Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2007, 22:09   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard hasseltse VB'ster stapt over naar LDD

hasseltse Ann Bonné (VB) stapt over naar Lijst Dedecker

Het Hasseltse gemeenteraads - en provincieraadslid An Bonné (29) ruilt Vlaams Belang in voor Lijst Dedecker.

Volgens Bonné werd die keuze ingegeven omdat Vlaams Belang steeds vaker "extreme standpunten inneemt en mandatarissen monddood maakt". Donné is van mening dat Lijst Dedecker "een gezond rechts alternatief" biedt.

Bonné zal samen met de Limburgse voorzitter van Lijst Dedecker, Marc Similon, voortwerken aan de uitbouw van de partijwerking in de provincie Limburg en de stad Hasselt. An Bonné wordt ook opgenomen in het provinciaal en in het plaatselijk bestuur van Lijst Dedecker, zo laat de partij vrijdag in een mededeling weten.

------------------------------------------

ik dacht ik meld het even.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 21 december 2007 om 22:26.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 22:13   #2
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 22:31   #3
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hasseltse Ann Bonné (VB) stapt over naar Lijst Dedecker

Het Hasseltse gemeenteraads - en provincieraadslid An Bonné (29) ruilt Vlaams Belang in voor Lijst Dedecker.

Volgens Bonné werd die keuze ingegeven omdat Vlaams Belang steeds vaker "extreme standpunten inneemt en mandatarissen monddood maakt". Donné is van mening dat Lijst Dedecker "een gezond rechts alternatief" biedt.

Bonné zal samen met de Limburgse voorzitter van Lijst Dedecker, Marc Similon, voortwerken aan de uitbouw van de partijwerking in de provincie Limburg en de stad Hasselt. An Bonné wordt ook opgenomen in het provinciaal en in het plaatselijk bestuur van Lijst Dedecker, zo laat de partij vrijdag in een mededeling weten.

------------------------------------------

ik dacht ik meld het even.

Als ik dat zo lees is het Vlaams Belang slechts in 2007 extreem geworden. Daarvoor was de partij goed genoeg om op haar lijst te staan en er op verkozen te worden. Wat moet ik daar van denken?

Laatst gewijzigd door Luddo : 21 december 2007 om 22:39.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 22:33   #4
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Dat wijf is een vuile volksverrader net zoals haar politieke collegatjes van de interimregering. Afvoeren damit !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 december 2007 om 22:33.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 22:44   #5
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Nog iemand die het idealisme inruilt voor het opportunisme. Ge moogt fier zijn hoor, maske.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 23:25   #6
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Wat voor postje zou haar aangeboden zijn...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 23:35   #7
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Een uitvoerend mandaat zal het niet zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 23:37   #8
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Ik ben daarover niet verwonderd. Het Vlaams Belang is idd. zijn partijtucht nog aan het verstrakken, dit evenwel op een zodanige manier dat de leden geen ademruimte meer hebben. Hun verzachtingsoperatie is mislukt, ze gaan terug naar hun oude structuur, maar m.i. véél te snel en te rabiaat.
Oud 21 december 2007, 23:39   #9
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Verstandiger dan de meesten hier zou ik durven zeggen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 23:40   #10
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ze mag interimminister worden
Oud 21 december 2007, 23:59   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Ik ben daarover niet verwonderd. Het Vlaams Belang is idd. zijn partijtucht nog aan het verstrakken, dit evenwel op een zodanige manier dat de leden geen ademruimte meer hebben. Hun verzachtingsoperatie is mislukt, ze gaan terug naar hun oude structuur, maar m.i. véél te snel en te rabiaat.
Ze hadden het beter bij die verzachtingsoperatie gehouden. Rechts van het VB (om het zo te zeggen) is er electoraal toch maar weinig te halen. Ik heb nog geen VB mandatarissen hun partij de rug zien toekeren, omdat het er niet radicaal genoeg aan toe ging.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 00:56   #12
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Waar hébben jullie het over? Er is in 2007 gewoon niks veranderd tegenover 2006 of 2005.

Laat ons het er gewoon op houden dat een aantal mensen nu inzien hoe de verhouding van de andere partijen is ten overstaan van het Vlaams Belang en in plaats van gewoon te doen waar men voor gekozen is, gaat men wat flemen in de hoop van nog iets te krijgen. Respect krijg je alleen door te werken en te doen waar je voor gekozen bent, is het niet van de andere partijen dan wel van de bevolking.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 00:57   #13
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

�* propos: morgen zal er nog wel een artikeltje volgen van zo'n 'grote' overstap.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 01:09   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Als ik dat zo lees is het Vlaams Belang slechts in 2007 extreem geworden. Daarvoor was de partij goed genoeg om op haar lijst te staan en er op verkozen te worden. Wat moet ik daar van denken?
Dat ze een beter aanbod kreeg van Dedecker voor de volgende verkiezingen? Hoe was dat woord ook al weer? o, ...o. juist!: oportunisme!

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 december 2007 om 01:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 02:07   #15
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Het VB verliest mensen wint stemmen.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 02:11   #16
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Het VB verliest mensen wint stemmen.
De onvermijdelijke conclusie uit jouw stelling is dus dat de VB-mandatarissen kiezers wegjoegen en dat kiezers komen als mandatarissen vertrekken? Dat zou wel véél zeggen over de VB-partijkaders...

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 december 2007 om 02:11.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 03:18   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat ze een beter aanbod kreeg van Dedecker voor de volgende verkiezingen? Hoe was dat woord ook al weer? o, ...o. juist!: oportunisme!

En oportunisten vinden steeds meer en meer de weg naar LDD in de hoop daar een postje te bemachtigen.
Maar hoe De Decker dat in de toekomst gaat oplossen weet ik ook niet, want vroeg of laat zullen die oportunisten hun rekening presenteren voor hun overstap.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 11:13   #18
Luddo
Minister

Standaard

Voor wie de opgang en ondergang van de Volksunie heeft meegemaakt geeft dat een déja vu gevoel.
Eénmaal dat er elektoraal succes kwam werden de harde werkers en kamikazes uit de catacombentijd opzijgeschoven voor doktoors, advokaten, professoren die als een deus ex machina uit het niets op het voorplan kwamen en op verkiesbare plaatsen werden gezet. Dat waren later ook diegenen die naar andere partijen overwipten omdat hun daar méér mogelijkheden geboden werden en daar zelfs minister werden.
En dit wil ik nog eens vermelden:
Na een spreekbeurt voor de afdeling waarbij zeven man (bestuursleden inbegrepen) aanwezig waren dronken mijn naieve vriend en ik samen met spreker Wim Jorissen nog een pint. Mijn vriend: "Mijnheer Jorissen, maar nu staan we er toch goed op! Wij hebben nu Hugo Schiltz, Maurits Van Haeghendoren, Maurits Coppieters...allemaal mensen met een naam die ons vervoegen..." Waarop Wim Jorissen: "Mijnheer, onthoudt mijn woorden: Het is het begin van het einde voor de Volksunie!". Dat moet zo rond 1970 geweest zijn en ik heb dat nooit vergeten. Misschien is het nog goed dat Wim Jorissen zijn voorspelde Untergang van de partij niet heeft moeten meemaken.
Ik persoonlijk heb alleen goede herinneringen aan de catacombentijd van de Volksunie, toen je nog met de kraag van je jas omhoog de vergaderzaal moest binnengaan opdat niemand je zou herkennen, want wie toen van de staat zijn benoeming en bijhorende pree moest moest krijgen moest rijden en omzien!
Oud 22 december 2007, 11:22   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het VB extreem. Altijd geweest. Zelfs zonder bokshandschoen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 11:22   #20
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het VB extreem. Altijd geweest. Zelfs zonder bokshandschoen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be