Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2008, 09:47   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Zwanworstenfabrikant buigt voor islam.

Ja, ik heb gedubbelchecked.

Ik las toevallig dit artikeltje:

Citaat:
Bedrijven buigen voor islam
Laffe Nederlandse bedrijven zijn gezwicht voor de dreigende boycot in Jordanië tegen Nederlandse en Deense producten. Zwanenberg (Zwan-worsten) en Friesland Foods (kaas) hebben in advertenties in Jordaanse kranten afstand genomen van Geert Wilders’ film Fitna waarin moslims hun eigen achterlijkheid toonden.

lees verder
Nu vroeg ik me alvast af w�*t een VARKENSWORSTENfabrikant zou doen besluiten om géén moslimboycot te krijgen.....

en toch; het is correct:

Citaat:
De Nederlandse bedrijven Zwanenberg en Friesland Foods zijn afgelopen zondag gezwicht voor de dreiging van de boycot en hebben in advertenties in Jordaanse kranten afstand genomen van Geert Wilders. Allereerst heeft deze werkwijze van de Jordaanse pressiegroep niets te maken met ‘respect’ voor de vrijheid van meningsuiting en democratische opinievorming in Nederland. Integendeel: het is een openlijke strijd tégen het internationale respect voor culturele en nationale standpunten en denkwijzen en ontzegt Nederland het recht om haar samenleving in te richten volgens eigen inzicht. Tegelijkertijd kan er geen enkel respect bestaan voor deze twee Nederlandse bedrijven die omzet boven alles laten gaan, zoals boven principes van nationaal landsbelang.

Het is namelijk bepaald niet zo dat deze bedrijven een excuus-advertentie hebben gezet om uit te leggen waarom er in ons land vrijheid van meningsuiting is. Zij vinden ‘de uitspraken en opinies van Wilders verwerpelijk’ en ‘veroordelen krachtig de uitlatingen tegen de islam’. Veel zouter kun je het niet stellen zou je denken, maar dat gebeurt wél, want het houdt hier niet mee op. Zwanenberg stelt ‘solidair te zijn met de campagne’ van de Jordaanse pressiegroep in het streven naar internationale wetgeving tegen elke belediging van alle religies. De profeet Mohammed wordt nog even Vrede toegezwaaid. Nu dacht ik dat de pressiegroep bepaald niet zit te wachten op solidariteit van een worstenfabrikant, die ongetwijfeld ook varkensvlees verwerkt, maar dat is de ironie hiervan. Voor de islam geldt steun van een worstenfabrikant onder deze omstandigheden als pure winst. De pressiegroep stelt nog één eis aan deze Nederlandse dzimmie-bedrijven. Het volstaat namelijk niet om een advertentie in de Jordaanse kranten te plaatsen; dit moet ook in Nederlandse kranten gebeuren. Ik zie het Tokkie-management van Zwanenberg hiertoe daadwerkelijk in staat.

Lees het volledige artikel.

Nu ben ik in feite nooit een Zwanworstenfanaat geweest. Maar toch heb ik zo'n blikje in de voorraadkast staan "tegen een oprukkend hongertje".
Het zal in elk geval het laatste zijn.

Gelukkig dat hun moslimklanten dan wèl hun varkensworstjes zullen kopen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 10:05   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het mysterie is bijna opgelost.

Kijk wat ik vond:

Zwanworstjes zijn géén ZWAANworstjes

men zeggen het dus maar voort aan alle moslims die men kent. Doen we ook eindelijk eens iets goed.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 juni 2008, 10:22   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Hmm. Buigen voor de Islam?

Onrechtstreeks misschien wel, maar gezien er sprake is van een boycot van hun produkten lijkt me de voornaamste bekommernis van dergelijke bedrijven eerder het veiligstellen van de winst.

Veel ideologie of "respect" voor religie zie ik niet in dergelijke beslissingen, eerder geldhonger.
Oud 23 juni 2008, 10:31   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hmm. Buigen voor de Islam?

Onrechtstreeks misschien wel, maar gezien er sprake is van een boycot van hun produkten lijkt me de voornaamste bekommernis van dergelijke bedrijven eerder het veiligstellen van de winst.

Veel ideologie of "respect" voor religie zie ik niet in dergelijke beslissingen, eerder geldhonger.
u heeft duidelijk de links niet gevolgd.

Natuurlijk gaat het over geldhonger, maar toch ook over zuivere onderwerping aan islam.

Ik blijf me echter afvragen waarom een VARKENSWORSTEN fabrikant zoveel moeite doet om een islamitische boycott te vermijden?

Zeker als nu blijkt dat ze niet enkel in Jordanie door het stof moeten kruipen, maar ook in Nederland advertenties met slijmsporen moeten publiceren.
En d�*t zou wel eens een grotere boycott dat die van de niet-varkensvlees eters kunnen veroorzaken.

Oud 23 juni 2008, 10:37   #5
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

De links heb ik diagonaal doorlezen.

Van dat kaasverwerkend bedrijf kan ik het nog "begrijpen". Maar je hebt een punt wat een varkensvlees verwerkend bedrijf doet in een islamitisch land. Een andere samenstelling van hun worsten? Ik heb geen idee.
Oud 23 juni 2008, 10:41   #6
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

met geld zijn westerlingen blijkbaar altijd te paaien.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 10:43   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het dan toch ook wel heel belangrijk aan het worden om onze moslimvrienden ervan te verwittigen dat bij de productie van kaas en kaasproducten VARKENSGELATINE wordt gebruikt.

Zullen we dat ook even aan Jordanie gaan melden?

Oud 23 juni 2008, 11:27   #8
Haram
Banneling

Standaard

Ik had dit al in een andere draad geplaatst, maar zet het hier ook nog maar even integraal neer:

En jawel hoor, die typisch laffe Nederlandse kruideniersmentaliteit steekt de kop op en onmiddellijk zijn er bedrijven bang voor hun handel en gaan sidderend door de knieën voor een stel middeleeuwers met kromzwaarden:

Citaat:
AMMAN - Nederlandse bedrijven zijn gezwicht voor de dreigende boycot in Jordanië tegen Nederlandse en Deense producten. Zwanenberg (Zwan-worsten) en Friesland Foods (kaas) hebben in advertenties in Jordaanse kranten afstand genomen van Geert Wilders’ film Fitna.

Daarmee voorkomen ze dat hun naam voorkomt op het nieuwste affiche van The Messenger of Allah Unites Us, dat zich tot vorige week alleen tegen Deense merken richtte. Nu prijken ook KLM, Philips, Friso en Milupa erop.

(...)

Vorige week kreeg het comité justitie in Amman al zover te onderzoeken of Wilders kan worden vervolgd. Sheikh zegt spoedig een dagvaarding te verwachten. ‘Met vrijheid van meningsuiting heeft dit niets te maken’, zegt de uitgever van het weekblad Fact International. ‘Wilders heeft alle moslims ter wereld beledigd. Hij mag zijn straf niet ontlopen.’

De Zwanenberg Food Group in Almelo zegt in de advertentie de ‘opinies en uitspraken te verwerpen’ uit de film van ‘Geert Welders’, waarin hij ‘de islam gelijkstelt aan geweld’. ‘Wij veroordelen krachtig de uitlatingen tegen de islam, die volgens ons geen ander doel dienen dan te kwetsen.’ Friesland Foods publiceerde een vergelijkbare tekst.

Zwanenberg betuigt verder ‘zijn solidariteit met de campagne van The Messenger of Allah Unites Us in zijn streven naar internationale wetgeving tegen elke belediging van alle religies, inclusief de Islam en Profeet Mohammed (Vrede Zij Met Hem).’

hele artikel
Men zij dus gewaarschuwd en ik wil iedere zichzelf en zijn vrijheid respecterende Nederlander en Europeaan dan ook hierbij oproepen om geen producten van Friesland Foods en Zwanenberg meer te kopen uit protest tegen deze ridicule actie van ze.
Eens kijken of deze NSB-kruideniers het dan nog steeds zo'n goed idee vinden als de verkoop op de thuismarkten compleet instort.
Haram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 11:42   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

raar genoeg is het enkel de Volkskrant die dit nieuws heeft gebracht.

Op http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments kan je de lijst vinden van de merken die door deze producenten worden gemaakt.

Vooral die Friesland Foods hebben nogal wat merken op hun naam staan.

(sorry maar ik krijg het dus niet gekopieerd).

Oud 23 juni 2008, 11:57   #10
Haram
Banneling

Standaard

Mij lukte het copiëren van die lijst wel.

Hier dus de lijst van te boycotten producten:

Zwanenberg:

Zwan
Zwanenberg
Linera
Kips
Limco
Hooymans
Offerman
Huls

Friesland Foods:

Appelsientje
Bonnet Rouge
Chocomel
Completa
Coolbest
Debic
Domo
Dots
DubbelFriss
Dutch Lady
Extran
Foremost
Frico
Friesche Vlag
Frisian Flag
Friso
Fristi
Kievit
Milli
Noy Noy
Peak
PöttyUos
Rainbow
Oud 23 juni 2008, 12:32   #11
LastMohican
Banneling

Standaard

Valt reuze mee... Ik kocht toch al niets van hun rotzooi
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 12:46   #12
Haram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Valt reuze mee... Ik kocht toch al niets van hun rotzooi
Ik heb helaas wel enkele van hun producten in de kast staan, maar als die op zijn, worden die dus vervangen door producten van de concurrentie - bij voorkeur producten van Deense bedrijven die hun rug wel gewoon recht houden en vierkant schijt hebben aan dat eeuwige gedreig van boze muzelmannen.
Oud 23 juni 2008, 12:56   #13
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haram Bekijk bericht
Ik heb helaas wel enkele van hun producten in de kast staan, maar als die op zijn, worden die dus vervangen door producten van de concurrentie - bij voorkeur producten van Deense bedrijven die hun rug wel gewoon recht houden en vierkant schijt hebben aan dat eeuwige gedreig van boze muzelmannen.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be