![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat de meesten onder u al weten dat ik een fervent voorstander ben van de doodstraf voor pedosexuele moordenaars en seriemoordenaars, psychopaten of sociopaten zeg maar. Er is echter nog een categorie van parasitaire organismen onder menselijke gedaante dat we gewoon moeten uitroeien en dat zijn de terroristen. Wanneer we vandaag weeral zien wat er in Spanje gebeurt vind ik dat de roep om de effectieve uitvoering van de doodstraf voor zulke parasieten luider en luider moet klinken. Een samenleving die niet bereid is om parasieten uit te roeien zal zelf worden uitgeroeid!!!
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Met opzet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Op een mooie dag gaat Eugene naar zijn garage om wat te repareren. Om het gezellig te houden drinkt hij een paar pintjes. Na een half uurtje komt hij terug thuis en wat hij daar ziet tart alles:
Vrouw en kinderen zijn op gruwelijke wijze vermoord. Eugene probeert nog hartmassage maar het is helaas te laat. Eugene merkt nu dat er bloed op zijn kleren zit. Nergens ziet Eugene sporen van braak. Eugene vind een mes op de grond en pakt het op. De politie komt binnen (de buren hadden iets gehoord). 3 jaar later Mede doordat Eugene een strafblad heeft voor geweldpleging (rel op café), soms teveel dronk en geen geld had en dus een stuntelige pro-deo kreeg toegewezen, krijgt hij de maximum straf: levenslang. Volgens de rechter was er geen twijfel aan zijn schuld: de politie had hem betrapt met het bebloede moordwapen in de hand en de nog warme lijk voor hem. Eugene kreeg geen ontoerekeningsvatbaarheid want volgens de psychiaters was hij bij zijn volle verstand toen hij zijn vrouw en kinderen in koelen bloede vermoordde. Chance dat Eugene in België woont. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand bewust de dood injagen is onder geen enkel beding goed te praten, ook niet als de moord door de overheid gepleegd wordt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() [quote="dejohan"]
Tja, maar die aanslagen van 11/03 in Madrid kun je toch alleen maar omschrijven als laffe gewetenloze daden zeker tegen brave, zelfs zichtbaar brave, onschuldige belastingbetalers, doodgewone burgermensen zoals u en ik dus, studenten en ambachtslieden die naar hun unief en naar hun werk vertrokken ' s ochtends en die niets te maken hebben met aanstaande parlementsverkiezingen zondag, noch met ETA preferenten of -afkeuren, mensen die alleen maar voor hun kinders en hun dagelijkse boterham hebben te ploeteren, die de vorige dag wellicht die overwinning "van de voetbal" hadden gevierd... 't Is nu en dan een wreed trieste wereld, denk ik alweer vandaag... Op zo 'n moment komt toch efkens de gedachte aan doodstraf op, denk ik... Enfin, ik vind die gedachte enigszins toch menselijk en begrijpelijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja, ik moet toegeven dat het eerste wat mij te binnenschiet ook iets is als "ze moesten ze allemaal....". Ergens is het wel menselijk. Maar als ik er op een meer nuchtere moment bij stilsta, de wraakgevoelens eens laat voor wat ze zijn en alle kanten bekijk, nee, dan woon ik liever in een land waar het niet legaal is om vermoord te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Wat mij stoort is dat ze vroeg of laat vrijkomen. Lach niet, daar zijn verschillende regelingen en wetten voor en afhankelijk van de duur van de voorhechtenis kan een moordenaar na... (wat? 5 jaar? 10 jaar? Ik weet het niet zeker...) vrijkomen...
Punt is, onze rechtspraak (alhoewel allesbehalve volmaakt) is slim en eerlijk genoeg om in de absolute meerderheid van de gevallen juist te oordelen. Laat ons stellen dat 1 op de 100 veroordeelden onschuldig is (en dat is nog hoog geschat m.i.) Die éne veroordeelde, vrij gelaten, maakt misschien nog tien, misschien nog twintig, misschien zelfs nog honderd of duizend slachtoffers. Het overwegen waard... Eén onschuldige geëxecuteerd door de overheid... of honderd onschuldigen geëxecuteerd door een vrijgelatene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Wat vinden de voorstanders van de doodstraf van het feit dat je onschuldigen kan terechtstellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik kan me best de doodstraf inbeelden en nog goedkeuren ook.Wel indien men kan aantonen dat er echt sprake is van schuld niet omdat men net een mes vast heeft.Als je kinderen verkracht of mishandeld zijn en de dader is opgepakt ,wat dan.Eerst krijgt hij vermindering van straf omdat hij al in voorhechtenis heeft gezeten, dan nog is vermindering van straf wegens goed gedrag, dan nog is omdat er aan konklijk paleis ne peewee vader wordt.Alles bij elkaar zit men van vijf jaar uitgesproken straf dan 1,5 jaar vast.De dader komt vrij en wie kan bewijzen en het op zich nemen dat hij het niet meer zal doen.Ik neem dat risico liever niet en geef met plezier zulke mensen een spuitje en zal ze nog zelf begraven ook ben ik zeker dat hij niet terug komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Tacitus ik heb niet gezegd dat ik voorstander van doodstraf was, ben of zou zijn he. Integendeel zelfs. En deJohan had daar zeker wel een punt met z 'n anekdote over diene pech-charel met z 'n zogezegd op heterdaad betrapt zijn. Alleen is de verontrusting en angst bij die mensen in Madrid vandaag toch ook te begrijpen, vond ik. En dat er wel een paar stemmen zullen opgaan om de doodstraf toe te passen wanneer die daders voor een rechter moeten verschijnen, is niet meer dan menselijk. Gij zelf ooit al een dierbaar en geliefd mens moeten verliezen door opzet en door gewelddadigheid van anderen ? ( Ik wel... Ik weet dus een beetje over wat ik spreek dan inzake allerlei - omwille van de ongekende hevigheid - verwarrende emoties die een mens dan op willekeurige momenten kunnen overrompelen zoals angst, verdriet, al dan niet gepaste woede, frustratie, bestaansonzekerheid, je geterroriseerd voelen door niet aflatende angst en trauma' s... ) Tja... Zo 'n dingen zouden niet mogen gebeuren eigenlijk. Op het verkeerde ogenblik op de verkeerde plaats zijn.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() worden... ![]() Uw ongenuanceerde uitlating indachtig, kan ik slechts concluderen hier : Ge hebt duidelijk nog niet veel meegemaakt in 't leven Kistal... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat de kans veel groter is dat "mijn eigen kind of mijn broer" vermoord wordt door een vrijgelaten gangster groter is dan dat ze onschuldig vermoord worden door de overheid! Nu gij weer! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dit is niet de schuld van de voorstander maar wel van de rechter
![]() |
#19 | |
Minister
|