Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2004, 15:58   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

HLN meldt (ingekort):
'Werkloze' huisjesmelker riskeert verlies zeven huizen
GENT - Een 35-jarige Gentse huisjesmelker Üklü M. stond gisteren terecht omdat hij onbewoonbare woningen verhuurde aan vluchtelingen en illegalen. M. staat al sinds 1991 ingeschreven als werkzoekende en krijgt op die manier 950 euro per maand van het OCMW. Ondanks zijn lage inkomen slaagde hij er wel in maar liefst twintig woningen aan te kopen in het Gentse en die te verhuren aan illegalen. Daarmee verdiende hij 7.500 euro per maand.
De feiten gingen aan het rollen toen bleek dat de werkloze Üklü een liederlijk leven leidde en heel wat geld uitgaf
Het gaat om Eendrachtstraat 125, Driesstraat 103, Veldwijkstraat 1, Van Den Heckestraat 80, Vredestraat 27,
Jan Delvinlaan 120 en Vredestraat 50.
… de zeven woningen, die samen zo'n 750.000 euro waard zijn."
------------------------------------------------------------------------------------
Mensen die zoiets doen, en mensen die nalaten dergelijk bedrog (tijdig) te voorkomen, zijn de oorzaak van veel onvrede en zelfs racisme.
Zij wakkeren de haat aan tussen bevolkingsgroepen. Werk voor Leman of zijn opvolger.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 16:02   #2
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Door in Antwerpen te komen wonen
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 16:06   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
HLN meldt (ingekort):
GENT - Een 35-jarige Gentse huisjesmelker Üklü M. stond gisteren terecht omdat hij onbewoonbare woningen verhuurde aan vluchtelingen en illegalen. M. staat al sinds 1991 ingeschreven als werkzoekende en krijgt op die manier 950 euro per maand van het OCMW. Ondanks zijn lage inkomen slaagde hij er wel in maar liefst twintig woningen aan te kopen in het Gentse en die te verhuren aan illegalen. Daarmee verdiende hij 7.500 euro per maand.
De feiten gingen aan het rollen toen bleek dat de werkloze Üklü een liederlijk leven leidde en heel wat geld uitgaf
Het gaat om Eendrachtstraat 125, Driesstraat 103, Veldwijkstraat 1, Van Den Heckestraat 80, Vredestraat 27,
------------------------------------------------------------------------------------
Mensen die zoiets doen, en mensen die nalaten dergelijk bedrog (tijdig) te voorkomen, zijn de oorzaak van veel onvrede en zelfs racisme.
Zij wakkeren de haat aan tussen bevolkingsgroepen. Werk voor Leman of zijn opvolger.
Luc Broes, als jij kunt profiteren, doe je het dan? Het antwoord is éénduidig ja: het is dan ook op het beleid dat men kappen en niet op die menbsen zelf (ik heb het over zijn OCMW-toelage, niet over eventuele strafbare feiten uiteraard).
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 16:12   #4
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Luc Broes, als jij kunt prifteren, die je het dan? Het antwoord is éénduidig ja: het is dan ook op het beleid dat men kappen en niet op die menbsen zelf (ik heb het over zijn OCMW-toelage, niet over eventuele strafbare feiten uiteraard).
Seba, noem mij nen dwarsen idioot, maar ik profiteer niet... zelfs niet als ik de kans krijg. Zelfs niet als het mij op een plateauke wordt aangeboden. Profiteren wordt tegenwoordig zelfs door "het systeem" zelf gepromoot, vandaar dat nogal wat mensen er geen graten in zien. Je hebt gelijk dat het beheer van onze SZ stukken beter en verantwoordelijker kan en moet.

Luc's voorbeeld is niet meteen van aard om mij tot racisme te bewegen. Integendeel, het moet hier gaan om nen typ die heel sluw en ondernemend is dat ie met een uitkering van nog geen 1000€ op zo'n korte tijd een kapitaal van 750.000€ bijeengekregen heeft. Daarvoor moet ge niet op uw kop gevallen zijn. Wat mij wel verwondert is het feit hoe gasten zoals Dutroux of Pandi erin geslaagd zijn om zoveel eigendommen te verzamelen. Dat waren toch marginale gasten, of vergis ik mij?
Oud 7 april 2004, 16:21   #5
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

In Trends zo'n half jaar of jaar geleden werden enkele huisjesmelkers uit het Antwerpse opgezocht en geïnterviewd. Daar was niet direct een allochtoon bij. Voor zover ik kan zien is Lucs voorbeeld dan ook een perfect voorbeeld van integratie...
Oud 7 april 2004, 16:42   #6
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
In Trends zo'n half jaar of jaar geleden werden enkele huisjesmelkers uit het Antwerpse opgezocht en geïnterviewd. Daar was niet direct een allochtoon bij. Voor zover ik kan zien is Lucs voorbeeld dan ook een perfect voorbeeld van integratie...
Neen, allochtonen zijn moeilijker te interviewen en Trends heeft allicht geen redacteur die Arabisch, Turks of Albanees spreekt.

De 'studio's' zijn inderdaad merendeels eigendom van autochtonen, maar de échte huisjesmelkers behoren vrijwel altijd tot dezelfde groepen die ook aan mensenhandel doen. Dat is nogal complementair!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 17:05   #7
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
HLN meldt (ingekort):
Luc Broes, als jij kunt profiteren, die je het dan? Het antwoord is éénduidig ja: het is dan ook op het beleid dat men kappen en niet op die mensen zelf (ik heb het over zijn OCMW-toelage, niet over eventuele strafbare feiten uiteraard).
Seba, je hebt me wel een beetje vlug geoordeeld, waar haal je het in je hoofd. zou jij dat dus wel doen!?
Moest ik de gelegenheid hebben om te doen wat die man deed , zou ik dat NIET doen, ook alwist ik zeker dat het geheim zou blijven.
De grote schuldige is natuurlijk in eerste plaats het beleid dat zoiets mogelijk maakt, maar die sloeber zelf gaat ook niet vrij uit hé!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 17:45   #8
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is toch als grap/parodie bedoelt mag ik hopen?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be