Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 maart 2004, 16:18   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Dat het Vlaams Blok meer centrum-rechtse kiezers wil aantrekken is op zich een goede zaak. Hoe meer kiezers, hoe beter. Toch mag het Vlaams Blok niet te veel naar het centrum opschuiven. Er moet in elk geval genoeg ruimte overblijven voor een democratisch-extreem rechtse vleugel. Inzake het vreemdelingenstandpunt mogen in elk geval geen toegevingen worden gedaan.
Cynicus is offline  
Oud 12 maart 2004, 16:24   #2
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Vanmorgen nog op radio gehoord " Fille in richting van het centrum" zoveelste bewijs dus dat blok wel kiezers heeft en dat ze goed bezig zijn
kweethetwelenkweethetni is offline  
Oud 12 maart 2004, 18:26   #3
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Dat het Vlaams Blok meer centrum-rechtse kiezers wil aantrekken is op zich een goede zaak. Hoe meer kiezers, hoe beter. Toch mag het Vlaams Blok niet te veel naar het centrum opschuiven. Er moet in elk geval genoeg ruimte overblijven voor een democratisch-extreem rechtse vleugel. Inzake het vreemdelingenstandpunt mogen in elk geval geen toegevingen worden gedaan.
Democratisch en extreem-rechts??? een contradictie die er wezen mag!!! Juist op het vreemdelingenstandpunt zijn de grootste toegevingen door het VB al gedaan, plat op de buik is het VB al gegaan, om het eens met FDW te zeggen
Oud 12 maart 2004, 19:36   #4
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:
Democratisch en extreem-rechts??? een contradictie die er wezen mag!!! Juist op het vreemdelingenstandpunt zijn de grootste toegevingen door het VB al gedaan, plat op de buik is het VB al gegaan, om het eens met FDW te zeggen
Eugene, zeg nu eens wat je zelf wil!
luc broes is offline  
Oud 12 maart 2004, 20:52   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan het vb daarin toch geen ongelijk geven. Het alternatief neigt naar racisme, en daar in niemand mee gediend. Blijft nog altijd de vraag in hoeverre men de grenzen moet openstellen of afsluiten, en in hoeverre men aan een knuffelpolitiek moet doen. En daar blijven toch grote verschillen bestaan tussen bvb. extreem-links (groen) en extreem-rechts (vb).
Nu, wees gerust. De vreemdelingenproblematiek zal in de toekomst niets te maken hebben met wit, zwart of geel (in hoeverre dit vroeger al het geval was) doch wel met franken en centiemen. En hierin zullen bepaalde groepen minder gewenst zijn, en andere meer (maar deze laatste zullen het vertikken van te komen).
Bob is offline  
Oud 12 maart 2004, 21:01   #6
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Luc Broes geef mij eens een voorbeeld van een extreem rechtse (of linkse) democratische maatschappij, dat bestaat niet en daar gaat het over.
Oud 12 maart 2004, 22:23   #7
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Luc Broes geef mij eens een voorbeeld van een extreem rechtse (of linkse) democratische maatschappij, dat bestaat niet en daar gaat het over.
Natuurlijk bestaat een extreem-rechtse democratie niet. Maar de naam extreem rechts in België heeft geen of een verkeerde betekenis. Een Vlaming die de Waalse verspillingen afkeurt krijgt hier de naam extreem rechts. Te gek voor woorden.
Mijn vraag was eigenlijk welke houding het VB nu moet aannemen, en of je de huidige taal van FVH goedkeurt of niet.
luc broes is offline  
Oud 12 maart 2004, 22:42   #8
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Natuurlijk bestaat een extreem-rechtse democratie niet. Maar de naam extreem rechts in België heeft geen of een verkeerde betekenis. Een Vlaming die de Waalse verspillingen afkeurt krijgt hier de naam extreem rechts. Te gek voor woorden.
Mijn vraag was eigenlijk welke houding het VB nu moet aannemen, en of je de huidige taal van FVH goedkeurt of niet.
De taal van FVH is idd een pak verzoenender als vroeger. Probleem Luc Broes is echter, en dat weet u net zo goed als ik, dat het VB in feite twee strekkingen heeft, nl de strekking FVH met als voornaamste figuren de clan Dillen en zeker A.Colen en haar man P.Beliën. Langs de andere kant heb je de onverzoenbare FDW die de 'foertstemmers' en wat meer vreemdelingenhaters naar zich toetrekt en deze machtstrijd is wel spannend om aan te zien. Het is echte juist het CS dat ervoor zorgt dat deze interne verdeeldheid 'onzichtbaar' blijft voor de gewone kiezer, de ingewijden weten beter!

