![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Bestaat de hel nu eigenlijk echt?
Wel voor ieder die het lef heeft om deze film uit te kijken: De ervaring van Bill Wiese 23 minuten in de hel.(helemaal onderaan) http://www.biddenhelpt.net/index.php?file=downloads Je kunt de film rechtstreeks bekijken op de site , maar beter is hem de downloaden en te bekijken met je mediaplayer. Helemaal uitkijken, en dan.... doe er mee wat je wil, maar denk eerst goed na. Weet dat mensen door de eeuwen heen zo'n ervaringen gehad hebben. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 18 mei 2008 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik hou dan maar op een nachtmerrie voorlopig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 mei 2008 om 13:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Heel de legende van de hel slaat terug op de Gehenna bij Jeruzalem: een kleine vallei die door de eeuwen als stort gebruikt werd en waar steeds wel iets brande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Als de god van de Christenen, Joden of Islamieten bestaat, dan bestaat er hoogstwaarschijnlijk een hel.
Kan de hel bestaan als god niet bestaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Paus Johannes Paulus II heeft ooit een toespraak gedaan over de hel (http://www.vatican.va/holy_father/jo...071999_en.html). Gezien de bron, vrij interessant, aangezien het de hel eerder beschrijft als toestand dan als plaats.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() L'enfer, c'est les autres.
(iemand moest het doen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() This man died...and returned...Heaven and Hell are real.
http://youtube.com/watch?v=UGpxfoF3SYg&feature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen voor de zotten.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() (Amerikanen, wat een verrassing.) Laatst gewijzigd door morgen : 18 mei 2008 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Nog een getuigenis.
http://www.precious-testimonies.com/...-v/taylord.htm Er zijn er nog zo'n massa getuigenissen. Over de hele wereld. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 18 mei 2008 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hahahaha..wat een mop,waarom zou ik atheïst niet bang zijn om te kijken mijn beste..Het gaat hier immers over Uw geloof en Uw perceptie wat betreft een hemel en die voor jullie zo onvermijdelijke hel die er aan vastgekleefd hangt...Gelieve Uw geloofsbeeld en de gevolgen daarvan niet op de hele wereld te laten afstralen als zijnde enig en onweerlegbaar...
Ik voel mij mijn eigen god mijn beste...En ik heb mijn eigen definitie wat betreft goed en kwaad,of U het ermee eens bent of niet maakt mij niets uit..Alhoewel hetgeen jij als hel omschrijft iets is wat ik als atheïst zijnde nooit zal meemaken,en dit omdat ik wéét dat deze omschrijving zuiver van het allegorische type is om de gelovigen bang te maken en hen daardoor te doen geloven in een onstoffelijk machtig wezen dat het universum beheerst en hun kan vrijwaren voor hun zonden en de daarbij behorende hel op voorwaarde dat zij maar gelovig genoeg zijn en méér dan voldoende berouw tonen voor hun begane zonden,en dit opdat zij hoedanook vergeven zullen worden...Hoe hypocriet kan je zijn als je dergelijke nonsens aanhangt.. De groetjes overigens van een niet-gelovige die je desondanks al het beste toewenst wat je in deze wereld mag overkomen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Blijkbaar toch wel bang om te kijken, want dat heeft U nog niet gedaan, zie ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik wat dat betreft mij aangesproken voelen,sterker nog ik brand nog véél liever in de door U en Uw geloofsfanaten voorgestelde hel ,dan dat ik mij ter ruste zou begeven op gods grazige groene weiden... dat is nu mijn overtuiging mijn beste, en géén god zal daar wat aan veranderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ik kan niet geloven dat hier echt een draad over is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |