Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april "Een partij die de islamitische maatschappelijke waarden kan behartigen, naar het voorbeeld van de christen-democraten. Dat is wat de MDP, of Moslim-Democratische Partij, wil bekomen. Ahmed Azzuz is voorzitter van de AEL in België en tevens de rechte

Discussietools
Oud 10 april 2004, 12:30   #1
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Houdt U zich bezig met GGO's ?

Eigenlijk had ik graag eens een politicus aan 't woord die mij een technische uitleg kan geven over de verschillen tussen het NK603 van Monsanto en het BT11 van Syngenta. Discussie op niveau van eiwitten, biochemische reacties en residu's. Uzelf ?

Zelfs bij gebrek aan zo een gesprekspartner zou ik U toch willen vragen wat uw standpunt terzake is. De helft van alle soya op de markt is al genetisch gemanipleerd en maïs en tarwe gaan volgen. Europa is altijd terughoudend geweest, maar doet nu zelf mee.

Naast plantkundige GGO's komen er in de nabije toekomst ook dierlijke ggo's.
Dus naast gekloonde schapen zoals Dolly binnenkort ook genetisch gemanipuleerd vlees, ook schapen, niet van origineel te ondercheiden, maar de schapen kunnen bijvoorbeeld geen BSE meer krijgen. In wat verdere toekomst zou er zelfs vlees op tafel kunnen komen dat niet van een dier afkomstig is.

Integenstelling met plantaardige GGO's waar residu's van bestrijdingsmiddelen het grootste probleem lijkt te zijn, gaan we bij dierlijke weinig of geen nadelige effecten zien. Het kan de oplossing betekenen voor de voeding van méér dan 7 miljard mensen en op termijn de enige oplossing.

Ziet U bezwaren, maar dan wel andere dan religieuze ?
Graag had ik religie buiten beschouwing gelaten wat die argumenten zijn reeds bekend en hoeven niet onnodig herhaald te worden. Bovendien gelden bepaalde bezwaren maar voor een klein deel van de wereldbevolking. Een constructieve discussie dus, graag!

Dank bij voorbaat !
Oud 10 april 2004, 23:48   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet over welke achtergrond Ahmed Azzuz beschikt, maar hij lijkt me wel een gelovig religieus te zijn ... en als gelovig religieus zie ik niet in hoe zich te verzoenen met technieken die sleutelen aan de genetische code.

Wat was de houding van de RKK in deze ?
En ligt de moskee op dezelfde lijn ?
Nr.10 is offline  
Oud 11 april 2004, 13:20   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Hopelijk kan mijnheer Azzuz een discussie over iets voeren zonder alles in een religieuze context te plaatsen.
Oud 11 april 2004, 13:38   #4
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Houdt U zich bezig met GGO's ?

Eigenlijk had ik graag eens een politicus aan 't woord die mij een technische uitleg kan geven over de verschillen tussen het NK603 van Monsanto en het BT11 van Syngenta. Discussie op niveau van eiwitten, biochemische reacties en residu's. Uzelf ?

Zelfs bij gebrek aan zo een gesprekspartner zou ik U toch willen vragen wat uw standpunt terzake is. De helft van alle soya op de markt is al genetisch gemanipleerd en maïs en tarwe gaan volgen. Europa is altijd terughoudend geweest, maar doet nu zelf mee.

Naast plantkundige GGO's komen er in de nabije toekomst ook dierlijke ggo's.
Dus naast gekloonde schapen zoals Dolly binnenkort ook genetisch gemanipuleerd vlees, ook schapen, niet van origineel te ondercheiden, maar de schapen kunnen bijvoorbeeld geen BSE meer krijgen. In wat verdere toekomst zou er zelfs vlees op tafel kunnen komen dat niet van een dier afkomstig is.

Integenstelling met plantaardige GGO's waar residu's van bestrijdingsmiddelen het grootste probleem lijkt te zijn, gaan we bij dierlijke weinig of geen nadelige effecten zien. Het kan de oplossing betekenen voor de voeding van méér dan 7 miljard mensen en op termijn de enige oplossing.

Ziet U bezwaren, maar dan wel andere dan religieuze ?
Graag had ik religie buiten beschouwing gelaten wat die argumenten zijn reeds bekend en hoeven niet onnodig herhaald te worden. Bovendien gelden bepaalde bezwaren maar voor een klein deel van de wereldbevolking. Een constructieve discussie dus, graag!

Dank bij voorbaat !
ik dacht dat de eerste visfilé al gemaakt is zonder een vis te doden .

zou het niet tof zijn dat visfilé gekweekt word in laboratoriums op grote schaal , zodat aan overbevissing een einde komt .

hetzelfde met bvb kippen ..............enz..........

ken jij wel het verschil tussen een echte kippenfilé en enen uit de winkel ?
Oud 11 april 2004, 14:03   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pielewuiter
ik dacht dat de eerste visfilé al gemaakt is zonder een vis te doden .

zou het niet tof zijn dat visfilé gekweekt word in laboratoriums op grote schaal , zodat aan overbevissing een einde komt .

hetzelfde met bvb kippen ..............enz..........

ken jij wel het verschil tussen een echte kippenfilé en enen uit de winkel ?
Niet dat ik het U kwalijk neem, maar je weet blijkbaar niet waarover ik het heb. Het gaat inderdaad om puur labowerk: weefselkweek zoals men nu al in de labo's huidweefsel (en zelfs al andere dingen) aanmaakt voor transplantaties.

Maar ik had graag het oordeel van de heer Azzuz hierover.

Ik heb zelf, tot een aantal jaar terug, nog scharrelkippen bijgehouden in mijn tuin, en weet dus wel degelijk wat het verschil is.
Oud 12 april 2004, 18:57   #6
Boer
Vreemdeling

Boer's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*

Persoonlijke inhoudsloze sneren naar de deelnemende politici dulden we niet in deze sessies.

Gelieve uw gal te spuien (binnen wettelijk kader en met inachtneming van de forumreglementen) op andere katernen.

Dank bij voorbaat voor uw begrip
Peter Johan
Boer is offline  
Oud 12 april 2004, 20:44   #7
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boer
Herman Desmedt,
laat ik even duidelijk zijn,
ik heb alle respect voor u forumactiviteit, en voor u als mens,
maar Achmed zal hier niet op reageren (hoe spijtig ik het ook vind).
Ik heb al uw berichten gelezen en er zitten mooie dingen in,
maar op topics zoals ecologie, economie, staatsvorming ed zal Achmedje niet reageren.
groetjes
Zegt gij dan ne keer uw gedacht over het onderwerp.
Nr.10 is offline  
Oud 13 april 2004, 10:18   #8
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boer
Herman Desmedt,
laat ik even duidelijk zijn,
ik heb alle respect voor u forumactiviteit, en voor u als mens,
maar Achmed zal hier niet op reageren (hoe spijtig ik het ook vind).
Ik heb al uw berichten gelezen en er zitten mooie dingen in,
maar op topics zoals ecologie, economie, staatsvorming ed zal Achmedje niet reageren.
groetjes
Zegt gij dan ne keer uw gedacht over het onderwerp.
Mag ik vragen de heer Azzuz zelf te laten antwoorden ?
Iemand die ambitie heeft in de politiek te stappen, daarvan mag verwacht worden dat die op zijn minst een idee heeft van maatschappelijke vraagstukken, ook al behoren die niet tot de eigen leefwereld.
Van om het even welke andere politicus verwacht U toch ook dat ze rekening houden met het feit dat er andere (al dan niet religieuze) inspiraties zijn?

Ik verwacht ook niet dat de heer Azzuz kan uitleggen wat de interactie is tussen myoblasten en collageen in een cellenkweekvloeistof.
Wat ik wel verwacht is een antwoord van waar volgens hem de ethische grens ligt. Die ethische grens moet in de nabije toekomst verlegd worden want anders gaat het voedselprobleem voor de groeiende wereldbevolking nooit opgelost geraken.
De vraag is dus: Wat is aanvaardbaar in de voedselproductie en wat niet, en dat liefst ongeacht religie ? Dus een opsomming van dit kan, dat niet.
Oud 14 april 2004, 07:41   #9
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Herman, je stelt nu de vraag aan Ahmed Azzuz, maar je kunt deze vraag aan eender welke politicus stellen. Behalve een paar enkelingen gaan er niet veel zijn die hier een samenhangend antwoord gaan kunnen formuleren. En dan begint ge nog te praten over de interactie tussen myoblasten en collageen in een cellenkweekvloeistof, om er een humoristische noot aan toe te voegen. Weet ge daar zelf iets over, als ik zo bescheiden mag vragen
Nr.10 is offline  
Oud 14 april 2004, 07:57   #10
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Herman, je stelt nu de vraag aan Ahmed Azzuz, maar je kunt deze vraag aan eender welke politicus stellen. Behalve een paar enkelingen gaan er niet veel zijn die hier een samenhangend antwoord gaan kunnen formuleren. En dan begint ge nog te praten over de interactie tussen myoblasten en collageen in een cellenkweekvloeistof, om er een humoristische noot aan toe te voegen. Weet ge daar zelf iets over, als ik zo bescheiden mag vragen
1. De vraag is wel véél relevanter hier vanwege het verbod op bepaalde dingen in de Koran. Dat nagenoeg alle experimenten niet verder gaan dan de doorsnee Westerse ethiek, dat is al lang gekend. Het volstaat om die dingen een beetje op te volgen om te weten dat dit nog steeds zo is.
IK wil gerust dezelfde vraag stellen bij andere politici, maar die gaan me enkel antwoorden dat ze vertrouwen hebben in de ethiek van de onderzoekslabo's

2. Ik ben zelf geen expert in die materie, maar ik weet er ruim voldoende van om te beseffen dat er een potentieel religieus probleem is. Vandaar dat ik ook die vraag hier stel. Ik heb duidelijk ook gezegd dat ik van de heer Azzuz niet dergelijke technische en biochemische kennis verwacht, maar wel een visie over waar volgens hen de grens ligt.
Oud 16 april 2004, 08:23   #11
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Deze hier wat promoten in de lijst.
Had toch graag op zijn minst een repliek van de heer Azzuz.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be