Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2008, 13:41   #1
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard Raad van Europa: "Burgemeesters moeten naar Raad van State stappen"

De Bretoen Guegan heeft vandaag in het Congres van de Lokale en Regionale Overheden (een afdeling van de Raad van Europa) gezegd dat de niet-benoeming van de FDF-burgemeesters "niet in proportie is" met wat de burgemeesters verkeerd gedaan hebben.

Interessant in zijn conclusie is deze passage:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...049&ref=front#

Citaat:
Ook de burgemeesters werden aan de oren getrokken. Ze zouden naar de Raad van State moeten stappen om hun niet-benoeming aan te vechten.
En dat is nu precies wat redelijke mensen hier te lande al een jaar zeggen: waarom stappen die drie niet naar de Raad van State?

De vraag stellen is ze beantwoorden.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 27 mei 2008 om 13:43.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 14:47   #2
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
De Bretoen Guegan heeft vandaag in het Congres van de Lokale en Regionale Overheden (een afdeling van de Raad van Europa) gezegd dat de niet-benoeming van de FDF-burgemeesters "niet in proportie is" met wat de burgemeesters verkeerd gedaan hebben.

Interessant in zijn conclusie is deze passage:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...049&ref=front#

En dat is nu precies wat redelijke mensen hier te lande al een jaar zeggen: waarom stappen die drie niet naar de Raad van State?

De vraag stellen is ze beantwoorden.

Wel, ik vind het jammer dat ze dat niet gedaan hebben. Door naar de Raad van Europa te trekken in plaats van de normale procedure te volgen, hebben ze het Belgische blazoen schade berokkend.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:13   #3
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...dburgemeesters

Citaat:
Raad van Europa mild voor minister Keulen

(Belga) di 27/05/08 15:40 - De Raad van Europa raadt de drie burgemeesters die niet door minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen (Open VLD) werden benoemd aan om naar de Raad van State te stappen. De parlementsleden van de Raad van Europa waren opvallend mild voor Keulen en zeggen dat het dossier best in eigen land wordt opgelost.
Enkele honderden parlementsleden van de Raad van Europa hebben zich vandaag over de niet-benoeming van de drie burgemeesters uit de Vlaamse rand gebogen.

Twee rapporteurs van de Raad brachten enkele weken geleden een bezoek aan de drie burgemeesters van Kraainem, Linkebeek en Wezembeek-Oppem, minister Keulen en Brussels minister-president Charles Picqué (PS). Na afloop van hun bezoek uitten ze zich erg kritisch tegenover de beslissing van Keulen.

Bij de opening van het vijftiende Congres van de Lokale en Regionale Besturen van de Raad van Europa, waarop het dossier ter sprake kwam, verklaarde Michel Guégan, een van de rapporteurs, dat er in het dossier van de niet-benoeming naar zijn oordeel vijf tekortkomingen zitten.

De Raad van Europa zelf is blijkbaar een stuk milder voor Keulens aanpak. In het eindrapport concludeert de Raad dat het dossier in ons land zelf opgelost moet worden. De drie burgemeesters wordt aangeraden om naar de Raad van State te stappen. Ook minister Keulen heeft die stelling naar eigen zeggen altijd verdedigd.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:27   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
Bovendien sleept de zaak al veel te lang aan, de redelijke termijn is overschreden. De delegatieleider stelt zich ook vragen bij de deelname aan het lokale leven. De Franstalige inwoners worden daarin helemaal niet gestimuleerd omdat ze telkens opnieuw moeten vragen om documenten in het Frans te ontvangen
.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF27052008_049

--------------------------------

Dus als ik in die gemeente van die mijnheer Eutepeteut ga wonen ginds in Bretagne, dan moet ik maar één keer vragen dat alle officiele correspondentie me in het Nederlands wordt toegestuurd en dan is het OK?
Interessant! OP die manier kan ik dan gezellig in het Nederlands deelnemen aan alle Bretoense activiteiten en zo? Goh! leuk zeg! Ik zal het aan mijn Spaanse en Italiaanse vrienden ook eens zeggen, om mijn Poolse, Duitse en Roemeense vrienden alvast niet te vergeten! Toch leuk hé, zo'n verenigd Europa! Je kan OVERAL in je eigen taaltje terecht.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2008 om 15:39.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:36   #5
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... een bezoek aan de drie burgemeesters van Kraainem, Linkebeek en Wezembeek-Oppem, minister Keulen en Brussels minister-president Charles Picqué (PS).
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze hem bezochten, en niet de Vlaamse oppositie in de gemeenteraad.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:42   #6
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de burgemeesters benoemd moeten worden door een Vlaams minister, gaat bovendien in tegen de geest van het Europese charter voor de lokale autonomie, klonk het.
??? Volgens mij snappen ze de constructie "België" niet goed...
Oud 27 mei 2008, 15:45   #7
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus als ik in die gemeente van die mijnheer Eutepeteut ga wonen ginds in Bretagne, dan moet ik maar één keer vragen dat alle officiele correspondentie me in het Nederlands wordt toegestuurd en dan is het OK?
Als ik het goed voorheb, zul je meetal nog meer kans krijgen om d�*t verzoek ingewilligd te krijgen, dan de vraag om je documenten in het Bretoens te krijgen - alle tweetalige naamborden ten spijt

Maar inderdaad, de allusie als zou het gebrek aan participatie aan het lokale leven te wijten zijn aan de noodzaak om te vragen (hémel: te vragen!) een document in het Nederlands te verkrijgen tart mijn verbeelding.

Citaat:
Dat de burgemeesters benoemd moeten worden door een Vlaams minister, gaat bovendien in tegen de geest van het Europese charter voor de lokale autonomie, klonk het.
Tja, dan is Nederland zéker een overtreder van dat charter, en allicht niet het enige Europese land.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 27 mei 2008 om 15:55.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:54   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
... een bezoek aan de drie burgemeesters van Kraainem, Linkebeek en Wezembeek-Oppem, minister Keulen en Brussels minister-president Charles Picqué (PS).
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze hem bezochten, en niet de Vlaamse oppositie in de gemeenteraad.
Volgende keer moet iemand die gasten van de RvE eens voorstellen om naar Balkenende te gaan of zo? Of naar de Chinese President misschien? (of zou dat er over zijn?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 mei 2008, 19:50   #9
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
.

Interessant! OP die manier kan ik dan gezellig in het Nederlands deelnemen aan alle Bretoense activiteiten en zo? Goh! leuk zeg! Ik zal het aan mijn Spaanse en Italiaanse vrienden ook eens zeggen, om mijn Poolse, Duitse en Roemeense vrienden alvast niet te vergeten! Toch leuk hé, zo'n verenigd Europa! Je kan OVERAL in je eigen taaltje terecht.
Ik merk een stijlverschil tussen u en Rob Roy. Die laatste focust op het positieve, u op het negatieve.

Raad eens naar wie ik het liefste luister?
Oud 27 mei 2008, 20:38   #10
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Wel raar dat de franstaligen precies die paragraaf niet gehoord of gezien hebben.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 20:52   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ik merk een stijlverschil tussen u en Rob Roy. Die laatste focust op het positieve, u op het negatieve.

Raad eens naar wie ik het liefste luister?
Is het nu de bedoeling dat ik groen van jaloezie wordt of zo?

Oud 27 mei 2008, 20:53   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wel raar dat de franstaligen precies die paragraaf niet gehoord of gezien hebben.
tja, ge haalt er nu wel het vervelendste uit natuurlijk.
een ban tot 6/6? ongelooflijk in feite.

Oud 28 mei 2008, 09:30   #13
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Is het nu de bedoeling dat ik groen van jaloezie wordt of zo?
Dat mag, maar dat is niet de bedoeling. De bedoeling is dat u beseft dat de mensen niet graag "slecht nieuws" horen. Op den duur gaat men de oude mopperpotten negeren.
Oud 28 mei 2008, 09:39   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Dat mag, maar dat is niet de bedoeling. De bedoeling is dat u beseft dat de mensen niet graag "slecht nieuws" horen. Op den duur gaat men de oude mopperpotten negeren.
maar jongen toch! De paarse regering is voorbij hoor. De Goednieuws show ook!

Oud 28 mei 2008, 10:25   #15
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
maar jongen toch! De paarse regering is voorbij hoor. De Goednieuws show ook!
Ik vrees dat u mij niet begrepen heeft. Ofwel wilt u mij niet begrijpen omdat u zich goed voelt in de rol van mopperpot.
Oud 28 mei 2008, 18:48   #16
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ter info...

http://services.lalibre.be/pdfonline...8/72/4/2403522
Oud 28 mei 2008, 19:27   #17
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
.

en vergeet de kindjes niet van je vrienden.er zal in de gemeente van mijnheer eutepeteut wel een speelplein zijn zeker.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be