FF vergeten, welke houding het VB voor mij moet aannemen? wel dat is, sinds ik het VB verlaten, geen probleem voor mij meer. Indien je het echter nog niet gezien moest hebben, ik lever kritiek op alle partijen hoor en ja, op het VB misschien wat meer maar ja, ik ben er dan ook 17 jaar bijgeweest.
Oud 13 maart 2004, 09:16   #9
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:

FF vergeten, welke houding het VB voor mij moet aannemen? wel dat is, sinds ik het VB verlaten, geen probleem voor mij meer. Indien je het echter nog niet gezien moest hebben, ik lever kritiek op alle partijen hoor en ja, op het VB misschien wat meer maar ja, ik ben er dan ook 17 jaar bijgeweest.
Waarom bent u bij het Vlaams Blok weggegaan ? Tijdens die 17 jaar hebt u toch nog de tijd van de bokshandschoenencampagne en het
70-puntenprogramma meegemaakt ? Blijkbaar had u daar dan toch geen kritiek op (ik trouwens ook niet).
Cynicus is offline  
Oud 13 maart 2004, 09:31   #10
Luddo
Minister

Standaard

In iedere partij zitten tegengestelde vleugels. sommige worden gekoesterd om de kiezer te lijmen. Een goed voorbeeld is de VLD. Ze laten hun oren hangen naar links maar om hun rechtse kiezers niet af te schrikken mogen een Coveliers en een Dedecker er een beetje op zijn Vlaams Bloks tegenaan gaan. Als puntje bij paaltje komt lopen ze weer in het rijtje. Dat is gewoon partijtaktiek. Alleen de naieve kiezer ligt daar wakker van en loopt mee in het rijtje.
Oud 13 maart 2004, 10:24   #11
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Beste Cynicus, vertel ons eens waarom je het Blok verlaten hebt? (pas op : dit is niet ironisch bedoeld)
Oud 13 maart 2004, 11:29   #12
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
De taal van FVH is idd een pak verzoenender als vroeger. Probleem Luc Broes is echter, en dat weet u net zo goed als ik, dat het VB in feite twee strekkingen heeft, nl de strekking FVH met als voornaamste figuren de clan Dillen en zeker A.Colen en haar man P.Beliën. Langs de andere kant heb je de onverzoenbare FDW die de 'foertstemmers' en wat meer vreemdelingenhaters naar zich toetrekt en deze machtstrijd is wel spannend om aan te zien. Het is echte juist het CS dat ervoor zorgt dat deze interne verdeeldheid 'onzichtbaar' blijft voor de gewone kiezer, de ingewijden weten beter!
Eugene, In elke partij zijn strekkingen. Ik zie niet in dat dit een probleem is. In alle partijen trekken bepaalde personen een bepaald publiek aan, dat is overal zo en onvermijdelijk.
De groooooooootste fout van FDW is natuurlijk dat hij teveel stemmen haalt en aldus een echte bedreiging vormt in de grootste stad van Vlaanderen. In elk geval is FDW veel verdraagzamer tegenover Vreemdelingen dan de politiek correten tegenover FDW. En ook wel vreemd dat je 17 jaar overleefd hebt met FDW.
Lid van VB of niet, maar toch nog Vlaming zou je toch moeten bekommerd zijn over de houding van alle Vlaamse partijen (tenzij je nu een foertstemmer bent). Daarom zou ik graag weten of je de taal van FVH nu goedkeurt.
luc broes is offline  
Oud 13 maart 2004, 12:15   #13
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarom bent u bij het Vlaams Blok weggegaan ? Tijdens die 17 jaar hebt u toch nog de tijd van de bokshandschoenencampagne en het
70-puntenprogramma meegemaakt ? Blijkbaar had u daar dan toch geen kritiek op (ik trouwens ook niet).
Oh jawel hoor Cynicus, ik denk dat ik een van de hardste, voor zover het goed naar 'boven' is gegaan, tegenstanders was van het 70-puntenplan. Ik zei toen al dat dit één van de grootste tactische fouten was die het VB , in feite FDW deed, om van sommige inhoudelijke punten nog maar te zwijgen. Toen is er echter het CS gekomen en het is juist dat CS dat ook mij deed besluiten om de rangen te sluiten en te gaan 'cocoonen'. Daarom dat ik nu zo'n groot tegenstander van het CS ben en dit zelf niet toepas op het lokaal vlak waar ik nu actief ben als onafhankelijke.
Oud 13 maart 2004, 13:54   #14
luc broes

Standaard

Citaat:
Oh jawel hoor Cynicus, ik denk dat ik een van de hardste, voor zover het goed naar 'boven' is gegaan, tegenstanders was van het 70-puntenplan. Ik zei toen al dat dit één van de grootste tactische fouten was die het VB , in feite FDW deed, om van sommige inhoudelijke punten nog maar te zwijgen. Toen is er echter het CS gekomen en het is juist dat CS dat ook mij deed besluiten om de rangen te sluiten en te gaan 'cocoonen'. Daarom dat ik nu zo'n groot tegenstander van het CS ben en dit zelf niet toepas op het lokaal vlak waar ik nu actief ben als onafhankelijke.
Eerst kwam CS, later de 70- punten.
Ben je nu ook tegen Vermeersch en zijn C130 ?
luc broes is offline  
Oud 13 maart 2004, 17:42   #15
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luc

De zaken NIET omdraaien.

