![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen de oosterweelverbinding | |||
Voor, waarom AUB |
![]() ![]() ![]() |
2 | 13,33% |
Tegen, waarom AUB |
![]() ![]() ![]() |
10 | 66,67% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 20,00% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ik hoor hier bij de kleine man veel protesteren tegen dit nieuw prestigeproject
Het zal veel overlast brengen voor vele buurten in Antwerpen noord Ik begrijp deze mensen maar al te goed,zijn er dan echt geen alternatieve mogelijk? Ik vraag het aan julie,of moeten ze maar wegen/bruggen blijven bij bouwen om het Antwerps verkeersinfarkt dat er zit aan te komen te voorkomen? Onderschrijf dit mee http://ademloos.be/?p=463
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 oktober 2008 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor omdat ik ook nog wil leven in mijn stad
![]() ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 oktober 2008 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De discussie gaat eerder over het precieze traject dan over de verbinding an sich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Als het zagevolk 't Stad met haast en spoed zou verlaten dan was het er eindelijk terug leefbaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Het traject van 'Straten Generaal' is veel goedkoper, ontziet de bewoners van de Noordrand van Antwerpen en is ook esthetisch meer in orde. Ik vrees echter dat de stem van de burger niet meer gehoord zal worden, en dat de Lange Wapper verbinding al lang beklonken is. De beton- en staalbaronnen zullen er wel bij varen !
Wij zijn, in tegenstelling tot hoe sommige beleidsmakers het willen voorstellen, niet tegen verandering. Een nieuwe verbinding is inderdaad nodig. Maar het project zoals het nu voorligt, wordt een totale ramp. Een ondertunneling is veel beter, goedkoper, veiliger en beter voor het milieu. Maar ja, we hebben de burgemeester tegen, de ex-goeverneur en de 'captains of industry'. Tegen al deze 'logeventjes' kunnen we het toch niet halen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ik lees net dat geen enkele bank het project van 1,5 miljard € wil financieren.
O ironie. He failliet van het liberalisme zorgt voor een leefbare stad. Laatst gewijzigd door Jedd : 23 oktober 2008 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() een tunnel ipv een brug aub.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind antwerpen een lelijke stad en versta niet dat daar ook maar iemand wil blijven wonen, met of zonder verbinding.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen die schijtbrug uiteraard. Maar het zou beter zijn eens te kijken waar de kern van het probleem zit: namelijk in Doel. De Oosterweelverbinding heeft alles te maken met de aggressieve uitbreiding van de havenmaffia die geen enkel morele bezwaren heeft dorpen van de kaart te vegen en het is diezelfde maffia die achter het verhaal van de oosterweelverbinding zit.
De naam Oosterweel-verbinding zegt op zich trouwens al veel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Dat ze de liefkenshoektunnel maar gebruiken en de prijs van brandstoffen niet meer laten zakken zodat iedereen twee keer nadenkt alvorens in de auto te stappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zagevolk: doen!!!
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 24 oktober 2008 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Oosterweel zorgt niet voor meer fijnstof en luchtvervuiling
Zoals steeds schermen voor en tegenstanders met cijfers en statistieken en zijn die langs alle kanten interpreteerbaar. Maar beweren dat de oosterweelverbinding voor minder fijn stof gaat zorgen is er toch lichtjes over en getuigt volgens mij van slechte wil. Het kan wel zijn dat in eerste instantie het fijn stof verminderd door een betere doorstroming van het verkeer maar de oosterweelverbinding komt er natuurlijk niet voor niets. Men verwacht namelijk meer verkeer en een vlottere doorstroming genereert daarnaast ook meer verkeer. No way dat meer wegen leiden tot minder vervuiling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben tegen dit monsterproject, dat zoveel geld gaat kosten en de skyline van Antwerpen gaat vervuilen.
Ik begrijp nog altijd niet dat men de Liefkeshoektunnel (mits wat aanpassingen) niet gebruikt voor desluiting van Antwerpen. Er ligt een tunnel, waarom wordt die niet gebruikt ?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Of het nu een brug of een tunnel wordt, de enige die er zéker véél beter is van geworden is Noël Slangen. Het beetje communicatie dat rond dit project is gevoerd, is zo onefficiënt gebleken dat de BAM beter af ware geweest als ze de facturen van Slangen had betaald en hem niks laten doen.
Toen ik er nog woonde, was Antwerpen een mooie, gezellige stad. Nu kan ik er niet rap genoeg weg geraken, als ik er dan toch nog eens moet zijn. Zonde...
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tegen omdat er nogal redelijk vies is omgegaan met de openbare aanbesteding.
Als er mensen geïntrss zijn kan ik het hele verhaal ervan doen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |