![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
Geen enkele monarchie (ook niet in Afrika of in Azië!) spreekt zo slecht en heeft zo weinig respect voor de belangrijkste landstaal als het Belgische koningshuis. Hoe kan het dat Maxima, als Argentijnse, in enkele maanden vlot Nederlands spreekt, terwijl Paola na 40 jaar, nauwelijks de hoofdtaal van het land waarvan zij koningin is, spreekt? Hoe kan het dat die twee franstalige meisjes een Belgische prins trouwen zonder een volzin Nederlands uit hun mond te krijgen? Hoe lang pikken de Vlamingen dit nog?
Vlamingen: ofwel het tolerantste volk ter wereld ofwel het stomste ! |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Stilaan tijd om afscheid te nemen van die 'oewaarde lantkenoten' van Laken.
|
|
|
|
#3 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
V:"Hoe kan het dat Maxima, als Argentijnse, in enkele maanden vlot Nederlands spreekt?" A:"Geleerd van gevluchte Vlaamse collabo's in Argentinië. Handig , want haar nieuwe land is volledig Nederlandstalig" V:"terwijl Paola na 40 jaar, nauwelijks de hoofdtaal van het land waarvan zij koningin is, spreekt?" A:"Omdat Paola's gezin waar ze in terechtkwam franstalig is, evenals ongeveer de helft van haar nieuwe vaderland." Conclusie: beiden hebben een nieuwe taal geleerd. Hun prestaties zijn dus gelijkwaardig.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat heb ik nu gewonnen?
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Ge hebt de Vlaemsche Leeuw ene nieuwe kaekslage gegeven.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. Laatst gewijzigd door Bakkebaard : 19 februari 2005 om 12:41. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vraag 1: Maximaaltje-aan-de-paal spreekt geen Nederlands met een Duits aksent. Vraag 2: Na enkele maanden zo Nederlands praten als Maxima, terwijl Palola na 40 jaar niet enkele woorden in een 'derde' taal kan broebelen ... is een bewijs dat Berten Bibber zich laten verleiden heeft omdat ze a) van adel was en b) een heet stuk. Aan haar kinderen te zien, zit er niet teveel potentieel aan intelligentie in haar genen. Bovendien nog eens twee punten op 20 afgetrokken wegens de uitspraak dat "ongeveer de helft van het land" franstalig is. Dat moet immers zijn: een ruime meerderheid (quasi 65 procent) is Vlaams. Ge kunt nu nog één punt terug verdienen door uit te rekenen hoeveel er dan Waals is. (maar ge blijft gebuisd, zonder recht op herexamsen of iaj: heel jaar opnieuw doen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#13 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door rodeo : 19 februari 2005 om 18:01. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. Laatst gewijzigd door Bakkebaard : 19 februari 2005 om 18:03. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
"Vloaamse welvoaart in vloaamse handen."
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 19 februari 2005 om 18:30. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
Het is nog altijd de koning die een formateur en informateur moet aanstellen en de regering dient goed te keuren, echt democratisch is dat niet.
Wij betalen belastingen voor een zootje franstalige kaloten die af en toe een hand moet schudden. Bovendien zijn ze niet neutraal (cfr. uitspraken van prins Filip naar het VB toe). Monarchie is achterhaald, geef de koning louter een ceremoniele functie of beter: schaf dat af en laat de macht naar het parlement gaan zoals in Frankrijk. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vat samen:
monarchie rijmt niet op demokratie; de monarchie van Laeken is waarlijk volksmisprijzend voor de meerderheid van de gezamelijke inwoners van Vlaanderen en Wallonië. (ps: ik moet mij hier nog al in bochten wringen om het woord belgisch niet in de mond te nemen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#18 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gij verliest uw recht op examineren, en uw assistentschap wordt stante pede ingetrokken. Citaat:
La Dolce Paola spreekt geen Frans met Italiaans accent. Citaat:
*Nederlands is voor Maxima een tweede taal. ->En ze beheerst ze. *Frans is voor Paola een tweede tweede taal. ->En ze beheerst ze. Citaat:
Zowel Maxima als Paola bleken capabel om een tweede taal aan te leren, een taal gesproken door een groot deel van hun nieuwe bevolking. Citaat:
Nu verdien ik gewoon mijn twee punten terug, en ga ik naar de rector uw boekske eens openleggen. Nog nooit zag ik iemand zo bevooroordeeld en arbitrair examineren. Solliciteer maar al vast voor een ander postje.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Provinciaal Statenlid
|
gien vloms, gien ois geldt niet voor de koninklijke familie, want op prins Laurent na dan, wonen ze niet in Vlaanderen. Ze wonen in Brussel. Maarja prins Laurent kan je niet verwijten dat hij geen Nederlands kent want hij kent het. Of het uitstekend is daarentegen. Daar valt over te discussiëren.
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paola werd niet eentalig in het Italiaans opgevoed. Al vroeg leerde ze ook al Frans, wat in haar tijd in Italië heel gewoon was, zeker onder de adel. |
|
|
|
|