Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 19 januari 2009, 11:12   #1
TheHunter
Burger

Standaard Zijn Palestijnen mensen?

Als dat zo is, hebben mensen rechten? Indien dat het geval is, wanneer en hoe zal Israel betalen voor de schending van talloze mensenrechten?
TheHunter is offline  
Oud 19 januari 2009, 11:57   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Zijn Israeli's geen mensen?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 19 januari 2009, 12:00   #3
laurensje
Burgemeester

Standaard

Zijn Palestijnen mensen ?

Het lijkt mij een interessante vraag voor de wetenschap. Een Nobelprijs lonkt voor de eerste die ier een sluitend antwoord op geeft
laurensje is offline  
Oud 19 januari 2009, 12:27   #4
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter Bekijk bericht
Als dat zo is, hebben mensen rechten? Indien dat het geval is, wanneer en hoe zal Israel betalen voor de schending van talloze mensenrechten?
Misschien wanneer de moslims gaan betalen voor hun talrijke schendingen
van mensenrechten?
Kijk, ik suggereer voor de zoveelste keer dat we alle moslims van niet Euro-pese afkomst terug naar hun moederlanden sturen (dan kunnen ze daar in alle rust gaan betogen, auto's verbranden, ramen inslaan etc) en dat we Israel
gewoon naar de Franse en de Italiaanse Azurenkust verhuizen. Technisch is
dat mogelijk. Marseille kan een nieuw Tel Aviv of Jeruzalem worden.
En geen zorg hoor. ze zullen het land achterlaten zoals ze het gevonden heb-ben.
Maar vergeet niet: EERST ALLE MOSLIMS VAN NIET EUROPESE OORSPRONG
WEG UIT EUROPA, terug naar hun moederlanden.
Francientje is offline  
Oud 19 januari 2009, 12:46   #5
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Misschien wanneer de moslims gaan betalen voor hun talrijke schendingen
van mensenrechten?
Kijk, ik suggereer voor de zoveelste keer dat we alle moslims van niet Euro-pese afkomst terug naar hun moederlanden sturen (dan kunnen ze daar in alle rust gaan betogen, auto's verbranden, ramen inslaan etc) en dat we Israel
gewoon naar de Franse en de Italiaanse Azurenkust verhuizen. Technisch is
dat mogelijk. Marseille kan een nieuw Tel Aviv of Jeruzalem worden.
En geen zorg hoor. ze zullen het land achterlaten zoals ze het gevonden heb-ben.
Maar vergeet niet: EERST ALLE MOSLIMS VAN NIET EUROPESE OORSPRONG
WEG UIT EUROPA, terug naar hun moederlanden.
U maakt geen enkel onderscheid tussen Palestijnen en Europese moslims terwijl de Palestijnen toch moeilijk verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor wat hier in Europa gebeurt of wat in Mumbai of op 11/9 in de VS is gebeurd.

De oplossing van de problemen in Palestina heeft niets te maken met moslims hier en het deporteren van joden naar Frankrijk of elders is geen oplossing maar een debiliteit, ingegeven door een achterlijke haat.

Wat u nog altijd niet begrepen hebt is dat het au fond niet uitmaakt wie daar woont, maar hoe de overheid, de staat georganiseerd wordt. Dat daar joden wonen is geen enkel probleem, die hebben er altijd gewoond. Het probleem is dat ze zich organiseren alsof ze een Herrenvolk zijn, waarbij Palestijnen worden gedicsrimineerd en als tweederangsburgers behandeld. Het probleem is dat ze een racistische staat willen, in functie van hun eigen volk eerst en die met alle mogelijke militaire en politieke middelen willen opleggen aan een volk dat daar al woonde.

Er is op deze planeet plaats genoeg voor joden, ook in Palestina. Er is echter geen plaats voor zionisme en racisme en dus geen plaats voor een staat zoals Israël.

ministe van agitatie is offline  
Oud 19 januari 2009, 13:15   #6
Francientje
Minister

Standaard

O, maar ik heb NIETS tegen Europese Moslims. Ik ken er zelfs heel charmante. Maar
als die hier een conflict willen binnenvoeren, dan vind ik inderdaad dat die buiten
moeten. Ik vind het méér dan schokkend dat mensen die zich staan te voeden aan
de Europese ruif omdat ze thuis half omkwamen van honger hier heibel durven komen
maken. Laten we ze alsjeblieft buitenschoppen.
En schei uit met die onzin over een Palestijnse natie. Wat je in dat gebied hebt zijn
clans. Feodale toestanden. En pas op. Het volstaat dat ze ergens een tent hebben geplaatst om te schreeuwen dat alles er rond en tot waar de horizon reikt van hun is.
Ik eis dat DEZELFDE REGELS OP DEZE WERELD gelden voor iedereen.
Dat schijnheilig gebrul over de Palestijnse kinderen. Verdomme nog aan toe, in Algerije
werden nog geen tien jaar terug tweehonderd duizend mensen vermoord door de
Islamisten. Kinderen, oudjes , vrouwen...Hun keel werd overgesneden terwijl ze in bed
lagen. Enne... Waar zat jij toen?
Ik zwijg nog over Darfur.
Wacht, nu ga je zeker schaamteloos beweren dat ik probeer de aandacht af te leiden?
De Palestijnen hebben méér kansen gekregen, meer hulp gekregen dan gelijk welk
ander volk op deze aardbol. Maar de pretentie, de wreedheid en de gewetenloosheid van hun meestal democratisch verkozen leiders maakte telkens weer alles kapot.
Als volk staan ze nergens. Als volk zijn ze net als de Duitsers indertijd een rotvolk.
Francientje is offline  
Oud 19 januari 2009, 13:40   #7
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensje Bekijk bericht
Zijn Palestijnen mensen ?

Het lijkt mij een interessante vraag voor de wetenschap. Een Nobelprijs lonkt voor de eerste die ier een sluitend antwoord op geeft
U bent er precies niet altijd er van overtuigd dat Palestijnen mensen zijn. Eerder untermenschen, als ik u zo regelmatig hoor.
system is offline  
Oud 19 januari 2009, 13:47   #8
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bent er precies niet altijd er van overtuigd dat Palestijnen mensen zijn. Eerder untermenschen, als ik u zo regelmatig hoor.
Is dat een voorschrift van uw psychiater, zo elke dag een dosis nazi-woordenschat gebruiken?
Herr Oberst is offline  
Oud 19 januari 2009, 14:04   #9
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Is dat een voorschrift van uw psychiater, zo elke dag een dosis nazi-woordenschat gebruiken?
Neen, dat zijn woorden gesproten uit wat ik hier allemaal lees en uit wat ik allemaal heb zien gebeuren in Gaza en aan de check points.
system is offline  
Oud 19 januari 2009, 14:08   #10
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
als die hier een conflict willen binnenvoeren, dan vind ik inderdaad dat die buiten moeten.

Gelukkig hebt u niets te vinden en vooral niets in de pap te brokken. dat is alvast een goeie zaak.
verder wordt het conflict niet 'binnen gevoerd' maar zijn mensen wereldwijd solidair met de Palestijnen. Er is op grote schaal betoogd in Azië, in Europa, in de VS, in AFrika en in de Arabische landen. Dat heet 'internationale solidariteit'.
Dat er bij sommige van die betogingen relletjes waren, is niets nieuws: veel betogingen eindigen in relletjes. Ook als staalarbeiders of landbouwers betogen, gebeurt dat wel eens. Daar moet niet zoveel trammelant over gemaakt worden. Een gebroken autoruit of een kapot gestampt buskotje verdwijnen in het niets bij de ellende in Gaza.
Verder is het logisch dat de betogingen zich hier vooral richten tegen de Belgische regering en de EU. Hun stilzwijgen maakt hen tot mededaders. Dat mensen daar kwaad om worden is niet onlogisch, het is zelfs terecht.
Tot slot: mensen het land uitzetten omdat ze hun mening uiten, getuigt van een bijzonder groot democratisch gehalte. Het gaat trouwens in grote mate over Belgen. mensen met de Belgische nationaliteit. Die kan je niet zomaar buiten zetten, zelfs als je het zou willen.

Citaat:
Ik vind het méér dan schokkend dat mensen die zich staan te voeden aan de Europese ruif omdat ze thuis half omkwamen van honger hier heibel durven komen maken.
Wat is uw glorieuze verdienste aan die Europese ruif? Een Europese ruif die trouwens in bijzonder grote mate tot stand is gekomen bij gratie van het kolonialisme, de georganiseerde en massale diefstal uit de landen waar de problemen vandaag niet toevallig het grootst zijn.
Overigens kwamen de Marokkanen niet 'half om' van de honger en dat is niet de reden van de migratie. De migratie werd georganiseerd door de overheid om tegemoet te komen aan onze eigen, economische behoeftes. Wij hadden die migranten nodig zoals we er binnen kort weer zullen nodig hebben. Omdat de economie dat dicteert. De migranten zijn louter een speelbal in dat verhaal. En ook: alsof mensen die 'half van honger' omkomen hun bek niet mogen opentrekken en geen rechten hebben.
Citaat:
Laten we ze alsjeblieft buitenschoppen.
Probeer maar.

Citaat:
En schei uit met die onzin over een Palestijnse natie. Wat je in dat gebied hebt zijn clans. Feodale toestanden. En pas op. Het volstaat dat ze ergens een tent hebben geplaatst om te schreeuwen dat alles er rond en tot waar de horizon reikt van hun is.
Een analyse uit 1920:
Citaat:
Should these landlords and farmers refuse this 'equitable' bargain, it is to be presumed that our Zionist writer, by forceful arguments to be applied by the protecting power, will arouse in them a desire for the nomadic life across the border. If the Zionists honestly believe that the land is occupied and worked by nomadic Bedouins without right of ownership, they should be informed that the Arab landowners possess title-deeds as good as, and much older than, those by which the American or English millionaire owns his palace in Fifth Avenue or Park Lane.

Citaat:
De Palestijnen hebben méér kansen gekregen, meer hulp gekregen dan gelijk welk ander volk op deze aardbol.
De Palestijnen wensen helemaal geen 'kansen' te krijgen en ze willen al helemaal geen 'hulp'. Ze willen rechten. Dat is iets heel anders. U doet alsof het ondankbare of halstarrige kinderen zijn. Het zijn mensen die hun recht claimen en bereid zijn daarvoor recht te staan en te strijden. Dat is zeer eerbaar. Een recht is iets dat je afdwingt, geen cadeau dat je krijgt.
Citaat:
Maar de pretentie, de wreedheid en de gewetenloosheid van hun meestal democratisch verkozen leiders maakte telkens weer alles kapot.
In tegenstelling tot de bereidwilligheid van de staat Israël die hen steeds meer land aanbood, water, vruchtbare gebieden, toegang tot de wereldeconomie en van hen gelijke burgers maakte...

Citaat:
Als volk staan ze nergens. Als volk zijn ze net als de Duitsers indertijd een rotvolk.
Oeps, dat laatste kan alleen als racisme geclassificeerd worden.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 januari 2009 om 14:15.
ministe van agitatie is offline  
Oud 19 januari 2009, 14:14   #11
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, dat zijn woorden gesproten uit wat ik hier allemaal lees en uit wat ik allemaal heb zien gebeuren in Gaza en aan de check points.
U blijkt toch steeds maar gebruik te maken van een woordenschat afkomstig uit een bepaalde periode. Waar het hart van vol is, loopt de mond van over, zegt men wel eens. In uw geval is dat klaarhelder.
Herr Oberst is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be