Eerst was er de vreemdelingenhaat, en dan pas het cordon.

Aanvankelijk waren de traditionele partijen gelukkig met de opkomst
van het BLOK.
Ze zagen hierin een middel om de Vlaams-nationalisten te verdelen
en de VU af te zwakken.

De CVP leverde zelfs de handtekeningen voor het indienen van hun
verkiezingslijsten.

Trouwens , wanneer gaat FDW nu eindelijk eens bekennen zoals FVH
dat het 70-puntenprogramma FOUT was.

Het cordon zal slechts heel geleidelijk verdwijnen indien het BLOK
haar anti-vreemdelingen politiek afzweert.

Zolang dezelfde BLOK-top aan de macht blijft, zal het wantrouwen
van andere partijen blijven bestaan,

Vertrouwen is iets dat moet groeien.
Clemens is offline  
Oud 13 maart 2004, 17:48   #16
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosse van Rostock
Beste Cynicus, vertel ons eens waarom je het Blok verlaten hebt? (pas op : dit is niet ironisch bedoeld)
Sorry, ik denk dat hier een misverstand is. Het is Eugene die het Vlaams Blok verlaten heeft, en ik vroeg hem waarom.
Cynicus is offline  
Oud 13 maart 2004, 17:53   #17
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als u tegen het 70-puntenprogramma was, dan hoorde u niet thuis niet thuis bij het Vlaams Blok. Het 70-puntenprogramma is een goed programma. Eigenlijk bent u tegen Filip Dewinter, maar vergeet u er wel bij te zeggen dat hij het is die Vlaams Blok groot gemaakt heeft.
Cynicus is offline  
Oud 13 maart 2004, 17:56   #18
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ben je nu ook tegen Vermeersch en zijn C130 ?
Inderdaad, het cordon sanitaire is ontstaan toen eind 1988 het Vlaams Blok doorbrak bij de gemeenteverkiezingen waarbij het toen in Antwerpen steeg van zowat 5% naar 17%. Het 70-puntenprogramma dateert van 1992.
Cynicus is offline  
Oud 13 maart 2004, 18:31   #19
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Citaat:
Luc De zaken NIET omdraaien. Eerst was er de vreemdelingenhaat, en dan pas het cordon. Aanvankelijk waren de traditionele partijen gelukkig met de opkomst van het BLOK. Ze zagen hierin een middel om de Vlaams-nationalisten te verdelen en de VU af te zwakken.
De CVP leverde zelfs de handtekeningen voor het indienen van hun
verkiezingslijsten. Trouwens , wanneer gaat FDW nu eindelijk eens bekennen zoals FVH dat het 70-puntenprogramma FOUT was.
Het cordon zal slechts heel geleidelijk verdwijnen indien het BLOK
haar anti-vreemdelingen politiek afzweert.
Zolang dezelfde BLOK-top aan de macht blijft, zal het wantrouwen
van andere partijen blijven bestaan...
Clemens, neem eens een voorbeeld aan de vrienden van NVA, de gematigde Batasuna in Baskenland. Daar is ook de geweldadige ETA, in vergelijking daarmee is FDW een lammetje. Wel Batasuna heeft nog NOOIT de bloedige aanslagen van ETA afgekeurd.
Zelden zie ik een bijdrage van jou zonder een hatelijke uitval tegen het VB. Het schijnt jou voornaamste bekommernis te zijn.
Onlangs werd NVA in de Waalse pers afgeschilderd als onverdraagzaam en racistisch omdat de transfers werden aangeklaagd.
FDW stelde ooit voor vreemdelingen met een C103 terug te voeren, wat een regelrechte schande, 70 punten en al de rest. Vandaag vliegt prof. Vermeersch met Vluchtelingen in een C103, en alles is normaal.
Ik weet natuurlijk ook dat FDW harde taal gebruikte die hier in het rustige Brugge moeilijk te begrijpen is. Maar twee weken geleden hoorde ik een Fatima uit de Seefhoek vertellen over Afrikanen, Marokkanen en Oost-europeanen die mekaar opeten, en dat het niet meer te doen is. "En de enigste die daar iets wil aan doen is 't Vloms Blok, en daarom stem ik vor Filip Dewinter".
De grote schuldige van de mislukte immigratie is de overheid die er niets aan deed, en de politiek correcte media die onze minstbedeelden verwijten toestuurt als ze kreunen onder de zware last. FDW was en is hun spreekbuis. En zèlfs de spreekbuis van Fatima.
luc broes is offline  
Oud 13 maart 2004, 19:10   #20
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Luc Broes

Volgens Bloknormen,
een ZEER inhoudelijk antwoord.

Liegen en blijven liegen!
Van een Blokker had ik NIETS anders verwacht
Clemens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be