![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme voorziet een koepon om binnen 5 jaar een klein gedeelte van het verlies van de kleine aandeelhouder te kompenseren.
Op het eerste zicht een slechte zaak: je weet op voorhand wat het risiko is met aandelen. Die politieke kompensatie is natuurlijk alleen maar een vorm van schadevergoeding, omdat de overheid grove fouten heeft begaan, en de banken onvoldoende gekontroleerd heeft. Persoonlijk voor mij, vind ik dat ook de fortis-aandelen die in pensioenspaarfondsen zitten, ook vergoed moeten worden. Omwille van hetzelfde prinsiepe: de overheid promootte die fondsen zeer aktief, maar liet na om te zorgen voor de broodnodige veiligheid. (broodnodige veiligheid: leven we in een apenland of bananenrepubliek of in een ontwikkeld land? Als je naar de dokter gaat in Vlaanderen, dan mag je erop vertrouwen in Vlaanderen dat die dokter een diploma heeft enz. Je mag erop vertrouwen dat de overheid dit aktief garandeert, en niet "verrast" zou zijn dat iemand al jaren een praktijkt uitbaat ... enz. Zo ook met de veiligheid van spaarsenten en met zaken die de overheid zelf betitelt als "aandelen van een goede huisvader". Orde op zaken, wacht maar tot aan de verkiezingen, de echte prijzen moeten nog uitgedeeld worden, heeel veel mensen zijn nu ècht bang geweest of zijn het nog !!! )
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |