Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2012, 14:43   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Stijging van thuisonderricht

Ik ben dat dus ook van plan indien ik kleinkinderen heb: thuisonderricht bij de bomma. Dan leren ze tenminste Nederlands, Engels, Frans en niet Antwerps, Berbers, Turks en Arabisch.

In de tijd die wij uitsparen terwijl Mohammed en Mustafa leren wat "zwijgen en stilzitten" betekent, kunnen wij dan wiskunde leren
----------------------------------------------------

Citaat:
Tijdens het schooljaar 2010-2011 volgden in het Nederlandstalig basis- en secundair onderwijs in Vlaanderen en Brussel respectievelijk 294 en 647 leerlingen huisonderwijs. Dat is een stijging in vergelijking met 2007-2008 toen het ging om 279 en 504 leerlingen. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (sp.a) op een schriftelijke vraag van Liesbeth Homans (N-VA).

Of de stijgende trend zich tijdens het schooljaar 2011-2012 doorzet is nog onduidelijk. Op 24 november 2011 was al voor 249 kinderen uit het basisonderwijs "een verklaring huisonderwijs" ingediend en voor 461 uit het secundair onderwijs. De meeste van deze kinderen wonen in de provincie Antwerpen (236 op 710), gevolgd door Oost-Vlaanderen (148), Vlaams-Brabant (120), West-Vlaanderen (104), Limburg (97) en Brussel (5).

De meeste kinderen die huisonderwijs volgden slagen nadien voor de Examencommissie van de Vlaamse Gemeenschap. Tijdens het schooljaar 2010-2011 haalden op die manier 18 van de 22 ingeschreven leerlingen het getuigschrift basisonderwijs. Tijdens het schooljaar 2009-2010 was dat met 12 van de 16 leerlingen het geval. Bij controles bleek tijdens het schooljaar 2009-2010 dat huisonderwijs in 3 van de 83 gevallen uit het basisonderwijs niet voldeed. Dat was in 25 van de 53 controles ook het geval voor het secundair.
http://www.vandaag.be/binnenland/884...thuis-les.html

Ik vraag me nu wel af of men ondertussen al kindergeld ontvangt indien met thuisonderricht geeft. Of zouden we een fictief adres in Turkije moeten opgeven?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 januari 2012 om 14:44.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be