![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
Bekijk resultaten enquête: Steun/Boycot je Israëlische producten? | |||
Ik boycot Israëlische producten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
Ik ga speciaal uitkijken naar Israëlische producten om te kopen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 21,05% |
Ik heb een mening over het conflict maar ga mijn koopgedrag noch in de positieve noch in de negatieve zin aanpassen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 42,11% |
Ik lig niet wakker van het conflict |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Op heel wat Anti-Israël wordt opgeroepen om Israël te boycotten. Daarnaast zijn er sommigen die (in België weliswaar iets minder) oproep;en om de Israëlische economie te steunen door Israëlischr producten te kopen.
Doet aan een van beide acties mee, of vindt u dat er betere manieren zijn om actie te ondernemen(of dat het conflict u helemaal niet interessert) Mijn persoonlijke mening over IsraëlBoycots -Palestijnse producten worden ook geëxporteerd onder Israëlische vlag, de "bezette gebieden" ondervinden er dus ook last van. -De militaire actie tegen een terreurorganisatie die een jarenlange rakettenregen tolereert vanuit een gebied waarop zij de facto de controle uitoefenen is weliswaar spijtig, maar begrijpelijk en aanvaardbaar. -Ik heb veel meer moeite met de anti-westerse propaganda die door sommige oliesheiks gefinancierd wordt, maar toch is er geen massale olieboycot(al is zoiets natuurlijk economisch zeer moeilijk/quasi onmogelijk) -Sommigen boycotactivisten gaan nogal militant te werk te de supermarktketens. -Met het doorverkopen/andere merknaam is de ware afkomst van een product soms moeilijk te achterhalen. Boycotten ga ik dus alvast niet doen. Speciaal uitkijken naar Israëlische om te kopen ga ik echter niet doen, voor hetzelfde geld zijn er in België alleen Israëlische producten te koop die ik niet of nauwelijks nodig heb. Maar mocht ik nu onbewust Israëlische producten kopen, ga ik ze zeker niet van mijn boodschappenlijstje schrappen.
#2 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de Palestijnen er ook hinder van zouden ondervinden ? zelfde argument ging ook op voor de zwarte zuidafrikaan.
Laatst gewijzigd door roodhaar : 15 januari 2009 om 15:36. |
||
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eindelijk nog eens een poll waarop ik kan stemmen omdat er een genuanceerde mening is. Mijn koopgedrag wordt door dit conflict op geen enkele wijze beïnvloed.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Optie 3
![]()
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Mijn koopgedrag wordt dus wel beinvloed. Het volstaat dat ik het woord 'boycot' hoor om
1. Israelische wijn te bestellen, 2. in de supermarket alléén citrusvruchten van Israelische oorsprong koop (anders kijk ik daar dus niet naar) , een speciaal lijstje van Israelische conserven etc opmaak en zijn die in de supermarkt niet te vinden, dan bel ik gewoon even naar de directie om te vragen of ze kunnen worden ingeslagen. En natuurlijk vraag ik iedereen in mijn omgeving hetzelfde te doen. dit gezegd zijnde, landbouwproducten zijn geen belangrijk gedeelte van de Israelische economie meer. Het is dus vooral een symbolisch gebaar. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal zeker meer spullen kopen waarop staat "Made in Israel". In het verleden kocht ook wel Palestijns fruit.
Overgens gebruiken wij allen Israelische spullen zonder het te weten. Maak de pc maar eens open. |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die producten uit de bezette gebieden komen van zionistische kolonies. De Israëlische landbouwproducten in onze winkel dienen zo om de kolonisatiepolitiek financiëel lonend te maken. Vandaar dat de boycotacties vooral gericht zijn tegen groenten en fruit.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |