![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Niet te veel int nieuws geweest, maar naar ik verneem zijn onze paco's (de gewone soldaat) in Kosovo niet echt tevreden met hun opdracht. Onderhuids leeft de indruk dat ze voor de verkeerde vijand staan. Bij die gasten van Diest speelt de Ruanda affaire nog steeds in het hoofd en zijn ze niet van plan om dit nog een keer mee te maken.
Binnen een paar dagen komt de eerste zending terug naar huis en ben benieuwd naar hun commentaren. Is dit een zoveelste linkse psycholische indoctrine om de Vlaamse soldaat elk nationalisch gevoel te ontnemen (ook al hebben ze de belgische driekleur op de arm)?
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het "voorbeeld" van Kosovo is LEVENSGEVAARLIJK voor vrijwel alle staten in de EU ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is niet enkel uw gevoel. Feit is dat er daar heel wat dik tegen hun goesting rondlopen. Ken sommige van die gasten al een jaar of 15 en het is de eerste maal dat ik hen zoiets hoor zeggen. Kort samengevat klinkt het zowat als "we moeten hier godverdomme de dief van andermans goed beschermen".
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En wat Ruanda betreft, het zal wel wat meer meespelen in de hoofden van zij die erbij waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Riksken, moeten de Belgische soldaten in Kosova dan tevreden zijn met hun opdracht?
![]() Hun eerste taak bestaat er toch in het Belgische beleid uit te voeren.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Daar ben ik het mee eens,maar ook veel bij andere militairen! Als je het zelf meegemaakt hebt is het natuurlijk anders! Zou maar erg zijn hé!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Kosovo
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat doen ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() En wat leeft er dan? En ze staan niet allemaal te springen spijtig genoeg! Je hebt er ook zo die wat enkel het leger inkomen en een opdracht voor het geld meepikken en erna aftekenen,zo heb je er ook zeer veel en de staat kost het een hoop geld voor ze op te leiden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is mij geen marsmuziek,vlaggengezwaai en martiale mentaliteit opgevallen.....dat is voor de Nationale Feestdag parade,en er rijden ambulances achteraan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Soldaten zijn moordenaars.Punt uit.Niemand heeft het recht om te moorden en niemand heeft het recht om mensen naar een oorlogsgebied te sturen.Daardoor wakker je de ellende alleen maar mee aan.Denk toch eens wat ruimer en laat je niet manipuleren door dat hebzuchtige gespuis.Planeet Aarde-Universum-Kosmos
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Dan mag jij me wel eens een duidelijke uitleg geven wat het leven zou moeten betekenen.Waarschijnlijk een huisje tuintje boompje beestje mentaliteit met materialistische waarden en de helft van je loon naar vadertje staat.Lekker genietend van het heerlijke weer in koud kikkerland en blij als je dit jaar genoeg bijeen gespaard krijgt om 2 weken op vakantie te kunnen gaan om als sardientjes in een blik op het strand te kunnen liggen.
Sorry kerel maar ik heb een leven waar je alleen maar van kan dromen.Ik lig nu namalijk met mijn luie reet aan de kust van west Australie te wachten tot het klimaat wat beter wordt bij jullie om dan even mijn familie te bezoeken.En nu vol spanning afwachtend wat voor jou het leven dan wel betekend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |