![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik zal u het artikel besparen omdat er toch wel veel nadelen aan kleven. Maargoed soit laten we het eens positief bekijken. Moest je dat kunnen invoeren... lijkt me 32uren enorm veel werkgelegenheid te creëren. In plaats van in 3 ploegen kan men dan in 4 ploegen aan de slag wat veel meer jobs opleverd. Persoonlijk vind ik de rest bullshit van GROEN! Weet je wanneer het betaalbaar zou worden moest de logge bureaucrasie afslanken. De overheid kan gemakkelijk de belastingen met 25% doen dalen per kop. Door alleen al te snoeien in tal van onnnodige departementen en instituties die toch maar versnipperde bevoegdheden hebben.
link artikel: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...iedereen.dhtml Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 11 januari 2009 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Werkherverdeling in functie van onze behoeften ...
Op de goede weg ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Mja er zit wel iets in hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 11 januari 2009 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() herverdeling van de werkweek zorgt voor een lager vakantiegeld, eindejaarspremie én pensioen.
Ook al wordt het in de loop van je carrière geld toegestopt van de overheid, het zal wel niet meetellen voor de rest. Stomme zet
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jammaar, leg het me dan uit, he.
Inderdaad, er komen banen bij, maar voor de persoon in kwestie, die uren moet inleveren is dit toch geen goede zaak? In eerste opzicht niet, want de staat steekt een stukje bij, maar op lange termijn komt dit toch niet ten goede lijkt mij.
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk niet dat er veel banen zullen gecreëerd worden door dat plan. Werklozen vind je voornamelijk in bepaalde groepen en in andere groepen vind je helemaal geen werklozen. Bvb: iedere burgerlijk ing. die wil werken heeft werk. Beroepen met weinig werkloosheid (dit zijn hoger opgeleiden of geschoolde arbeidskrachten) brengen het meeste bij aan de welvaart in dit land. Door dit plan zal de totale tewerkstelling (hiermee bedoel ik het totaal aantal gepresteerde uren) in de sectoren met de hoogste opbrengst sterk dalen en dus ook de welvaart. De belastingopbrengst daalt, lonen dalen en consumptie daalt. Dit effect zal nog sterker zijn in de knelpuntberoepen.
Eventueel zou de redenering kunnen gemaakt worden dat in groepen met hoge werkloosheid de tewerkstelling zal stijgen. Maar volgens mij zal dit niet het geval zijn. Het totaal aantal gepresteerde uren aan de top (de hoogopgeleiden) is verwant met het totaal aantal gepresteerde uren aan de basis (laagopgeleiden). Bvb: een ingenieur werkt samen met 5 arbeiders aan een brug. Per uur dat de ingenieur werkt, creëert hij 5 uur werk voor de arbeiders. Werkt de ingenieur minder uren dan zullen arbeiders ook minder uren werken. Er wordt geen extra werkgelegenheid gecreëerd voor de arbeiders. Het is zelfs mogelijk dat doordat de ingenieur minder werkt, het aantal tewerkgestelde arbeiders daalt zelfs al werken de arbeiders minder uren per man. Het verlies aan welvaart (in dit voorbeeld toch) kan je zien aan het aantal bruggen dat gebouwd wordt. In een 32 urenweek zal het aantal bruggen lager zijn. Het aanbod van een hele hoop andere goederen zal ook lager zijn en de prijzen ervan zullen hoger zijn. Bepaalde jobs kunnen minder goed worden uitgeoefend wanneer deze worden uitgeoefend door 2 personen die weinig werken in plaats van door 1 persoon die intensief met het project bezig is. Bvb: 2 architecten die aan een huis moeten werken ipv 1. Nu moeten 2 architecten de wensen van de klant kennen en begrijpen, moet de inspanning om het project te kennen en dergelijke allemaal dubbel gedaan worden. Allemaal moeite die kan vermeden worden en nutteloze moeite werkt kostenverhogend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 11 januari 2009 om 14:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doen alsof je met leuke dingen voor de mensen bezig bent....dat is ook een manier om "klanten" te winnen..
"Steve Gratis" is alweer een tijdje uit de politieke schijnwerpers weggmaneuvreerd. Het wordt tijd dat iemand anders dat gat in de markt bezet... Go Mieke...Go! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hj was vandaag de centrale gast in De Zevende Dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elke stap in de goede richting is mooi meegenomen. Nog beter zou het natuurlijk zijn mocht werken om den brode helemaal afgeschaft worden (enkel nog werken vanuit interesse, zou het ooit mogelijk zijn?) Maar dit is reeds een begin, hopelijk volgt de massa, al is dit natuurlijk te vrezen. Ik heb het niet altijd voor de groenen, maar hier kan ik ze in bijtreden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoever kunnen sommige mensen zich van de realiteit verwijderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Juister zou zijn bijvoorbeeld: iedere burgerlijk ing. die wil werken en kan werken heeft werk. In de werkloosheid zitten ook heel wat mensen, die om gewoon menselijke redenen niet aan werk toe komen. Bijvoorbeeld mensen die vechten tegen trauma's, depressies, lichte karakterstoornissen kunnen soms al nefast zijn. En die horen heus niet allen in de ziekenkas. Velen functioneren redelijk normaal in onze samenleving, maar niet onder druk. De (zieke) manier waarop onze samenleving werkt, belet die mensen een 'normale' rol in die samenleving te spelen. |
|
![]() |
![]() |