![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Antwerpen maakt zich op voor 18.000 nieuwe regularisaties
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/7/1...rge_397202.jpg Antwerpen bereidt zich voor op de regularisatie van minstens 18.000 illegalen. Dat staat in een nota van het OCMW van Antwerpen die op 20 mei intern is verspreid en die via N-VA-ondervoorzitter Luc Lemmens bij Bart De Wever terechtkwam. De Wever trekt aan de alarmbel. Twee golven Er komen twee regularisatiegolven op ons af. Een eerste gebeurt op grond van de nieuwe criteria van minister Annemie Turtelboom (Open Vld). Een tweede reeks regularisaties komt in het najaar van minister van Werk Joëlle Milquet (cdH). Zij heeft het in haar beleidsbrief over economische migratie. (belga/lpb) ze worden onze redding en gaan rechts terugdringen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Dus je hebt nieuwe kiezers nodig om je standpunt door te drukken? Democratisch is anders.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Als je je kiesvee meot importerend an zegt dat meer over de SPA dan voer de mensen die op rechts stemmen en dat zegt nog meer over de mensen die dit doodnormaal vinden.
Migratie...ok, maar gaan we nu al mensen die uitwijzingen wijgeren en illegaal het land binnenkomen belonen? trouwens, ik ben me bewust dat niet alle immigranten slecht zijn maar ontkennen dat dit problemen zal (en ik zeg niet kan want men kan met zekerheid zeggen dat er problemen zullen zijn) opleveren is erg naief dus ik heb geen idee hoe dit onze "redding" zou zijn. Als je DIT een redding noemt dan vraag ik me af wat jij een dreiging noemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Even dit erbij vermelden:
http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...gens-op-.dhtml 18000 KAN dus overdreven zijn maar het is noch steeds een gigantische hoeveelheid. Om het even zo te stellen, ik woon dicht bij Walem, een dorp met als ik me niet vergis rond de 2000 inwoners (iets minder denk ik) dus als het echte getal maar ongeveer 10% hiervan is dan zou dit nog voldoende zijn om gans Walem met immigranten te vullen, ja, dat noem ik toch ECHT fantastisch nieuws... Ik betwijfel dat de Vlamingen zo snel in de minderheid zullen zijn, ik maak me meer zorgen over de criminaliteit en de extra kosten en sociale problemen dat dit zal teweegbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() @Gwyndion,
1.kijk naar het uur van de posts: ik maakte mijn post op 't ogenblik dat jij de jouwe plaatste: ik kon de jouwe dus toen nog niet gelezen hebben. 2. Als De Wever aan platte demaagogie doet door er een dergelijk fantaisistisch cijfer op te leven verdient hij een schampere opmerking. 3. HLN is niet GVA, ook al gaat het over hetzelfde onderwerp. OK zo? Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2008 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Een paar weken geleden hoorde ik dat er tegen 2050 12.5milj. Belgen zouden zijn. De toename zou vooral te danken zijn aan de immigratie. Dat Vlamingen dan op termijn een minderheid in België worden is dan m.i. ook niet echt ondenkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
PS, ga eens na hoeveel Belgen er nu zijn ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Filosoof tenzij ik verkeerd kijk is er 12 minuten verschil tussen onze posts, ik geef wel toe dat ik me vergist heb over het krantenartikel. Dat de criteria voor zijn berekening over de hoeveelheid regularisaties betwijfelbaar zijn wil ik geloven, het blijft wel zo dat zelfs 10% van dit getal nog steeds de bevolking is van een dorp met een zekere omvang.
Op den duur als er niets verandert? Dan zou het me niet verbazen, dan neemt men wel aan dat geen enkele van deze mensen zich zal integreren wat op zich toch al onrealistisch (oh, er zullen zeker zo zijn maar geen 100%). Het zou me ook verbazen moest dit gebeuren, ik betwijfel dat Wallonië een nog grotere minderheid wil vormen dan ze nu al is, een zekere migratie voor hen is good om het % seperatisten/flaminganten:... op de agsne bevolking te verminderen maar teveel zullen zelfs zij niet willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hmm...nog niet 2 migraten/1000 inwoners? Dat getal zou ik toch in twijfel trekken, hebben ze er soms de geschatte hoeveelheid illegalen, nieuwe Belgen,... afgedaan? Ik denk dat als je zegt 10-20/1000 inwoners dat ej toch al een iets realistischer resultaat zal hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En het was op de radio dat ik dit vernomen heb. Het zal op radio1 geweest zijn vermits die radiozender 95% van de tijd die ik doorbreng in de wagen te horen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Op korte termijn misschien, het lijkt me niet onrealistisch om aan te nemen dat er een derde (of zelfs meer) taalgroep bijkomt, namelijk Turks, Marrokaans of dergelijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en dat zoals de titel het zegt we het hier hebben over 18000 enkel Antwerpse illealen die geregulariseed worden, dan laat ik maar in de midden hoeveel er over gans België zitten... sommige bronnen spreken over een klein Miljoen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() jep en dat slaat op genaturaliseerde belgen, lees italianen, fransen en nederlanders zijn daar de grootste groep van...
Laatst gewijzigd door BladeToke : 24 mei 2008 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Er zijn thans al dre landstalen, het zou dus een vierde taalgroep zijn en vermits Marokkaanse en Turkse immigranten al aan de tweede of derde generatie zijn en wel minstens één van de landstalen spreken zie ik eerder een slavische taal erbij komen, mocht er één bij komen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2008 om 14:24. |
![]() |
![]() |