![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelden was de overheid, en dan vooral de Vlaamse, zo opdringerig. Onder het mom van een betere verkeersveiligheid wordt de Belgische autobestuurder de laatste cent uit zijn portemonnaie gehaald d.m.v. superboetes en camera's. Eerder zei de B.U.B. reeds duidelijk dat het overmatig plaatsen van dure flitscamera's overdreven is omdat er veel goedkopere alternatieven bestaan die minstens even efficiënt zijn, namelijk verkeersdrempels of ronde punten. De superboetes zijn een te zware straf wanneer een automobilist geen gevaar voor anderen heeft veroorzaakt. Een normale boete kan ruimschoots volstaan om hem tot een beter rijgedrag te brengen.
Nu vernemen we ook dat er een hele business achter de flitscamera's schuilt ! De lobby-groepen van de fabrikanten sporen de overheid aan om zoveel mogelijk camera's te kopen en te plaatsen. De investering is commercieel rendabel, dat zeker, want de kost van elke paal, betaald met het belastinggeld van de Belgen, wordt binnen de kortste tijd terugverdiend aan boetes! Dit is niet serieus meer. De Belg is al zo belast en bovendien wordt hem nu ongewild een nieuwe onterechte belasting opgelegd. Zware verkeersovertredingen moeten bestraft worden. Dat is duidelijk, maar er is ook een zekere proportie die dient gerespecteerd te worden. De Belg achter het stuur is verworden tot opgejaagd wild en met zulke mensen weet je nooit wat ze doen op het moment van de verkiezingen. De B.U.B. staat in elk geval achter hen: verkeersveiligheid ja, een hetze nee ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan een verkeersdrempel of een rond punt nu goedkoper zijn dan een flitspaal die zichzelf terugverdient? 8)
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Nog een paar kleine opmerkingen:
Hoe kunnen de verkeersmaatregelen van de jongste maanden nu "verdoken belastingen" zijn? Een belasting wordt geacht verplciht betaald te worden, daar waar een boete opgelegd zal worden aan mensen die de wet overtreden. Een verkeersboete krijg je dus maar als je je niet aan de verkeerswetgeving houdt. M.a.w. de verkeersboetes kunnen perfect vermeden worden en zijn dus bijgevolg helemaal geen belastingen. Ten tweede Patriot, er is de voorbije tien jaar in Vlaanderen alles geprobeerd om de verkeersveiligheid te bevorderen zonder naar het systeem van de superboets te moeten grijpen. De pakkans werd verhoogd, de wegeninfrastructuur werd aangepast, er kwamen wegversmallingen, drempels, rodne punten en de reslutaten hiervan waren nagenoeg verwaarloosbaar. Die superboetes zijn de enige alternatieve oplossing ven de problematiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Lol wie we hier weer hebben , de pakkans verhoogd ... 1 woord op te zeggen : ![]() wegversmallingen : kosten hopen geld en maken het nog gevaarlijker voor de fietsers ronde punten : veroorzaken meestal nog meer ongevallen , vooral de uitvoeringen met dubbel rijvak (niemand die weet waarom dat 2de rijvak dient) De meeste ongevallen gebeuren met inhalen, dus laat iedereen wat sneller rijden en de behoefte om in te halen valt gewoon weg. En een verkeersboete krijg je ook als je even niet oplet en je gaspedaal 2 mm te ver indrukt... ga jij dan 150 euro neertellen?
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Ik zie niet in waarom ik veel moet betalen als ik 40 rij in een zone 30 bij een school terwijl de kinderen binnen in de les zitten , of thuis zitten.
![]() |
![]() |
#7 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar trek je op die manier de grens? Ik zie niet in waarom ik in een warenhuis moet betalen voor mijn goederen als ik weet dat dat warenhuis miljoenen euro winst maakt per jaar? Als iedereen zijn eigen grenzen gaat bepalen zal de maatschappij de tal duur betalen hoor....... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heel juist Distel, daarom dat wij er voor pleiten om de verkeersveiligeheid meer lokaal te regelen en er een gewestelijke materie van te maken. Je kan niet elke weg beoordelen op basis van de benaming, je moet deze situatie ter plaatse bekijken, beoordelen en achteraf de genomen maatregelen remediëren. Uniforme maatregelen kunnen alleen in de buurt van scholen, speelpleinen, speelstraten, waar we toch een minimum aan concentratie en waakzaamheid mogen verwachten van de weggebruikers tov de vaak zorgeloze en speelse kinderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() beste oplossing volgens mij: rijbewijs met punten. Haal al die zotten van de weg en de wegen zullen al véél veiliger zijn. Ging Anciaux daar trouwens niet voor zorgen?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik fiets naar 't werk, na een bepaalde tijd begin je de zotten te herkennen die op een smal baantje met grind en putten opzij 100/uur rijden met grootlichten aan. En even verder op de bredere banen er een gewoonte van maken om te proberen je in te halen (2 auto's + fietser gaan niet naast elkaar) juist voor een tegenligger waardoor je ze, als de gok mislukt, op hun remmen hoort gaan vlak achter je, of als de gok lukt, ze op nog geen 2 m voor me hun stuur naar rechts moeten snokken en de tegenligger knippert met z'n lichten. Het smal baantje uit mijn 1ste voorbeeld heeft bomen opzij, is zo goed als kaarsrecht en toch staan er diverse bomen zonder schors vanonder. Op het einde maakt het voor een spoorweg een scherpe bocht en de bandensporen liepen haast tot tegen de rails, waarop de gemeentedienst er enkele maanden geleden maar een grachtje gegraven heeft om de voorkomen dat er 1 op de rails komt te staan. Dus ze weten wel wat er aan de hand is heh. Op de 100 auto's die passeren zijn het altijd dezelfde 5. Vermoedelijk is de staat meer geïnteresseerd in de inkomsten uit boetes dan in een gerichte aanpak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seba en Erw, het is om de poen te doen en niets anders !!
Zet gewoon politiewagens langs de kant van de weg en al die "zotten" gaan vanzelf trager rijden ! Maar ja, dat brengt geen geld op hé ! Gisterenavond was het weer groot beraad voor de begroting met vragen als : "Komt er nu al veel geld binnen van die superboetes ?" ![]() "Is de werkloosheid al aan het dalen ?" ![]() "Is de economische groei nu al aan het stijgen ?" ![]() Zondag kunnen ze gaan paaseieren rapen... die bestaan echt !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor alle duidelijkheid: ik had liever een veel hogere pakkans en lagere boetes gehad. Dat lijkt mij veel efficienter. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Redenering van een bekwaam verkeersminister: er wordt een kind dood gereden door een halve crimineel tege 100km/u waar maar 50 gereden mag worden. We gaan de toegelaten snelheid verlagen naar 30km/u, dat heeft hij toch knap gevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Tja,
Eerlijk gezegd, ben ik die camera's meer dan beu. Ik snap heus wel dat er op sommige plaatsen een aangepast rijgedrag nodig is, maar trop is teveel.Zelf ben ik al slachtoffer geweest van een vluchtmisdrijf, en ik woon in het midden van een centrum met 6 (!) scholen erin. Dat ze daar eens een keer gaan controleren! Ouders die hun kinderen met de wagen komen halen, je weet wel, meestal als bestuurder van een mono-volume of een of andere jeep, met de GSM in de hand, tussen al die fietsende schoolkinderen in. Zelf word ik bijna dagelijks "bijna" van het voetpad gereden wanneer ik te voet naar m'n werk of naar huis ga. En dat onverantwoord rijden in zo'n omgeving beboet wordt, OK, maar als je op een lege autostrade bij mooi weer geen 150 meer durft te rijden uit angst voor een serieuze boete... Dan moeten ze m'n tax op mijn auto ook maar halveren, net als die op m'n motor. En waarom ben ik VERPLICHT om autobanden op te leggen die meer als het dubbele van de toegestane snelheid moeten kunnen rijden, als ik m'n rijbewijs toch kwijt ben als ik het eens ga uitproberen in de buurt van een flitspaal ![]() Nog iets anders: heeft iemand er al wel eens bij stilgestaan dat een nieuwe scooter (standaard) sneller gaat als wettelijk toegestaan voor een 16-jarige bestuurder? Dat je als autobestuurder voorbijgesnord wordt als je je aan de snelheid houdt in de bebouwde kom. En die scootertjes hebben geen plaat,hé? Maar krijg er maar eens eentje onder de wagen! Enfin, doet hoop niet leven? Groetjes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heeft u het over de jaarlijkse verkeersdoden waarin België Europees koploper is? Prima, Hans, we zijn het eens !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Nee, ik heb het over de vele hoge belastingen van alle soort in dit land. Het doel is niet de verkeersveiligheid, dat is enkel het excuus. Het doel is méér geld in de staatskas te brengen. Dat is gewoon hypocrisie.
|
![]() |
![]() |