:09   #9
Dr. Ivan Kiszak
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
word jij dan lid van het leger beroepsprofiteurs (zijnde de werklozen of bruggepensioneerde ambtenaren) of ga je eens echt werk zoeken?
Dr. Ivan Kiszak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be