Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2008, 10:03   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Groot alarm... De Vadder op één!

Gisteren zag ik op het journaal van zes op één plots De Vadder in volle glorie verschijnen...

Hij kwam met de zijn alomgekende blik vertellen dat de Raad van State problemen had met de borrelnootjes...

In de laatavondjournaals heb ik deze objectieve reporter niet meer mogen zien... Werd hij afgevoerd omwille van zijn belachelijke drukdoenerij?
Ik weet het niet...
De Raad van State heeft forse kritiek geuit op de hervorming van het verkeersreglement. Een nieuwe overdracht van bevoegdheden naar de gewesten zou tot nog meer versnippering leiden, aldus de raad.
De Raad van State gaf vandaag een advies over het eerste deel van de hervorming van de verkeerswetgeving.

Daarin zegt de raad dat de overdracht van nieuwe bevoegdheden naar de gewesten zal leiden tot onduidelijkheid en nog meer versnippering.

Zo vreest de raad van de gewestelijke bevoegdheid over de laagste twee verkeeersboetes tot nog meer verwarring zal leiden. De raad pleit dan ook voor homogene bevoegdheidspakketten.

In een eerste reactie zegt Vlaams minister van Verkeer Kathleen Van Brempt dat de raad zich uitsluitend moet uitspreken over de juridische correctheid van de teksten. Toch zal ze het advies grondig doorlezen.
Is dat advies nu echt een reden om zo druk te doen als De Vadder? Of heeft die enkel de beschadiging van de Vlaamse belangen op het oog?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 10:16   #2
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Of heeft die enkel de beschadiging van de Vlaamse belangen op het oog?
U vindt de regionalisering van "de laagste twee verkeersboetes" een Vlaams belang?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 10:21   #3
rainbox
Schepen

Standaard

Het Vlaams belang is niet meer met Franstalige ministers op het federaal niveau te onderhandelen als de vertegenwoordigers van twee gewesten geen akkord zijn. Neen ?
rainbox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 17:49   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
U vindt de regionalisering van "de laagste twee verkeersboetes" een Vlaams belang?
En de "duurdere" boetes moeten in federale handen komen zodat de Walen weer meer dan hun part kunnen inpikken?
Het is geen zaak van wereldbelang, alleen een klein voorbeeld tussen de vele hoe onze franstalige broeders maar blijven systeempjes uitvinden om de Vlamingen te pluimen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 17:58   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard De Vadder ???

[quote=Chipie;3398316]Gisteren zag ik op het journaal van zes op één plots De Vadder in volle glorie verschijnen...

Hij kwam met de zijn alomgekende blik vertellen dat de Raad van State problemen had met de borrelnootjes...

In de laatavondjournaals heb ik deze objectieve reporter niet meer mogen zien... Werd hij afgevoerd omwille van zijn belachelijke drukdoenerij?
Ik weet het niet...

Op onze VRT zouden ze De Vadder best vervangen door De Kerpel. Die spreekt duidelijke en verstaanbare taal. Desnoods geeft hij nog een extraatje...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be