![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Europa, pro of contra? | |||
Pro |
![]() ![]() ![]() |
22 | 44,90% |
Contra |
![]() ![]() ![]() |
27 | 55,10% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Globaal gezien, bent u zelf pro of contra EU? Als u dat wenst kunt u uw mening verantwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pro, alhoewel het sociale luik veel verder mag gaan. nog meer solidariteit mag.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 december 2007 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het algemeen vóór de Europese gedachte, maar tegen de Europese Unie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben tégen Europa. Al dat gebied dat nu door vasteland wordt ingepalmd zou een prachtige aanvulling voor de Atlantische oceaan kunnen geven.
![]() Ernstig: ongeveer zoals Lombas: voor internationale samenwerkingsverbanden (en ach, als zoiets arbitrairs als Europa gekozen wordt, zal ik me daartoe niet verzetten), wel tegen de EU.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben voor Europa, doch sterk tegen een dictatoriale eenheidsstaat.
Ben daarom dus ook tegen de EU!
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Contra: de EU wil een neoliberaal bewind opleggen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Ik was vroeger voor Europa maar das geëvolueerd naar tegen, ik weet ook al lang niet meer hoe groot het eigenlijk is en wat de bedoeling ervan is.
Vroeger zag/voelde ik wel iets in/voor de gedachte maar ik heb nu de indruk dat het een log apparaat is dat bijzonder weinig feeling heeft met de mensen die het moet vertegenwoordigen, veel geld kost, Brussel en de rand verneukt, inspiratieloos en kleurloos is. (ik vergeet er nog een paar om bits uit te sparen) Het Oude Rome was interessanter voor mijn part. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Pro, zolang ze maar geen extra bevoegdheden meer krijgt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Pro. Persoonlijk ben ik groot voorstander van Europese samenwerking, bijvoorkeur wel democratischer. Dit wil zeggen, meer invloed voor het Europees Parlement op zaken die we gezamelijk willen regelen. Ofwel afspreken wat nationaal en wat gezamelijk moet. (Geen bezwaar tegen eventuele verdere bevoegdheden, maar dat moet dan een organisch proces zijn.) Ik geef een voorkeur aan het parlement boven de onontkoombare toppen tussen de landelijke regeringsleiders; de Raad houdt invloed maar zonder veto-rechten... Verder zijn Europese Referenda (vóór alle Europese Burgers) en een Commissie die voortkomt uit het parlement een idee. Hoewel ik me realiseer dat Europa nog lang niet zo ver is, zou ik het liefst zien dat het die kant op zou gaan. Kortom ik ben voor Europa, maar dan ook met een sterkere democratie op Europees niveau.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 december 2007 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Pro Europa, tegen EU.
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Voor een Europese, economische samenwerking. De EU zoals ze nu wordt heeft véél te véél politieke macht, en moeit zich met véél te véél dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ter aanvulling: ik betwist dat Europa te veel macht heeft en dat het zich met te veel zaken bemoeit; MAAR ik vind dat Europa wel controleerbaarder moet worden (vooral op Europees niveau, mag van mij de democratie volwassener).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Pro, maar tegen een Verenigde Staten van Europa en tegen een mogelijke toetreding van Turkije tot de EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pro, maar dan niet pro de huidige bureaucratische xenofiele moloch, maar wel pro een Christelijk en sterk Europa der Naties dat durft opkomen voor zijn waarden, normen, geschiedenis en toekomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard pro, voor een onafhankelijk ,sterk, katholiek en solidaristisch Europa !
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 december 2007 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Pro indien het democratischer en socialer wordt
|
![]() |
![]() |
![]() |