Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2014, 22:04   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard N-VA komt uit op 32,3 procent in nieuwe peiling

Wat duidelijk is: het wordt hoogtijd dat de Anciaux en dergelijke hun respectievelijke grote bakkes gaan houden.

Citaat:
N-VA komt uit op 32,3 procent in nieuwe peiling

In een nieuwe peiling van VTM, De Morgen, Le Soir en RTL-TVi komt N-VA bij federale verkiezingen uit op 32,3 procent van de stemmen. CD&V blijft de tweede partij met 18,5 procent.

Met 32,3 procent doet N-VA beter dan bij een eerdere peiling in november, toen de partij uitkwam op 31,2 procent. CD&V blijft in Vlaanderen op de tweede plaats met 18,5 procent van de stemmen. Sp.a en Open Vld volgen ex aequo met 13,3 procent. Groen doet haasje-over met Vlaams Belang en komt uit op 8,4 procent. Vlaams Belang krijgt 7,6 procent. PVDA+ en Lijst Dedecker stranden op respectievelijk 2,7 en 1,7 procent.

PS grootste in Wallonië met 28,4 procent
In Wallonië blijft de PS de grootste partij met 28,4 procent, maar de kloof met MR (23,3 procent) wordt in vergelijking met de peiling van november steeds kleiner. Het cdH haalt 12,5 procent en blijft groter dan Ecolo (11,4 procent). PTB-Go! schiet omhoog tot 6,7 procent en de PP gaat eveneens sterk vooruit tot 5,6 procent. Het FDF blijft steken op 2 procent.

In het Brussels gewest gaat PS (21,2 procent) nipt de MR (20 procent) vooraf, een verschil dat in het licht van de foutenmarge onbeduidend is. Het cdH haalt in Brussel 10,4 procent en Ecolo en FDF staan ex aequo op de vierde plaats met 9,6 procent. PTB-Go! haalt ook in Brussel 6,8 procent. De PP blijft er steken op 2,3 procent.

Gegeven de foutenmarge moeten de scores voor de Vlaamse partijen in Brussel zeker met de nodige omzichtigheid bekeken worden: Open Vld (4,3 pct) haalt het voor sp.a (2,9 pct), N-VA (2,6 pct), Groen (2,5 pct) en CD&V (0,8 pct).

De peiling is van 6 tot 10 februari uitgevoerd door Ipsos bij 2.747 respondenten. De maximale theoretische foutenmarge bedraagt ongeveer 3 procent.

Bron
Oud 13 februari 2014, 22:09   #2
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Hoe mooi de score van NVA ook is, als deze score de verkiezingsuitslag zou zijn dan hebben ze nog minstens 20% tekort.Tijdje geleden heeft den ouden Decroo, van de PS-dochterpartij VLD het nog gezegd. Zelfs met 43.7% kom je niet aan de macht. De Vld daarentegen, hun schamele 11% zou dan blijkbaar wel genoeg zijn. Nu ja, het is al klaar en duidelijk, Di Rupo ll staat in de steigers en de enigste onbekende factor is het al dan niet aan boord nemen van Groen/Ecolo. Het zal ervan afhangen hoe laag het percentage stemmen behaald wordt door de Vlaamse volksverradende parijten VLD, CDV en SPA.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 22:13   #3
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat duidelijk is: het wordt hoogtijd dat de Anciaux en dergelijke hun respectievelijke grote bakkes gaan houden.
Geen echte winst voor de NVA. Het zuigt verder het VB leeg. Zoals ik altijd heb beweerd. De ene Vlaams-nationalistische partij slacht de andere Vlaams-nationalistische partij af! Nog een beetje en het VB haalt niets eens de kiesdrempel meer. En dan, weg VB! Foetsi.

Bovendien houden regeringspartijen goed stand.

Maar toegegeven , het zijn maar peilingen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 februari 2014 om 22:20.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 22:20   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

32% komt nationaal uit op 16 �* 18%
Zolang de politieke families over de taalgrens heen de handen in mekaar slaan, is er geen probleem, en kan de N-Va federaal totaal opzijgeschoven worden, en kan Di Rupo II de week na de verkiezingen doorgaan, als ze nu al de zaken een beetje prepareren.
In de Vlaamse regering kan de N-Va misschien iets meer gewicht in de schaal leggen, afhankelijk van de VB-uitslag.
Maar blijkbaar gaan die verder achteruit.
Dus zelfs in de Vlaams regering kan de N-Va met haar 30% opzij gezet worden.
Dus niks nieuws onder de zon.
Nog 5 jaar van 't zelfde.
Al de roepers van 'Na 25 wordt alles anders en leren we de traditionelen een lesje' zouden beter wat dimmen als ze zich niet voor de zoveelste keer willen belachelijk maken.
Oud 13 februari 2014, 22:22   #5
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Geen echte winst voor de NVA. Het zuigt verder het VB leeg. Zoals ik altijd heb beweerd. De ene Vlaams-nationalistische partij slacht de andere Vlaams-nationalistische partij af! Nog een beetje en het VB haalt niets eens de kiesdrempel meer. En dan, weg VB! Foetsi.

Er blijven in geloven, het Oosten, er blijven in geloven.
Ik hoor u niets zeggen over uw geliefde partij, ondanks het zogezegde Maggie-effect?
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 22:24   #6
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
32% komt nationaal uit op 16 �* 18%
Zolang de politieke families over de taalgrens heen de handen in mekaar slaan, is er geen probleem, en kan de N-Va federaal totaal opzijgeschoven worden, en kan Di Rupo II de week na de verkiezingen doorgaan, als ze nu al de zaken een beetje prepareren.
In de Vlaamse regering kan de N-Va misschien iets meer gewicht in de schaal leggen, afhankelijk van de VB-uitslag.
Maar blijkbaar gaan die verder achteruit.
Dus zelfs in de Vlaams regering kan de N-Va met haar 30% opzij gezet worden.
Dus niks nieuws onder de zon.
Nog 5 jaar van 't zelfde.
Al de roepers van 'Na 25 wordt alles anders en leren we de traditionelen een lesje' zouden beter wat dimmen als ze zich niet voor de zoveelste keer willen belachelijk maken.
Ze komen nog smeken om mogen mee te doen op Vlaams niveau. En dat is het belangrijkste niveau. Van daaruit kan het snel gaan.
Oud 13 februari 2014, 22:27   #7
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Er blijven in geloven, het Oosten, er blijven in geloven.
Ik hoor u niets zeggen over uw geliefde partij, ondanks het zogezegde Maggie-effect?
Ik heb geen partijlidkaart. Hoe vaak moet ik u dit nog zeggen.
Oud 13 februari 2014, 22:27   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze komen nog smeken om mogen mee te doen op Vlaams niveau. En dat is het belangrijkste niveau. Van daaruit kan het snel gaan.
Waar haal jij die onzin?
De Vlaamse regering is voor het meeste van haar geld afhankelijk van de enveloppes die komen van het federale niveau, en kan dus zonder problemen als een overbodig niveau drooggelegd worden.
Oud 13 februari 2014, 22:30   #9
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal jij die onzin?
De Vlaamse regering is voor het meeste van haar geld afhankelijk van de enveloppes die komen van het federale niveau, en kan dus zonder problemen als een overbodig niveau drooggelegd worden.
Tiens, en ik die dacht dat met de 6de staatsmisvorming het zwaartepunt bij de deelstaten kwam te liggen.
Wilt u nu zeggen dat de traditionelen de Vlamingen een rad voor de ogen willen draaien? Dat is dan genoteerd.
Oud 13 februari 2014, 22:33   #10
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees eerder dat de NVA zal moeten smeken om partners in de komende Vlaamse Regering. Want 50% + 1 zit er zo nog niet aan te komen voor de NVA als ik het zo bekijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 februari 2014 om 22:39.
Oud 13 februari 2014, 22:36   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, en ik die dacht dat met de 6de staatsmisvorming het zwaartepunt bij de deelstaten kwam te liggen.
Wilt u nu zeggen dat de traditionelen de Vlamingen een rad voor de ogen willen draaien? Dat is dan genoteerd.
België is het zwaartepunt, en zal het nog minstens twintig jaar blijven.
En zo hoort het.
Dat is in het belang van de meerderheid der burgers.
Oud 13 februari 2014, 22:57   #12
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
België is het zwaartepunt, en zal het nog minstens twintig jaar blijven.
En zo hoort het.
Dat is in het belang van de meerderheid der burgers.
Bedankt dat u bevestigt dat de traditionelen en groenen uit het Noorden dikke leugenaars zijn. Genoteerd.
Oud 13 februari 2014, 22:58   #13
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees eerder dat de NVA zal moeten smeken om partners in de komende Vlaamse Regering. Want 50% + 1 zit er zo nog niet aan te komen voor de NVA als ik het zo bekijk.
U vergeet wie initiatiefrecht hedft en wat tjeven zijn.
Oud 13 februari 2014, 23:03   #14
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt dat u bevestigt dat de traditionelen en groenen uit het Noorden dikke leugenaars zijn. Genoteerd.
In ieder geval, de NVA zal met een betere uitslag voor de dag moeten komen wil zij een 'tsunami' teweeg brengen.

Want anders zal het het gezegde in vervulling gaan:
"Ze dronken een glas, p... een plas, en alles bleef zoals het was!"

En meer ga ik in deze draad niet meer zeggen, want ik vermoed het alweer een overloos gezwam wordt over de zoveelste 'peiling'.
Oud 13 februari 2014, 23:06   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zal Di Rupo II en het in elkaar storten van de sociale zekerheid en het pensioenstelsel wegens onbetaalbaar wel voor zorgen.
Oud 13 februari 2014, 23:09   #16
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
In ieder geval, de NVA zal met een betere uitslag voor de dag moeten komen wil zij een 'tsunami' teweeg brengen.

Want anders zal het het gezegde in vervulling gaan:
"Ze dronken een glas, p... een plas, en alles bleef zoals het was!"

En meer ga ik in deze draad niet meer zeggen, want ik vermoed het alweer een overloos gezwam wordt over de zoveelste 'peiling'.
Ik hou u aan uw woord wat dat laatste betreft. En u zult het geweten hebben!
Waar denkt u dat CD&V voor zal kizen: een mp en een minister in een coalitie van verliezers of een mp en drie ministers in een coalitie met de grote winnaar?
Oud 13 februari 2014, 23:13   #17
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen partijlidkaart. Hoe vaak moet ik u dit nog zeggen.
U hoeft geen partijlidkaart te hebben om een geliefde partij te hebben. U verstaat toch Nederlands?
Oud 13 februari 2014, 23:14   #18
BonBon
Banneling

Standaard

Regionaal zal het wel hoger zijn, het is logisch dat ze federaal minder stemmen gaan halen. Goed dat de NVA het getal realistisch op 30% zet, zo kunnen ze moeilijk verliezen.

37-38% voor de Vlaamse verkiezing moet mogelijk zijn vind ik.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 23:19   #19
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Waar blijven die krankzinnigen die op CD&V willen stemmen eigenlijk vandaan komen?? Als die partij bij de verkiezingen effectief vooruit gaat, verhuis ik naar een ander land.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 23:23   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tja...... het zal wellicht voor over 4 jaar zijn..... misschien...misschien...misschien...misschien...
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be