![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vandaag betoogden 8000 abtenaren van Vlaamse gemeenten en provincies in Antwerpen voor meer loon. Het personeel van de gemeenten en ocmw's en van de provincies kregen sinds 1994 geen enkele loonsverhoging meer.
fragment van het nieuws op één In ruim 80 % van de Vlaamse gemeenten bleven de openbare diensten vandaag gesloten. Een duidelijk signaal naar de politici dat het de ambtenaren menens is. Linkje naar het item over de staking op één De betoging is Antwerpen was trouwens niet de eerste actie van de lokale ambtenaren. Eerder waren er al betogingen in Lanaken, Gent, Brussel en meer recent nog in Roeselare. Met de vakantieperiode in het verschiet, zullen de acties van de vakbonden op een laag pitje staan, maar indien er niet tegemoet gekomen wordt aan onze eisen, zullen de acties van september opnieuw van start gaan! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Opslag in ruil voor een reductie van het ambtenarenleger en voor harder werken; dat lijkt me wel een mooie trade off...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Niet staken en alleen de schuldigen treffen! Als de vakbond "in eer en geweten" (???) vindt dat de regering schuld heeft dan moet ze haar aanhang adviseren van bij de volgende verkiezingen NIET VOOR EEN REGERINGSPARTIJ te stemmen! Succes gegarandeerd! Wedden?
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Integendeel. Er is een tekort aan ambtenaren bij de lokale besturen. Het werk stapelt zich meer en meer op, terwijl het loon al 14 jaar niet meer werd aangepast. De kruik gaat aar zolang te water tot ze barst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Lokale ambtenaren omvatten veel mensen. Sommigen daarvan zullen ongetwijfeld hard werken, maar telkens ik hier naar het gemeentehuis moet erger ik mij aan de luiheid van de vier dames die daar het onthaal doen.
Twee maanden geleden moest ik een paspoort gaan halen. Voor mij stonden drie mensen. De vier aanwezige dames waren rustig met elkaar aan het praten bij een tasje koffie (ze stonden aan het kopieerapparaat). De mensen voor mij waren zich al aan het opwinden voor ik binnenkwam. Bon, uiteindelijk heeft er één ons komen helpen (de andere loketten waren dicht). Zwaar tegen haar zin. Ik kom uiteindelijk aan de beurt, teken voor mijn paspoort en heb nog een papiertje op overschot. Ik geef het aan haar en vraag of ze het in de prullenbak wil werpen die naast haar stond. Ze keek naar het papiertje alsof het stront was en zei: "Meneer, dat gaat niet. Stel u voor dat iedereen zijn afval hier deponeert." Afval! Een stukje papier! Tot�*�*l geen klantgerichte ingesteldheid. Het is schandalig dat dergelijke ambetantenaren durven staken voor meer loon. ZE ZOUDEN MINDER LOON MOETEN KRIJGEN!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En dan komen natuurlijk de obligate "straffe verhalen"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat blijkt niet uit de belabberde service en de gebrekkige openingsuren... Reductie en harder werken dus; opslag moet je verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Heb je er enig idee van hoe een ambtenaar wordt aangeworven in een modale gemeente of stad?????? Misschien wordt op Mars de beste kandidaat benoemd maar het is op deze planeet en in dit land nog altijd noodzakelijk over een goeie kruiwagen en aansluitend een koppel goeie ellebogen te beschikken ? En niet te vergeten de juiste partijlidkaart en dito vakbondslidmaatschap...
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Elk gemeentehuis is elke voormiddag open. Dat is meer dan voldoende. Over de "belabberde" service kan je geen algemeen geldende uitspraken doen. Over het "harde werken" evenmin. Enkele uitzonderingen niet te na gesproken, zijn de ambtenaren van lokale besturen wel degelijk harde werkers. En dat ondanks het hongerloontje waarvoor ze moeten werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wie wèl hard werkt - hoewel het technisch gezien geen ambtenaren meer zijn denk ik - is de postbode hier. Die staan blijkbaar onder verschrikkelijke tijdsdruk. Hier tegenover staat een huis met een slecht bereikbare brievenbus van een oud vrouwtje (mag eigenlijk niet maar ja). Wel de postbode springt van haar fiets, jogt naar de brievenbus en loopt dan terug! Niet stappen, maar lopen hé. En ik heb dat al minstens driemaal gezien. Straf hoor ... in weer en wind en zo onder tijdsdruk staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ambtenaren durven gewoon rapper staken omdat de kans dat ze buitenvliegen zo goed als nihil is. Daarom zijn het zo'n bleiters (zie ook de spoorwegen, enz.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik werk ook van 9 tot 5. Als ik naar ergens moet zijn tijdens de openingsuren, moet ik daar ook verlof voor nemen. Een non-argument dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jij bent dan toch van Mars! ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn er misschien in de privé die nóg luier zijn (jij?), maar gemiddeld wordt er in de privé een PAK harder gewerkt. Nu: alle ambtenaren denken misschien dat ze hard werken. Ze zouden eens uit hun beschermde cocon moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |