![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Zojuist vernomen dat Pieter De Crem de Firma ABL overgenomen heeft met oa Air Flahaut. Een ganse tijd geleden en in een opbod tegen Vandelanotte verklaarde De Crem dat hij het Belgisch leger naar 25000 man zou reduceren, Vandelanotte zou dit leger reduceren tot 21000man. Wat er ook van is, de tijd is aangebroken om woord te houden Pieter. Binnenkort ben ik definitief weg van het leger maar men wil mij van ambtswege nog in de reserve houden. Toen ik hierop mijn protest liet horen kreeg ik van personeelsleden op DGHR te horen dat mijn aanwezigheid nog 10 jaar vereist is omdat de jongeren amper hun opleiding afmaken en al even vlug den troep verlaten. Wij, de ouderen die het leger verlaten wegens juist ja, te oud (40plus), zouden nog in de reserve moeten blijven om het veel te groot aantal Generaals en Kolonels in aktieve dienst te kunnen houden. Aan dit theater wil ik niet deelnemen en daarom vraag ik aan Pieter De Crem om woord te houden en inderdaad de riem op defensie aan te spannen en te beginnen met het grote overtal aan hogere officieren (Generaals en Kolonels) de laan uit te sturen en zo af te slanken naar een leger van jawel 25000man. Het vrijgekomen geld kan dan aangewend worden om de grote bestellingen van militair materieel te bekostigen. Woord houden Pieter, anders afrekening bij de volgende verkiezingen als jullie die zowiezo al niet gepresenteerd krijgen door jullie broek zo fel af te steken voor het koninkrijk Wallonie. Woord houden Pieter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Niet koninkrijk Walloniê maar Brussel en vooral de Brusselse franstaligen die heel België lamleggen en alles laten draaien rond hun 'langue mondiale"!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 december 2007 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() van een vriend van mij die oud-militair is, hoorde ik es dat er in feite wel genoeg geld is op Defensie, maar dat het volledig verkeerd wordt gebruikt.
een paar voorbeelden: - Defensie organiseert reizen voor jongeren, gratis op bezoek naar Auschwitz, overgevlogen met de C130 - Defensie sponsort allerlei evenementen zoals truckersmeetings, sportmanifestaties enz... - De vriendendiensten van Flahaut kosten handenvol geld: het leggen van een fietsersbrug omdat het budget voor dat fietspad op was, spotgoedkope ziekenvlucht van een verbrande Russische miljardair, gratis voor piloot Willemart... - toen Flahaut de directeur van het centrum voor oorlogsinvalieden ontsloeg moest Defensie een ontslagpremie van 350 000 euro betalen http://www.paracommando.com/comment....mment.news.160 - allerlei foliekes die tot niets dienen maar wel handenvol geld kosten, en onder Flahaut werden ingevoerd: eredoctoraten met plechtigheid aan KMS, nieuw parade-uniform, nu ook militair défilé op 15 november enz... de lijst is schier eindeloos. En zo kunnen we nog wel ff doorgaan
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 december 2007 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 december 2007 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een nutteloze uitgave is is trouwens voor discussie vatbaar. Een aantal uitgaven van Flahaut waren inderdaad nutteloos maar nogmaals door te focussen op die paar fratsen gaat men aan de discussie voorbij. Om maar een voorbeeld te geven. Is dit een nutteloze uitgaven van defensie ja of neen. Men zou kunnen strict genomen kunnen zeggen ja want dit is geen taak van het leger, trek uw plan. De reactie zal dan zijn van "kijk wat doen die militairen eigenlijk hele dagen en als we een keertje iets vragen dan geven ze niet thuis. Buitenlanders kunnen ze wel helpen maar "eigen volk" blijkbaar niet." http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=23412 Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 december 2007 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |