![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland heeft men geen cordon sanitair. In Nederland bestaat ook geen Vlaams Blok. In Nederland heeft men wel columnisten. In Nederland begint men die ook monddood te maken (zie Paul Cliteur). Toch blijven ze schrijven.
Deze week in Metro: THEO VAN GOGH: Mag ik dit zeggen? Mij kunnen geen blinde sjeiks genoeg naar Allah’s heerlijkheid geholpen worden en ik vraag me af of er iemand is die durft vol te houden dat Israël veiliger zou zijn geweest als Yassin was blijven leven. Maar Israël - dat zichzelf terecht verdedigt - zal vroeg of laat de zee in worden gedreven. En de wereld zal instemmend toekijken, want zo wordt een oude rekening - die open stond sinds 1945 - vereffend. Hamas weet dat en mag zich daarom verheugen in de steeds minder heimelijke sympathie van Europa. Mag ik dit zeggen? Volgens Harry van Bommel, Kamerlid van de SP, zaai ik haat en drijf moslimjongeren in de armen van ronselaars voor de Heilige Oorlog. Harry zei dit voor de microfoon van de Nederlandse Moslim Omroep. Hij wordt hierin gesteund door de AIVD en ’t is voor een vredelievend parlementariër wiens partij jarenlang de concentratiekampen onder Mao heeft verdedigd als ‘noodzakelijk’, vast een hele eer om een geheime dienst aan z’n zijde te vinden. Zo komt een pleiter voor censuur van morgen vandaag al op z’n pootjes terecht. Mag ik dit zeggen? Volgens Boris Dittrich, het zalvende glijmiddel van D’66, mag Ayaan Hirsi Ali de Profeet der muzelmannen geen ‘pedofiel’ noemen. Maar als ik de deskundigen goed begrepen heb, was Aïsja negen toen ze mee de woestijn in werd meegenomen, uitgehuwelijkt aan een vieze oom die zich Mohammed noemde. Zou een verkrachter van kleine meisjes volgens Dittrich eerzamer zijn als ’ie de Koran op z’n geweten heeft? Ook Dittrich beroept zich op de AIVD. Er zit geen verschil in de georkestreerde campagne die D’66 nu tegen Ayaan leidt en de hetze tegen Fortuyn. Ik ben benieuwd wanneer Anne Frank ten tonele zal worden gevoerd. Jammer dat Ayaan lijfwachten heeft, maar ’t komt heus wel goed. Mag ik dit zeggen? Dat ze bij de PvdA woorden gebruiken als ‘deportatie’ (Pronk) en ‘op transport stellen’ (Melkert) als ’t gaat om uitgewezen asielzoekers, komt omdat ze bij die partij niet zo goed weten waar de Tweede Wereldoorlog over ging. Vermoedelijk wordt die onwetendheid veroorzaakt doordat het geschiedenisonderwijs onder partijgenoot Van Kemenade met veel gebabbel over ‘spreiding van kennis’ is afgeschaft. De meneer uit Iran die laatst met veel bombarie z’n mond en ogen dichtnaaide, schijnt nu toch veilig terug te keren naar zijn vaderland. Het lijkt erop dat de media prompt een stuk minder gretig zijn om deze patiënt als slachtoffer van Verdonk af te schilderen. In de krant stond dat er een wethouder uit Zaandam meegaat om de oplichter te begeleiden. Ik ben altijd te porren voor amusement op tv; moet onze asielzoeker niet nogmaals z’n mond en ogen dichtnaaien opdat wethouder in z’n beste Iranees de douane dáár te woord kan staan? In Iran begroeten ze de verloren zoon vast met vreugde; weer een abonnementhouder op paviljoen 7 erbij. Allah is groot. Maar het zou verdrietig zijn als de Nederlandse echtgenote van deze circusartiest alleen moest achterblijven. Misschien kan Mevrouw in dat onverhoopte geval een cursus Naald & Draad gaan geven in het belendende asielzoekerscentrum; oogjes dicht, snaveltjes toe. Opdat onze ‘gedeporteerden’ (Pronk) toch maar niet ‘op transport’ (Melkert) zullen worden gesteld. Mag ik dit zeggen? Volgens de AIVD en Harry van Bommel mag ik dit allemaal niet zeggen. Want mede dankzij mij zal de Vijfde Colonne van de geitenneukers binnenkort in een wanhopige schreeuw om ‘respect’ uw en mijn kinderen met gifgas, ziektes en atoombommen bestoken. Da’s logisch, hè? Twintig jaar geleden draaide overal in de beschaafde wereld een film van Monty Python, The Meaning of Life. In die film werd het christelijk geloof, compleet met een nep-Heiland die jubelend aan het kruis een opgewekt liedje zong, volstrekt belachelijk gemaakt. Ik vermoed dat een soortgelijk geval over de smarten van Allah nu niet meer gemaakt, laat staan vertoond zou kunnen worden. Met dank aan onze multiculturele samenleving. Maar ik denk niet dat ik dit mag zeggen. Theo van Gogh Columnist Zie ook: http://www.theovangogh.nl/indexc.html - vooral het laatste stukje over Ebru Umar
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na de dood van Janmaat was het niet meer nodig: de Centrumpartij viel uit elkaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() De grens tussen uitkomen voor je mening en provoceren is
soms nogal vaag.maar Theo gaat er in bovenstaand stuk nogal hard tegen aan en provoceert imo. Waarvoor is dat goed behalve dan om media-aandacht te schooien? Citaat:
was de film "The life of Brian" waar hij op doelt en niet "The meaning of life". Hij heeft de betreffende film dus nooit gezien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ons land wordt zo'n column nooit gepbliceerd, wegens geen echte vrijheid van mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vooral het liedje kan iedereen zo wel meezingen: tedum tedum tedum the braait saahaaid of laaif, tedum tedum tedum tedum! ![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook dit meesterwerk hebben we "gemist": 19 Jan 2004 Citaat:
![]() Allemaal de schuld van die PC-ers en van het cordon ook zeker? Beeld je in dat we een dergelijk genie moeten missen omwille van het PC-zijn ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft dat ermee te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag toch ook veronderstellen dat Filosoof uberhaupt wéét wie Rob Oudkerk is en wat hem in de schoenen werd geschoven in die periode ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ach ja de wereld zit echt te wachten tot de rekening vereffend word, om het wat spannend te maken hebben ze israel eventjes de laatste paar decenia geholpen zeker ![]() Typische israel/joodse slachtofferrol . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Ons respect voor Nederlandse columnisten spruit vooral voor uit het feit dat in België niemand een dergelijke taal durft te hanteren, bang als ze zijn voor kritiek. nochtans is bikkelharde kritiek, satire en cynisme politiek soms wel nodig om de politici niet teveel te laten zweven. In België zijn alle columnisten en auteurs (Brusselmans, Lanoye en Yves Desmet inbegrepen) veel te 'zacht' en worden mensen die één kritishe zin durven schrijven, lug neergesabeld en onheus bejegend. 'Het volk' lust ze niet... Last van een vberregaande middeleeuwe moraal ?
Zelf heb ik mijn gehele lagere school gevolgd in Nederland (+één jaar secundair).. toen ik daarna in Vlaanderen kwam, merkte ik op hoe gezapig iedereen was... later heb ik in verschillend emedia bijtende artikels geschreven (rond drugbeleid); het heeft mij mijn academische loopbaan gekost, maar ik ben tenminste eerlijk en consequent gebleven. Kortom, hoog tijd om ook in ons land bijtend te zijn, want de politici zijn allemaal teveel gaan zweven...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De politici hier weten dat zelfs en maken er misbruik van. Zie naast het geval J. Verstrepen ook andere. (Daniël Buyle, ... )
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even bij de tijd blijven S;
Verleden week is Cliteur door de AIVD op de vingers getikt omdat zijn columns zouden aanzetten tot verhoogd extremisme of iets dergelijks. Ondertussen heeft hij in Buitenhof verklaard dat hij geen wekelijkse column meer zal schrijven en zich terugtrekken van het onderwerp "islam". Hij liet daarbij duidelijk verstaan dat hij niet in het gedemoniseerde en bekogelde hoekje van pim fortuyn wenste te geraken. So much voor vrije meningsuiting.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het geval Salman Rushdie was toch ietsje internationaler en ernstiger dan de nieuwste "favoriete Hollander", toch hield het de man niet tegen verder te publiceren en een Nobelprijs voor literatuur te halen. Zijn verkoopscijfers logen er ook niet om, controverse blijft het goed doen. Stormpje in een pint polderwater dus. oh ja, laat de columnisten de wereld redden ![]()
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Toen men Mitterand in een TV-interview de vraag stelde naar zijn buitenechtelijke dochter antwoorde hij gewoon "et alors?" D�*t is de gezonde reactie, veel gezonder dan "pennerukkers" als die Van Gogh.. Si tu ne l'aimes pas, n'en dégoûte pas les autres! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Geen dank, ik probeer enkel consequent te zijn. Het probleem met 'links' is dat ze ongegeneerd economisch en moreel rechts kunnen zijn wanneer hen dat electoraal uitkomt, maar inzake antiracisme zijn ze dan weer zo bang dat ze ultralinks proberen zijn en enkel oog hebben voor het klassiek racisme (antijoods, anti-islam en alle racisme gebaseerd op huidskleur en nationaliteit) het facistisch en antifeministisch denken in de islam mag echter nooit aangeraakt worden, of hoogstens met de bijstelling 'een fundamentalistische minderheid'... En dan krijg je censuur. 'Links' is er nog niet in geslaagd om dit discours voor de neus van het Blok weg te kapen en verwondert zich dan ook bij elke verkiezing over de vooruitgang van het Blok... Indien de 'linkse' partijen cosnequent zouden zijn en alle racistische gedragingen van islamieten mee zouden veroordelen, zouden ze heel wat stemmen winnen !
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |