Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 maart 2004, 18:03   #1
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Na de moorddadige aanslag in Madrid vandaag noemt zelfs de premier van de Baskische regering de ETA een gif voor de democratie. De Nieuw-Vlaamse Alliantie heeft echter steeds consequent Batasuna, de politieke vleuglel van de ETA gesteund.

Honderden mensen stierven vandaag door de terreur van de vrienden van de N-VA

De N-VA heeft er bovendien nooit een geheim van gemaakt een einde te willen stellen aan de Spaanse democratie, in het ledenblad van deze maand (lees hier blz. 2) geven ze dat nog eens krachtig aan. In talloze persberichten en opiniestukken sympathiseert de partij met Batasuna en met de Baskische zaak. De weblink, op deze bladzijde te vinden is inmiddels verdwenen van het internet. Niet verwonderlijk, Batasuna (onder) is in Spanje verboden.

Volksnationalisten, één strijd. De Spaanse bevolking moet er echter voor boeten met honderden levens en verminkten

In een intern N-VA "referendum" riep de partij echter op om Batasuna te blijven steunen.(lees hier). De Vlaams-nationale partij wordt niet voor niets vaak als "radicaalrechts" (De Morgen) of "ultranationalistisch" (Le Soir) bestempeld. Het is natuurlijk de vraag of zo'n partijen niet onze democratie verzieken. Deze slogan:

klinkt alvast erg bitter na vandaag.

"Nodig in Vlaanderen...nuttig in Europa"...maar nuttig voor wie?
Bruno* is offline  
Oud 11 maart 2004, 18:22   #2
nico
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

Tacitus

Na de moorddadige aanslag in Madrid vandaag noemt zelfs de premier van de Baskische regering de ETA een gif voor de democratie. De Nieuw-Vlaamse Alliantie heeft echter steeds consequent Batasuna, de politieke vleuglel van de ETA gesteund.

Als de n-va Batasuna blijft steunt wilt dat niet zeggen dat ze het ETA geweld goedkeurd. Geweld wordt door de patij zeker niet gesteund.
De vlaamse volkbeweging over heel zijn bestaan vredevol geweest.
Buiten een paar grootte fouten.
nico is offline  
Oud 11 maart 2004, 18:37   #3
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Euh... heeft de ETA niet laten weten dat het niks met die aanslagen te maken heeft? 't Is overigens ook niet de modus operandi van de ETA.

Misschien zitten de jongens van Al Q. daar wel voor iets tussen...
Wait and see... en geef dan je opinie!
Oud 11 maart 2004, 19:03   #4
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Het is weer duidelijk geworden waar fanatiek regionalisme naar kan leiden. Trouwens, de links op de NVA site verklaart genoeg!
Ze zullen wss deze aanslag nooit afkeuren anders slaan ze hun iegen ruiten in. Regionalisten: één pot nat: Baskenland (ETA), Indonesië, Moldavië,.. allemaal bloedig geweld om de zogezegde reden: "hun" volk bevrijden.
§tijn is offline  
Oud 11 maart 2004, 19:26   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Batasuna is niet de ETA. Diegenen die de aanslag pleegden zijn dus ook niet de vrienden van de N-VA

Citaat:
De N-VA heeft er bovendien nooit een geheim van gemaakt een einde te willen stellen aan de Spaanse democratie, in het ledenblad van deze maand (lees hier blz. 2) geven ze dat nog eens krachtig aan.
Bullshit. Weeral een debiele vertekening van de feiten. Nergens staat dat de N-VA een eind wil stellen aan de Spaanse democratie. In tegendeel zelfs, het is blijkbaar Aznar die een referendum weigert. Steunt u dan misschien zulke "democratie"?

Citaat:
In talloze persberichten en opiniestukken sympathiseert de partij met Batasuna en met de Baskische zaak. De weblink, op deze bladzijde te vinden is inmiddels verdwenen van het internet. Niet verwonderlijk, Batasuna (onder) is in Spanje verboden.
Met die sympathie is niets mis. En dat Batasuna verboden is, bewijst nog maar eens dat de Spaanse democratie allesbehalve democratisch is.

Citaat:
Volksnationalisten, één strijd. De Spaanse bevolking moet er echter voor boeten met honderden levens en verminkten
U linkt wederom, volslagen onterecht, de N-VA met de ETA.

Citaat:
In een intern N-VA "referendum" riep de partij echter op om Batasuna te blijven steunen.(lees hier).
Niks mis mee.

Citaat:
De Vlaams-nationale partij wordt niet voor niets vaak als "radicaalrechts" (De Morgen) of "ultranationalistisch" (Le Soir) bestempeld. Het is natuurlijk de vraag of zo'n partijen niet onze democratie verzieken. Deze slogan:

U bent zelf ultranationalistisch, plezante.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 maart 2004, 19:27   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SH85
Het is weer duidelijk geworden waar fanatiek regionalisme naar kan leiden. Trouwens, de links op de NVA site verklaart genoeg!
Ze zullen wss deze aanslag nooit afkeuren anders slaan ze hun iegen ruiten in. Regionalisten: één pot nat: Baskenland (ETA), Indonesië, Moldavië,.. allemaal bloedig geweld om de zogezegde reden: "hun" volk bevrijden.
Gelieve dan voorbeelden te geven waar de N-VA bloedig geweld heeft gebruikt. Of is uw "één pot nat" niet meer dan een debiele veralgemening?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 maart 2004, 19:32   #7
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve dan voorbeelden te geven waar de N-VA bloedig geweld heeft gebruikt
Ijzerbedevaart van 1994 (dacht ik)! De zogezegde "eenhorige" flaminganten die met elkaar op de klop gaan
Van die beelden heb ik nu eens echt genoten
§tijn is offline  
Oud 11 maart 2004, 19:48   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SH85
Citaat:
Gelieve dan voorbeelden te geven waar de N-VA bloedig geweld heeft gebruikt
Ijzerbedevaart van 1994 (dacht ik)! De zogezegde "eenhorige" flaminganten die met elkaar op de klop gaan
Van die beelden heb ik nu eens echt genoten
Vreemd, ik wist niet dat de N-VA in 1994 al bestond.
Bemerk trouwens de nuance tussen "op de klop gaan" en een bomaanslag.
Distel is offline  
Oud 11 maart 2004, 19:50   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Intussen zijn trouwens volgens de VRT de aanslagen opgeëist door een moslimbeweging.

En weeral staan onze flamingantenhaters in hun onderbroek...
Distel is offline  
Oud 11 maart 2004, 19:56   #10
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Tacitus dat is de tweede keer in mijn geschiedenis op dit forum dat ge zwaar op mijn tenen trapt en me bijna verplicht de blauwe knop te gebruiken.

Valse beschuldigingen aan het adres van een tegenstrevende politieke partij, terrorisme gebruiken als argument tegen uw tegenstanders...

Sorry kameraad, maar deze keer zijt ge te ver gegaan. Ik ben er van overtuigd nu:

[size=6]U BENT EEN ORDINAIRE FASCIST.[/size]
Pelgrim is offline  
Oud 11 maart 2004, 20:08   #11
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Tacitus dat is de tweede keer in mijn geschiedenis op dit forum dat ge zwaar op mijn tenen trapt en me bijna verplicht de blauwe knop te gebruiken.

Valse beschuldigingen aan het adres van een tegenstrevende politieke partij, terrorisme gebruiken als argument tegen uw tegenstanders...

Sorry kameraad, maar deze keer zijt ge te ver gegaan. Ik ben er van overtuigd nu:

Ge moet nog niet klagen, Pelgrim! Als Tacitus echt over zijn toeren draait gebruikt hij termen als:
- Bloed en bodem
- Blood and Honour
- Nazisten
- Fascisten
En dan begint hij molenwiekende bewegingen te maken!!
Oud 11 maart 2004, 20:10   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Was het niet Tacitus die hier destijds al hetzelfde deed toen Anna Lindt werd vermoord? Aanvankelijk dacht men dat een of andere nationalist de schuldige was, pas enkele dagen later bleek het om een migrant te gaan. Maar toen stond de vuilspuierij aan het adres van de Flaminganten wel al op het forum.

Nu is het wachten op de comment van onze extremist Tacitus dat het maar om te lachen was.
Distel is offline  
Oud 11 maart 2004, 20:33   #13
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De N-VA heeft er bovendien nooit een geheim van gemaakt een einde te willen stellen aan de Spaanse democratie, in het ledenblad van deze maand (lees hier blz. 2) geven ze dat nog eens krachtig aan. In talloze persberichten en opiniestukken sympathiseert de partij met Batasuna en met de Baskische zaak. De weblink, op deze bladzijde te vinden is inmiddels verdwenen van het internet. Niet verwonderlijk, Batasuna (onder) is in Spanje verboden.

In een intern N-VA "referendum" riep de partij echter op om Batasuna te blijven steunen.(lees hier). De Vlaams-nationale partij wordt niet voor niets vaak als "radicaalrechts" (De Morgen) of "ultranationalistisch" (Le Soir) bestempeld. Het is natuurlijk de vraag of zo'n partijen niet onze democratie verzieken. Deze slogan:

"Nodig in Vlaanderen...nuttig in Europa"...maar nuttig voor wie?
A. Dat N-VA referendum was helemaal niet 'intern' want iedereen die de N-VA webstek bezoekt (u blijkbaar ook) kon/kan daar stemmen.
B. De ETA heeft deze aanslag nog niet opgeëist, en Batasuna zegt dat dit niet het werk van de ETA is, iets wat Batasuna anders nooit doet.
C. De aanslag is volgens Radio1 opgeëist door de islamitische? leeuwen of zoiets. Dit is een groep van Marrokaanse, Algerijnse en Tunesische islamisten. Ik ken niet veel Basken afkomstig uit de Arabische wereld, en ik ken evenmin Basken die moslim, laat staan islamist zijn.
D. Het is niet omdat je vindt dat elk volk recht heeft op een staat dat daarvoor geweld gerechtvaardigd is (nooit meer oorlog, zelfbestuur en godsvrede, remember, die woordjes zijn bekend in de buurt van de Ijzertoren, ik denk dat je die nog wel kent van 'hey hop, blaas 'em op ), de N-VA heeft altijd een fluwelen scheiding af te dwingen, zoals in Tsjechoslovakije, maar nooit met geweld. Men hoopte binnen de N-VA dat de Basken zich los van Spanje zouden krijgen via Batasuna, een politieke partij, en niet via de ETA, een clubje losgeslagen zotten. Als je natuurlijk Batasuna gaat verbieden...
E. Deze daad is laf en het is nog laffer om er electorale winst uit te halen, zoals u doet. Terwijl u nog niet eens weet wie de aanslag nu echt gedaan heeft.
Groot Bakkes is offline  
Oud 11 maart 2004, 20:39   #14
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Shit mannen hij heeft ons door...

Is alles klaar voor de aanslag op de koning?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 11 maart 2004, 20:42   #15
UNIE
Burgemeester

UNIE's schermafbeelding

Standaard

Wat voor domme topic is dit weer
Oud 11 maart 2004, 20:45   #16
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonge Belg
Wat voor domme topic is dit weer
Tacitus toont zijn ongeloofelijke domheid. Hij geniet hiervan, ik weet dat.
Groot Bakkes is offline  
Oud 11 maart 2004, 21:26   #17
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
. Het is niet omdat je vindt dat elk volk recht heeft op een staat dat daarvoor geweld gerechtvaardigd is (nooit meer oorlog, zelfbestuur en godsvrede
"nooit meer oorlog", behalve, natuurlijk, als er met de bezetter te heulen valt.
Bruno* is offline  
Oud 11 maart 2004, 21:57   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
. Het is niet omdat je vindt dat elk volk recht heeft op een staat dat daarvoor geweld gerechtvaardigd is (nooit meer oorlog, zelfbestuur en godsvrede
"nooit meer oorlog", behalve, natuurlijk, als er met de bezetter te heulen valt.
In een topic als deze komt het nogal debiel over als u iemand de les over ethiek probeert te spellen, Tacitus...
Distel is offline  
Oud 11 maart 2004, 23:18   #19
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Ik vraag me af wat het walgelijkste is: Dat soort van achterbakse aanslagen, of het schaamteloos exploiteren van dat menselijke leed om je eigen haat te kunnen botvieren.

Goed bezig, Yaminne!
zorroaster is offline  
Oud 12 maart 2004, 01:10   #20
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik vraag me af wat het walgelijkste is: Dat soort van achterbakse aanslagen, of het schaamteloos exploiteren van dat menselijke leed om je eigen haat te kunnen botvieren.

Goed bezig, Yaminne!
Leer mijn naam eerst maar schrijven.
Dat soort aanslagen wordt gesteund door uw vriendjes van Batasuna die nog NOOIT een aanslag van de ETA hebben afgekeurd
Bruno* is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be