Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2007, 12:04   #1
sn00py
Banneling

Standaard zoektocht politie verstoren met 50 man

van hln.be:
Citaat:
Een 18-jarige jongen is gisteravond zwaargewond geraakt in Luik toen een zelfgemaakte bom ontplofte. Hij werd met zware brandwonden achtergelaten voor een ziekenhuis in Luik.

Achtergelaten
Beide handen van het slachtoffer zijn bijna helemaal afgerukt. ...

...Om het appartement van het slachtoffer te kunnen doorzoeken, moest een vijftigtal mensen geëvacueerd worden. Er werd een veiligheidszone van een honderdtal meter ingesteld.

Zoektocht verstoord
De politie vond enkele gevaarlijke producten die gebruikt worden om bommen te maken van het type dat de jongen met zijn vrienden in mekaar had gestoken. Een vijftigtal jongeren kwam de zoektocht van de politie verstoren. Enkele van hen werden meegenomen naar het politiecommissariaat van Luik.

Volgens vrienden van het slachtoffer was er met het maken van de bom geen enkel politiek doel gemoeid. (belga/lb)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...akte-bom.dhtml

Het zinnetje in het vet doet me "vermoeden" dat het niet gaat om Stefaan, Karel, Jantje,... vandaar dat ik het in dit forum plaats!

Enfin, mijn dag is goed. Hij is zijn eigen handjes kwijt! tsjoelala tsjoelala!!!
Ik kan nu harteloos lijken, maar als hij in zijn opzet (wat dat ook mocht zijn, maar met een bom is dat meestal niet vreedzaam) geslaagd was, waren er misschien onschuldige mensen MEER kwijt geraakt dan hun pollekes (hun kind bvb)
Allez, ik ga er alvast ene op drinken bij wijze van aperitief! Proost!
Enne...jongens, doe zo verder!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 12:57   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
van hln.be:

Het zinnetje in het vet doet me "vermoeden" dat het niet gaat om Stefaan, Karel, Jantje,... vandaar dat ik het in dit forum plaats!

Enfin, mijn dag is goed. Hij is zijn eigen handjes kwijt! tsjoelala tsjoelala!!!
Ik kan nu harteloos lijken, maar als hij in zijn opzet (wat dat ook mocht zijn, maar met een bom is dat meestal niet vreedzaam) geslaagd was, waren er misschien onschuldige mensen MEER kwijt geraakt dan hun pollekes (hun kind bvb)

Eigen schuld dikke bult, dus geen compassie mee hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 13:29   #3
Gargamel
Banneling

Standaard

Op RTL kwam de naam eruit,RACHID

Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 december 2007 om 13:30.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 13:32   #4
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Ik vind het wel straf dat ze niet vermelden dat het om Islamitische jongeren gaat.

Ik vind dat als er explosieven mee gemoeid zijn, de bevolking toch wel op de hoogte moet zijn vanuit welke hoek de dreiging komt.

Hoe kunnen er ooit maatregelen genomen worden tegen de Islam als men systematisch de afkomst van de daders weglaat?
Oud 26 december 2007, 13:33   #5
Gargamel
Banneling

Standaard

Nu zal dien arme Rachid een vet gehandicaptenpensioen krijgen
Oud 26 december 2007, 13:34   #6
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ik vind het wel straf dat ze niet vermelden dat het om Islamitische jongeren gaat.

Ik vind dat als er explosieven mee gemoeid zijn, de bevolking toch wel op de hoogte moet zijn vanuit welke hoek de dreiging komt.

Hoe kunnen er ooit maatregelen genomen worden tegen de Islam als men systematisch de afkomst van de daders weglaat?

Volledig mis
Er zijn geen terroristische bedoelingen mee gemoeid.Neen zenne.Ze stoeiden een beetje.
Je kent dat toch he,jong,onbezonnen,autochtonen petarkes en moslims bommen.
Ergste is,dien speelt niet alleen zijn 2 poten kwijt,maar ook 72 maagden

Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 december 2007 om 13:36.
Oud 26 december 2007, 13:35   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Op RTL kwam de naam eruit,RACHID

Hun handelsmerk stond er ook bij , dus ik wist bijna vrij zeker dat het weer om dat krapuul ging.

'' Een vijftigtal jongeren kwam de zoektocht van de politie verstoren''
Oud 26 december 2007, 13:51   #8
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hun handelsmerk stond er ook bij , dus ik wist bijna vrij zeker dat het weer om dat krapuul ging.

'' Een vijftigtal jongeren kwam de zoektocht van de politie verstoren''
D�*�*rover wou ik dus een topic starten. Het gaat al zover dat ze hun volksgenoten-criminelen beschermen tegen die stoute politie.

Hoeveel jaar (maanden?) gaat het nog duren dat we daar zo aan gewend zijn, dat we klaar zijn voor de volgende stap: de politie komt helemaal niet meer.
Dat zit er volgens mij aan te komen (en is al de facto zo in bepaalde "gebieden").

Maar kom, het jaar eindigt voor mij toch met een positieve noot: Rachid zal niet te gauw meer bommekes maken!!
En zoals Gargamel opmerkte: hij is niet alleen zijn poten kwijt, maar ook zijn maagden! Jipieeee! Ik ga er nóg een fles op laten "knallen" ()!
Oud 26 december 2007, 14:00   #9
sn00py
Banneling

Standaard

ter info voor de poco's die zullen willen doen uitschijnen dat het om vuurwerk ging (ik hoor ze al afkomen):

Citaat:
Bron: Wikipedia
Acetonperoxide wordt niet gebruikt door legaal werkende explosievendeskundigen, maar wel in een guerrillacontext. Het explosief wordt vaak gebruikt bij zelfmoordacties door Palestijnen op de westelijke Jordaanoever, in de schoenbom van Richard Reid en werd gebruikt bij de terroristische aanslagen in Londen van 7 juli 2005. Acetonperoxide wordt geregeld door de Israëlische autoriteiten in beslag genomen en heeft daarnaast ook al velen het leven gekost die het bereidden.
Rachid heeft dus niet goed Wikipedia gelezen. Er stond NIET: "schudden voor gebruik"
Oud 26 december 2007, 14:04   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ter info voor de poco's die zullen willen doen uitschijnen dat het om vuurwerk ging (ik hoor ze al afkomen):

Rachid heeft dus niet goed Wikipedia gelezen. Er stond NIET: "schudden voor gebruik"

Oud 26 december 2007, 14:20   #11
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van hln.be:

ik vind dat niet goed, want de maatschappij zal het allemaal wel weer mogen betalen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 14:24   #12
Gargamel
Banneling

Standaard

Is toch toevallig de kozijn van Trabelski soms niet hé.In dat geval ziet dien zijn ontsnapping ook verdwijnen
Oud 26 december 2007, 14:25   #13
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik vind dat niet goed, want de maatschappij zal het allemaal wel weer mogen betalen.

Is niet gezegd hé,met beetje sjans blaast die voorgoed zen pijp uit.Hij is toch gene zak meer waard op de geitenmarkt.

Hij kan in het beste geval nog een rol krijgen in Kapitein Haak

Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 december 2007 om 14:29.
Oud 26 december 2007, 14:26   #14
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel dat die bom afgegaan was in een spitsuur-trein, of op een kerstmarkt. Hoeveel mensen zouden er dan gehandicapt gemaakt zijn? Of gedood?

Ik vind het wel goed! Hahahaha, kijk mama, zonder h....
Oud 26 december 2007, 14:31   #15
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat die bom afgegaan was in een spitsuur-trein, of op een kerstmarkt. Hoeveel mensen zouden er dan gehandicapt gemaakt zijn? Of gedood?

Ik vind het wel goed! Hahahaha, kijk mama, zonder h....
bah, tzal wel voor eindejaarsvuurwerk geweest zijn... maar dat feest gaat dus niet door.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 14:36   #16
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
bah, tzal wel voor eindejaarsvuurwerk geweest zijn... maar dat feest gaat dus niet door.
't is nu eens feest voor ons...
Oud 26 december 2007, 18:18   #17
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Dat het géén autochtone 'jongeren' waren staat buiten kijf. Waar zouden die zo vlug 50 kompanen tevoorschijn toveren? Bij de scouts of de chiro?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 26 december 2007 om 18:18.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 18:57   #18
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Weet je wat nog het meest verontrusdende is volgens mij (ook te lezen in de post van sn00py:
Citaat:
Acetonperoxide wordt niet gebruikt door legaal werkende explosievendeskundigen, maar wel in een guerrillacontext. Het explosief wordt vaak gebruikt bij zelfmoordacties...
Vanop het moment dat men wist over de illegaliteit van de springstof, zouden ze ten huize van het 'slachtoffer' (die er uiteraard zelf heeft om gevraagd), eens een grondige huiszoeking mogen gaan doen. Wie weet wat daar nog allemaal te vinden is.

En ook direkt alle direkte vrienden van die bommenmaker en ook de familie van zijn vrienden eens gaan ondervragen en ook huiszoekingen doen. Vroegere tijd zijn er ook zelfgemaakte 'bommekes' gemaakt door autochtonen die er ook letsel aan overhielden. Maar dat ging niet over illegale explosieven.

Die 'jongeren' van toen (zoals Stefaan, Karel en Jan ) kochten dat in een winkel waar vuurwerk kon worden aangekocht. Uiteraard kan zo'n soort vuurwerk (zoals gebruikt bij bv. feesten - Nieuwjaar, Gentse Feesten zijn 2 voorbeelden) ook even erge verwondingen aanrichten.

Maar dit ongeluk hier gebeurt dus wel met illegale springstof. Ik stel mij daar serieuze vragen bij zoals hoe dat zo'n jonge gasten daar eigenlijk aangeraken. Daar stel ik me écht serieuze vragen over. En terecht maken zich daar vele mensen zorgen over.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 19:21   #19
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Weet je wat nog het meest verontrusdende is volgens mij (ook te lezen in de post van sn00py:Vanop het moment dat men wist over de illegaliteit van de springstof, zouden ze ten huize van het 'slachtoffer' (die er uiteraard zelf heeft om gevraagd), eens een grondige huiszoeking mogen gaan doen. Wie weet wat daar nog allemaal te vinden is.

En ook direkt alle direkte vrienden van die bommenmaker en ook de familie van zijn vrienden eens gaan ondervragen en ook huiszoekingen doen. Vroegere tijd zijn er ook zelfgemaakte 'bommekes' gemaakt door autochtonen die er ook letsel aan overhielden. Maar dat ging niet over illegale explosieven.

Die 'jongeren' van toen (zoals Stefaan, Karel en Jan ) kochten dat in een winkel waar vuurwerk kon worden aangekocht. Uiteraard kan zo'n soort vuurwerk (zoals gebruikt bij bv. feesten - Nieuwjaar, Gentse Feesten zijn 2 voorbeelden) ook even erge verwondingen aanrichten.

Maar dit ongeluk hier gebeurt dus wel met illegale springstof. Ik stel mij daar serieuze vragen bij zoals hoe dat zo'n jonge gasten daar eigenlijk aangeraken. Daar stel ik me écht serieuze vragen over. En terecht maken zich daar vele mensen zorgen over.
De ingrediënten zijn gemakkelijk te verkrijgen, legaal bij de apotheker of doe-het-zelf-zaak: waterstofperoxide, aceton en zoutzuur (of zwavelzuur).
Ik maak me eerder zorgen wat die gasten daarmee van plan waren, maar ben toch blij dat hij er zijn eigen pollekes mee afgeblazen heeft! Blijkbaar is Rachid toch zo geen handige harry (nu zeker niet meer)
Oud 26 december 2007, 19:38   #20
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De ingrediënten zijn gemakkelijk te verkrijgen, legaal bij de apotheker of doe-het-zelf-zaak: waterstofperoxide, aceton en zoutzuur (of zwavelzuur).
Ik maak me eerder zorgen wat die gasten daarmee van plan waren, maar ben toch blij dat hij er zijn eigen pollekes mee afgeblazen heeft! Blijkbaar is Rachid toch zo geen handige harry (nu zeker niet meer)
Bedankt om het even te verduidelijken.

En waarschijnlijk zullen ze dat wel opzoeken via internet. (Vermoed ik toch, ik heb eigenlijk nog nooit naar zoiets gezocht hoe bommen te maken want ik heb dat niet nodig). Rachid zal waarschijnlijk een slechte tutorial gevonden hebben op het web en tja, dan heb je soms prijs eer je het weet.

Wat ze er van plan mee waren is inderdaad iets om over na te denken.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be