Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2004, 00:15   #1
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Nadat de democratisch verkozen president van Joegoslavië verkocht is geweest door verraders omdat hij het waagde de Navo-terroristen te weerstaan moest er een schijnproces komen om die koehandel te rechtvaardigen.
Nu houden zowel de "onpartijdige" rechter als de"onpartijdige" aanklager er mee op. Zogezegd wegens "gezondheidsproblemen".
Er is geen enkel bewijs tegen Slobodan Milosewiç. Hij moest geofferd worden als laatste tegenstander van het Amerikaanse globalisme.
Milosewiç verdient de Nobelprijs voor de vrede ipv een levenslange gevangenisstraf.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 00:18   #2
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Nadat de democratisch verkozen president van Joegoslavië verkocht is geweest door verraders omdat hij het waagde de Navo-terroristen te weerstaan moest er een schijnproces komen om die koehandel te rechtvaardigen.
Nu houden zowel de "onpartijdige" rechter als de"onpartijdige" aanklager er mee op. Zogezegd wegens "gezondheidsproblemen".
Er is geen enkel bewijs tegen Slobodan Milosewiç. Hij moest geofferd worden als laatste tegenstander van het Amerikaanse globalisme.
Milosewiç verdient de Nobelprijs voor de vrede ipv een levenslange gevangenisstraf.
ROFL
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 00:34   #3
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij bent er dan maar mee akkoord dat Milosevic 1.000en mensen heeft laten vermoorden, of begrijp ik dat verkeerd?
Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 01:41   #4
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De aanklagers zijn bijzonder gefrustreerd omdat ze hun aanklachten niet hard kunnen maken, een franse VN-generaal pleitte zelfs in het voordeel van milosevic hij zou immers karadzic gestopt hebben zolang hij nog enige invloed op deze had. Ook de kosovaarse zogenaamde ooggetuigen vallen een voor een door de mand en Milosevic verdedigd zichzelf brilliant. Nochtans blijft hij weigeren dit zogenaamde tribunaal te erkennen en spreekt de rechters aan met "meneer", wat hen bijzonder irriteert en bijdraagt tot zijn nog steeds erg grote populariteit in ServiË. zijn favoriete kandidaten hebben trouwens de laatste verkiezingen gewonnen en de mensen die verantwoordelijk waren voor zijn illegale (volgens zowel president Kostunitsa, nochtans zelf een "hervormer", als volgens de servische grondwet) uitlevering werden genadeloos afgestraft.

ondertussen wordt het meer en meer duidelijk dat de nAVO-oorlog tegen JoegoslaviË even weinig juridisch en moreel te rechtvaardigen was als de oorlog tegen Irak en eveneens gebaseerd op leugens.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 11:30   #5
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
[En jij bent er dan maar mee akkoord dat Milosevic 1.000en mensen heeft laten vermoorden, of begrijp ik dat verkeerd?
Hoe weet jij dat? Zelfs die Navo-rechters kunnen dat na al die jaren niet bewijzen maar gij zijt er zo al van overtuigd. Knap!
Oud 27 februari 2004, 11:34   #6
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
ondertussen wordt het meer en meer duidelijk dat de nAVO-oorlog tegen JoegoslaviË even weinig juridisch en moreel te rechtvaardigen was als de oorlog tegen Irak en eveneens gebaseerd op leugens.
Zo is het. Maar de goegemeente geloofde en gelooft nog dat Milosewiç de grote boeman was. Hij heeft groot gelijk om dat tribunaal dat er alleen maar is om tegenstanders van de VS af te straffen niet te erkennen.
Weet ge wat er gaat gebeuren volgens mij? Door al die"gezondheidsproblemen"wordt de zaak zodanig gerekt dat Milosewiç overlijdt alvorens hij zijn verdediging kan beginnen. Want daar hebben heel wat Navo-tenoren en collaborateurs schrik van.
Ineens worden die Del Ponte en de rechter"ziek"? Daar geloof ik niks van.
Oud 27 februari 2004, 11:47   #7
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

veel speculaties hier. Voor zover ik het begrepen heb is de openbare aanklager Carla Del Ponte er behoorlijk zeker van dat ze voldoende feiten op tafel heeft gelegd om Milosevic te laten veroordelen voor misdaden tegen de mensheid en ander onbehoorlijks, doch het lijkt erop dat de beschuldiging 'genocide' op dit ogenblik niet hard gemaakt kan worden.. Dat laatste neemt niet weg dat hij op basis van de eerst genoemde feiten waarschijnlijk toch levenslang zal krijgen..
Oud 27 februari 2004, 12:29   #8
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Misdaden tegen de menselijkheid misschien, maar wat er in Kosovo gebeurde in 1999 is nog steeds erg onduidelijk en veel zogenaamde ooggetuigen bleken leugenaars te zijn en hun verhaal overleefde de verhoren en confrontaties met Milosevic niet, zoals ook de rechters moesten toegeven. Volgens de BBC-documentaire "Kosovo" werden veel slachtingen in scene gezet en betrof het gesneuvelde uCK-strijders, de VN-observatieleider en tevens CIA-agent Walker gaf toe dat hij mee in het complot zat. Tevens is het nu ook duidelijk dat de meeste Albanezen op eigen initiatief vluchtten en niet etnisch gezuiverd werden. En natuurlijk kan niemand ontkennen dat de boel in Kosovo pas goed ontspoorde toen de NAVO met haar bombardementen startte. Na de nAVO-bezetting werden trouwens meer burgers vermoord dan ervoor, voornamelijk Servïërs, zigeuners en andere niet-Albanese minderheden die nog steeds zwaar vervolgd worden. Ook de conferentie van Rambouillet was doorgestoken kaart, zoals M. Albright zelf toegaf in bovengenoemde documentaire. De bedoeling was om een goed excuus te vinden om Servië te bombarderen, en daarom werden alle gematigde compromisvoorstellen waar de serviërs ook akkoord mee zouden gaan van tafel geveegd. Had Milosevic in rambouillet toegegeven tekende hij zijn eigen doodvonnis want dat zou betekent hebben kosovo afstaan (nu behoort het officieel nog bij Servië) en zou hem zwaar aangerekend worden door de bevolking. Milosevic had dus de keuze tussen wurgen of verdrinken, en hij zou zowiezo de verliezer zijn, dat wist het Witte Huis maar al te goed en dat was ook de bedoeling.
Het enige waarvoor ze Milosevic kunnen pakken is het feit dat hij niets deed tegen Servische paramilitairen die na de aanvang van de nAVO-bombardementen slachtingen aanrichtten onder Albanezen.

Het verschil met Irak is dat ook onze leiders meededen in Kosovo dus het is niet zomaar een potje "America-bashing" en ligt dus veel gevoeliger. Clinton en Albright waren ook veel intelligenter en geslepener dan Bush en consoorten die hun werkelijke belangen en leugens in irak moeilijk konden verstoppen. Betere leugenaars met andere woorden, maarnog steeds leugenaars. Dikwijls wordt vergeten dat ook de nAVo geen toestemming had van de VN om Joegoslavië aan te vallen.
Oud 27 februari 2004, 12:37   #9
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tevens is het nu ook duidelijk dat de meeste Albanezen op eigen initiatief vluchtten en niet etnisch gezuiverd werden.
Wat een wereld van verschil! Dus als ik mensen kan op de vlucht jagen, dan maak ik mij niet schuldig aan etnische zuiveringen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 12:57   #10
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Tevens is het nu ook duidelijk dat de meeste Albanezen op eigen initiatief vluchtten en niet etnisch gezuiverd werden.
Wat een wereld van verschil! Dus als ik mensen kan op de vlucht jagen, dan maak ik mij niet schuldig aan etnische zuiveringen?
Iemand wegjagen is in elk geval minder erg dan iemand vermoorden dacht ik.
Oud 27 februari 2004, 12:58   #11
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Die mensen vertrokken op eigen initiatief en werden daar niet toe gedwongen. Albanezen werden aangemoedigd door de guerilla om te vertrekken, dit zou hun veel internationale sympathie opleveren en dat gaf het UCK ruimte om een offensief te starten. In Macedonië deden ze het paar jaar later nog eens dunnetjes over.
Oud 27 februari 2004, 13:04   #12
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Albanezen werden aangemoedigd door de guerilla om te vertrekken, dit zou hun veel internationale sympathie opleveren en dat gaf het UCK ruimte om een offensief te starten. In Macedonië deden ze het paar jaar later nog eens dunnetjes over.
enige wat ik zeker weet is dat de Amerikanen allang spijt hebben dat ze de Serviërs ipv uck als grote boeman hebben voorgesteld, vooral nu blijkt dat flink wat van die "vrijheidsstrijders" die toendertijd opgeleid werden door Nato-mensen of bevriende privé-firma's ook opduiken in Tsjetsjenië.
history repeating itself? wait and see...
Oud 27 februari 2004, 13:14   #13
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
enige wat ik zeker weet is dat de Amerikanen allang spijt hebben dat ze de Serviërs ipv uck als grote boeman hebben voorgesteld, vooral nu blijkt dat flink wat van die "vrijheidsstrijders" die toendertijd opgeleid werden door Nato-mensen of bevriende privé-firma's ook opduiken in Tsjetsjenië.
De Amerikanen hebben er volgens mij nog meer spijt van dat ze in de jaren '80 moslim-fundamentalisten in Pakistan en Afghanistan hebben gefinancierd...
Kosovo is nog steeds een broeihaard van terroristen, en het UCK is allang ontmaskerd, ook in Kosovo zelf, als een maffia verantwoordelijk voor vrouwenhandel en drugs in heel Europa, onder meer ook in Antwerpen.
Oud 27 februari 2004, 13:18   #14
k9

Standaard

Citaat:

Ach ja wel zullen zien hoe het proces uitdraait maar aan de bewijzen te zien is hij schuldig.

Ach ja jij gelooft zeker de "ik was de controle kwijt dus is het niet mijn fout "
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 18:39   #15
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
[Ach ja wel zullen zien hoe het proces uitdraait maar aan de bewijzen te zien is hij schuldig.:
Vertel mij eens welke bewijzen?
Oud 27 februari 2004, 18:43   #16
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Kosovo is nog steeds een broeihaard van terroristen, en het UCK is allang ontmaskerd, ook in Kosovo zelf, als een maffia verantwoordelijk voor vrouwenhandel en drugs in heel Europa, onder meer ook in Antwerpen.
Idd, Clinton en Albright waren veel sluwer dan cowboy Bush. Ze hebben én Europa laten zien dat het in de pas moet lopen of het wordt gebombardeerd, én ons opgezadeld met een hoop criminele elementen die hier nu de ene na de andere home en carjacking plegen. In Amerika mochten die niet binnen natuurlijk. En de domme Europeanen hebben ze dan nog zelf binnengehaald als slachtoffers van die lelijke Miloseviç!
Oud 1 maart 2004, 11:59   #17
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Amerikanen hebben er volgens mij nog meer spijt van dat ze in de jaren '80 moslim-fundamentalisten in Pakistan en Afghanistan hebben gefinancierd...
Kosovo is nog steeds een broeihaard van terroristen, en het UCK is allang ontmaskerd als een maffia verantwoordelijk voor vrouwenhandel en drugs in heel Europa
tomm, hoe groot is het wereldje van moslimextremisten in de brede buurt van de Balkan?
en de smokkelroutes voor drugs, lopen die niet +- door hun territorium?

't lijkt mij persoonlijk een eerder beperkt groepje "geestesgenoten" die minstens samenwerken op vlak van fondsenwerving. En bij elk conflict zijn er wel adviseurs en vrijwilligers die de broeders in een niet-zo-ver land gaan helpen...

Pakistan-A'stan-Tsjetsjenië-Kosovo-...
allemaal onafhankelijke en autonome bewegingen? me thinks not
Oud 1 maart 2004, 12:24   #18
k9

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
[Ach ja wel zullen zien hoe het proces uitdraait maar aan de bewijzen te zien is hij schuldig.:
Vertel mij eens welke bewijzen?
Ik zou zeggen zie wat naar het proces of kijk wat op internet genoeg te vinden.

Maar ja de pro-servische anti-moslim beweging was altijd sterk in propaganda geen wonder dat wat van de meer beinvloedbare belgen daarvoor vallen.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2004, 12:25   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[Kosovo is nog steeds een broeihaard van terroristen, en het UCK is allang ontmaskerd, ook in Kosovo zelf, als een maffia verantwoordelijk voor vrouwenhandel en drugs in heel Europa, onder meer ook in Antwerpen.
Idd, Clinton en Albright waren veel sluwer dan cowboy Bush. Ze hebben én Europa laten zien dat het in de pas moet lopen of het wordt gebombardeerd, én ons opgezadeld met een hoop criminele elementen die hier nu de ene na de andere home en carjacking plegen. In Amerika mochten die niet binnen natuurlijk. En de domme Europeanen hebben ze dan nog zelf binnengehaald als slachtoffers van die lelijke Miloseviç!

Ik vind dat microscoop een comedie moet opvoeren. Met hemzelf in de hoofdrol.

Oud 1 maart 2004, 13:10   #20
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

1) Milosevic is gene POOL, dus ik snap ook nie waarom ge zijn naam op een POOLSE manier schrijft!

2) Milosevic is zeker zo erg als BUSH en Saddam.

Ik heb familie wonen in Yugoslavie en ik ben zelf nog naar daar geweest in 2001, net voor hij werd opgepakt.
Awel, ik kan u zeggen, de manier waarop zijn "politiemensen" ons behandelen is alles behalve.
Ze stonden daar aan de grens met Hongarije met AK47's en als je binnen wou, dan moest je een verzekering kopen van 150EURO!!!
Die was 1 maand geldig.

Dan, eens aangekomen in dat dorp, moest je je onmiddellijk, binnen de 24h aanmelden bij de politie.
Onvriendelijk, gevaarlijk, ....kortom ==> GESTAPO!!

De mensen hier, weten niet wat dat is, met zon leider opgezadeld zitten.
Alle miserie is nog steeds niet achter de rug daar zenne, vergeet da maar!
Yugoslavie is nog steeds corrupt, en er wordt niets aangedaan omdat er geen OLIE is, maar dat weet iedereen.
Eerst alles kapot bombarderen, en dan moeten ze maar hun plan trekken.

En bewijzen, pfff, ga is aan de mensen daar vragen wat Milo allemaal gedaan heeft.
Dan zullen ze het wel weten, maar ja, Yugoslavie is een broeikast voor alle EUROPESE criminelen/bendes.
Dus voor mij, mag Milosevic, en vooral ZIJN VROUW, opgehangen worden.
Dat bespaard ons nog geld ook.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be