![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik open hier een draad over de zogenaamde faits-divers waarmee onze jongeren moeten opgroeien, en die wij laten gebeuren zonder hen terdege te beschermen en zonder hen hierop voor te bereiden en te wapenen.
Vermits we er niets kunnen meevangen, zal ik niet antwoorden op alle mogelijke cliché-opmerkingen als daar zijn: - misdaad is er altijd geweest en zal er altijd zijn - wilt ge een politiestaat misschien - ge kunt daar niets tegen doen - in mijnen tijd werd er ook gevochten - die gasten worden gediscrimineerd - de oorzaak is de armoede en het kapitalisme Enkel registreren. Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 januari 2008 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 januari 2008 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil hen gerust daarop voorbereiden?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het is veel erger dat ze met bepaalde vastgeroeste verkeerde structuren en ideologieën moeten opgroeien, dan met bepaalde fait divers. In elk geval, opgroeien doen ze toch -helaas, zou ik soms bijna zeggen, op momenten van zwakte.
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2008 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iets met het recht op zelfverdediging en het mogen dragen van wapens en het aanleren van verdedigingstechnieken op school en zo van die dingen.
Maar dat mag natuurlijk niet want daar worden we agressief van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Vertel eens, ik ben geïnteresseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan trouwens ook vrijwillig afzien van je recht op zelfverdediging. Ahimsa! Daar heb ik al enorm van afgezien. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2008 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Voor mensen als Kortaf moet er steeds gestreefd worden naar een utopie.
Zo onnozel als op een ezeltje rijden dat aangedreven word door een worteltje voor zijn neus te houden |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Dan moeten de agressors natuurlijk eerst tot bij het slachtoffer geraken. Niet evident als die persoon één of andere gevechtssport onder de knie heeft. Ook niet evident om als psychopaat een paar tientallen mensen neer te kogelen als iedereen rond je een pistool bij zich heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sprookjes. We kennen zulke ontspoorde naties... Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie dat de eeuwige minimaliseurs, je-m'en-foutisten en laat-maar-waaiers zich al aangemeld hebben. Passons, het is quantité negligeable.
Nog enkele irrelevante cliché-opmerkingen waar ik niet zal op repliceren omdat ze niets bijbrengen: - door dit soort faits-divers te benadrukken creëer je een sfeer van onveiligheid en speel je extreemrechts in de kaart - in het verkeer sterven veel meer kinderen dan bij straatgeweld - het meeste geweld tegen kinderen speelt zich in het gezin af (met dank aan filosoof) - blanken zijn veel gewelddadiger dan buitenlanders - kijk eens wat wij in Irak doen, dat is pas iets om u over op te winden Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 januari 2008 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor degenen die de nood voelen opkomen om hier de zoveelste anti-islam of weg-met-de-makakken draad van te maken: denk na voor ge iets schrijft. Wie het Athenée Royal een beetje kent, weet dat de kans zeer groot is dat de slachtoffers allochtonen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GooglePersonalized Results 1 - 10 of about 6,800 GooglePersonalized Results 1 - 10 of about 72,100 Dit wordt weer een geweldig constructieve draad... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 17 januari 2008 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
(en dan zwijg ik nog over de talrijke "accidentjes" met wapens) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Allez, vooruit :
'Ze sloegen tot de kinderen neervielen' Bijna de hele scholierenploeg V&O United uit Merksem belandde zaterdag op de spoedafdeling van het ziekenhuis. Tientallen jongeren én volwassenen stormden na een wedstrijd in het Rivierenhof in Deurne het veld op en haalden naar hen uit. Enkele spelers van Belgica uit Edegem werden herkend. De 17-jarige Michael V.D.A. werd als eerste aangevallen. “De wedstrijd was net afgefloten. Ik wilde naar de kleedkamers lopen toen er drie gasten van Belgica voor mij stonden. Ze hadden me plots omsingeld. Ik wilde naar de rest van de ploeg lopen, maar een van die mannen sloeg recht op mijn gezicht.” Naast de schrik van zijn leven liep Michael een schaafwonde boven zijn linkeroog op. Hij staat ook vol builen en raakte gewond aan zijn rug. “Al mijn spieren doen pijn. Vandaag (zondag, red.) nog meer dan gisteren (zaterdag, red.)”, zegt de tiener. Trainer Jimmy Brunson (31) deelde ook in de klappen. “Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik ben vijf dagen werkonbekwaam”, zucht de man. “Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu’s op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.” De vechtpartij duurde maximum vijf minuten, maar de verwondingen waren er niet minder om. Acht van de elf spelers die op het veld stonden, allemaal jongeren tussen twaalf en zeventien jaar, moesten in het ziekenhuis worden verzorgd. De aanvallende meute verdween even snel als ze op het veld verscheen. De politie spoort de daders op. Wraak? Een paar weken geleden werd een match tussen V&0 United en Belgica uit Edegem stilgelegd na enkele racistische opmerkingen. Vermoedelijk is het toen naast het veld tot relletjes gekomen tussen een paar jongeren. “’Wat was dat daar vorige keer?’ zegden die kerels die voor mij stonden”, vertelt Michael V.D.A. “We hebben intussen via de website al vijf spelers van Belgica herkend.” “Als ploeg hebben wij hier niets mee te maken”, reageert Tom Diercksens, secretaris van Belgica. “Het gaat om een paar individuen die in hun vrije tijd handelden. Als we met zekerheid weten welke personen erbij betrokken waren, vliegen zij zonder pardon de ploeg uit.” ---------------------------- Uit GVA - |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |