![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Kijk onze overheid gaat ons al komen vertellen hoe we ons huis moeten verwarmen en de EU heeft ons deze week ook al verteld wat voor soort verlichting we in ons huis mogen gebruiken .. .
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rwarming.dhtml lang leve de dictatuur !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ben Cortebeeckx van het AL ACV heeft inderdaad zijn dictaat geplaatst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want wat gebeurt er nu ? Je verbrandt in een centrale aardgas/olie/kolen/kernbrandstof en meer als de helft gaat verloren in de distributie. Als ge iet of wat milieubewust zijt denkt ge hier aan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
=> Je kan wel door de dag op zonne energie water opwarmen en dat dan savonds gebruiken om je huis te verwarmen. Water houdt warmte nogal goed bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans maakte de regering indertijd geen enkel bezwaar toen Elektrabel reklamespotjes op tv liet verschijnen om het verwarmen op elektriciteit aan te moedigen. Laatst gewijzigd door daiwa : 10 december 2008 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit hebben ze het met alle middelen gepromoot want dat was pas milieuvriendelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik politicus was dan zou ik roepen om de voorbereiding voor de bouw van minstens twee kerncentrales van de 4de generatie en tegelijk onderzoek naar C2C onderzoek naar de zogenaamd groene bronnen. Maddox mag mijn kabinetschef voor dat soort werk zijn (en dik betaald). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik vind toch echt weinig informatie in het artikel en vertrouw de uitgever ervan al langs geen kant. Maar als wat ze schrijven waar is kan het echt wel niet door de beugel. Maar het zou me sterk verwonderen. Volgens mij gaat het hier om teugbetalen van gekregen subsidies wegens niet voldoen aan bepaalde voorwaarden of iets dergelijks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet zeveren he! We moeten toch een beetje zorg dragen voor onze planeet/mensheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor electriciteit ben ik voorstander van zoals je voorstelt kernenergie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als je iets of wat prijsbewust bent ook denk ik, maar het gaat er mij om dat onze overheden steeds meer ingrijpen in ons leven. Eerst was er die isolatie onzin, dan die rookmelder die verplicht is, nu geen gloeilampen meer en nu mag je ook al niet meer met electriciteit verwarmen bij nieuwbouw of grote verbouwingen. Dit wijst op een veel te grote overheid en een overheid die zeer sterk neigt naar een dictatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() het dermate lichtzinnige gebruik van dergelijke beladen termen holt enkel de term enkel maar verder uit.
Proficiat dirk
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst mensen aanraden op elektriciteit te verwarmen en daarna boetes geven, dat is zeveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil nogmaals duiden op het feit dat de specifieke boete niet zomaar tegen elektriciteit gericht is, maar tegen het overschrijden van het energiepeil met meer dan 70% en dat is moeilijk louter te verklaren met de verwarming. Ik heb eerder een ongeïsoleerde bungalow voor ogen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 december 2008 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Die man wist bij voorbaat dat hij een boete ging krijgen, maar pochte dat hij die er graag bijnam, om zijn oude type verwarming ook in zijn nieuwbouw te plaatsen.
Als je de controle gaat uitdagen, dan riskeer je het maximum tarief. Eigen schuld dikke bult. Verwarmen met elektriciteit is altijd al duurder geweest dan verwarmen met gas of stookolie, tenzij je vroeger over het speciale "thermie"-tarief beschikte, maar dat was bij mijn weten enkel voor grootverbruikers. Iedere omzetting van energie geeft verliezen. Bij elektriciteit zijn dat : omzetting brandstof naar warmte omzetting warmte naar stoom bij een kerncentrale nogmaals overdracht van warmte van radioactief naar niet radioactief circuit omzetting stoom naar bewegingsenergie + koelwaterverlies omzetting bewegingsenergie naar elektrische energie verliezen in de hoogspanningsdistributie verliezen in transformatie van hoogspanning naar middenspanning verliezen in de middenspanningsdistributie verliezen inde transformatie van middenspanning naar laagspanning verliezen in de laagspanningsdistributie verliezen in de omzetting van elektriciteit naar warmte Heel wat minder verlies dus, als je de brandstof onmiddellijk zelf opstookt. Naar milieu toe zullen de kleine stokers zonder rookgasbehandeling meer polueren, tov de rookgasbehandeling van de elektriciteitscentrales. Maar er zal voor de zelfde eindenergie veel minder moeten verbrand worden als de verliezen beperkt worden. Zonnepanelen (fotovoltaisch) hebben het grote nadeel, dat hun productiecurve afwijkt van de verbruikscurve. Ze leveren veel in de zomer, als er weinig verbruik is (tenzij er gekoeld moet worden) en ze leveren het minst als er veel warmte en licht binnen nodig is. zonneboilers hebben hetzelfde nadeel. bovendien heb je enkel warm water, en blijf je met al je andere elektrisch verbruik over. Je moet ze bija koppelen aan een warmtepomp, die ook flink electriciteit verbruikt, en die tot max 55°C gaat. Iets wat je dan weer noodzaakt om een grote voorraad aan te leggen, die je dan alwxeer op temperatuur houdt met een electrische bijverwarming. Bovendien zijn die systemen enkel rendabel door subsidiering, en dat is geld van ons allemaal. Als ik zou de toepassing zie van die zonnedingen, dan lijkt er mij een transfert aan de gang van arm naar rijk, met het milieu als dekmantel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik dacht dat een slecht geïsoleerde woning automatisch al beboet wordt door een hogere energiefactuur.
Dus waarom moet een agentschap bestaan om iets uit te voeren dat al geheel automatisch gebeurt? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 december 2008 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor mensen met teveel geld, die lak hebben aan de milieuschade die ze veroorzaken.
|
![]() |
![]() |