![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Fortis-Be is nu sstevig genoeg om het vertrouwen van de klanten terug te winnen | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
19 | 55,88% |
twijfel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 23,53% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Na de verkoop van ABN-AMRO is voldoende onzekerheid over Fortis weggenomen om het vertrouwen terug te winnen
Laatst gewijzigd door JP Coen : 4 oktober 2008 om 09:04. Reden: stevig moet met 1 s |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De afgelopen week haalden de klanten van Fortis ,vooral in Belgie, massaal hun geld weg.
Er moest duidelijkheid komen over verkoop van de ABN-AMRO en er moest dringend veel geld binnenkomen, om te voorkomen dat Fortis alsnog onderuit zou gaan. Of deze 16.8 miljard voldoende is zal de komende weken blijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Zolang de overheid geen absolute meerderheid heeft zie ik het niet zitten. Ze zitten aan 49,93%. Veraf zijn we dus niet meer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Nee dus, meer vertrouwen in Nederlanders dan in Belgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te veel grote klanten zijn gaan lopen,de kleine klanten zullen weldra volgen
Met geld van andere mensen mag men nu eenmaal niet spelen !!! Kleine voorspelling van mij,de Belgische staat neemt deze bank nog over,let maar eens op ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hoe gelovig is de Fortis-topman Filip Dierckx?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Het zal nog wel een week duren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gewoon een ketting allemaal
Lehman leent van Fortis Fortis incasseert verlies Lehman Fortis heeft toch wel 40miljard budieuze kredieten, dus die 40miljard is nog 5miljard waard... heeft dus een verlies te verwerken van 35Miljard... Fortis krijgt B rating niemand leent nog aan Fortis een pak mensen halen geld af bij Fortis dus bank heeft weer geld tekort die 35Miljard is dus al gefinancierd - 15Miljard kapitaalsverhoging - 5 miljard regering - 16Miljard ABN |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Voor de lol eens omrekenen naar BEF en BEF per inwoner van België. Om schots van te worden dus ik doe het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Mijn rekenmachine kan dat trouwens niet aan, is al meer dan tien jaar oud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij doen ING en KBC nu goede zaken. Dat zijn de enige grootbanken die niet in de problemen zitten op dit moment. Al die Belgen gaan het geld dat ze weghalen bij Fortis toch niet in een oude sok stoppen lijkt me.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 4 oktober 2008 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik een Belg met spaargeld was, dan zou ik meteen kiezen voor de rabobank. Die bieden in Belgie een mooie rente, en is zo'n beetje de veiligste bank ter wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Na de verkoop schat ik de waarde van Fortis op 1, hooguit 1,5 euro. Dus maandag opent het aandeel met een verlies van 68 tot 75%. De dag erop staan er rijen klanten voor de Fortis kantoren, allen om hun geld weg te halen. Eind van de week neemt de staat de rest van Fortis over aan 0,5 miljard euro, en injecteert 40 miljard euro in het bedrijf, om het zaakje recht te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De regering wacht waarschijnlijk net zolang met nationalisering ,totdat de prijs erg laag is. Eigenljk wel slim. Leterme en Reynders pakken de bankencrisis in Belgie goed aan. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 4 oktober 2008 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |