![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De B.U.B.vindt dat het niet kan dat tal van burgemeesters in Brussel-Halle-Vilvoorde het democratisch recht van de burger op de helling zetten door middel van het niet-organiseren van de Europese verkiezingen in hun gemeenten.
Nochtans leggen deze burgemeesters een eed af,waarin ze trouw zweren aan de grondwet waarin het Europees stemrecht is opgenomen (art.8 en 117). Niet alleen pleegden ze meineed,echter ook artikel 11 van de grondwet wordt geschonden:"Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden.", waaronder het recht om te mogen stemmen. Het is dus ondenkbaar dat deze zogenaamde burgervaders in die omstandigheden hun gemeente nog verder zouden vertegenwoordigen . Zij dienen dan ook hun ontslag in te dienen. Daarbij vragen wij ook één Brabantse kieskring waar tweetalige lijsten toegelaten worden. In Zuid-Afrika werd de apartheid al 14 jaar geleden afgeschaft, in België bestaat ze nog steeds ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zeveren, Hanske.
Ook de regering legde de eed af dat ze de grondwet zal respecteren en zij deed dit als eerste niet.
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een kieskring die zich uitstrekt over deze entiteiten heen is dus ongrondwettelijk. Uw oproep om trouw te blijven aan de grondwet is dus een beetje vreemd, aangezien die uit gaat van een splitsing van BHV. Nu ja, we zijn wel wat gewend van u zenne...
![]() |
![]() |
#4 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van de officiële site van de provincie Vlaams-Brabant: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik moet ook stemmen in de kring B-H-V. En van alle domme dingen in ons Belgenlandje vind ik dit echt zowat het allerbelachtelijkste mechanisme dat er bestaat. Iemand die in Limburg woont, mag ook niet stemmen op iemand van net over de grens in Antwerpen. En Vlamingen in een Waalse gemeente over de taalgrens kunnen ook niet stemmen op een Vlaamse partij. En dat is maar logisch ook. Welnu, Walen die in Vilvoorde wonen kunnen wel stemmen op franstalige partijen. Compleet oneerlijk natuurlijk...
Afschaffen dus die handel!
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist daarom wil Hanske die handel houwen, hoor. Omdat die handel in het voordeel werkt van Franstaligen die in dit land altijd al van oneerlijke praktijken hebben gebruik gemaakt om Vlaams gebied te verfransen.
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u bijvoorbeeld eens voor dat Franstaligen in Halle, Asse, Opwijk, Liedekerke,... op Franstalige lijsten kunnen stemmen, maar Vlamingen in Waver, Waterloo,... niet op Vlaamse lijsten kunnen stemmen. DAT zou apartheid zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het plan om plotseling een Brabantse kieskring in te voeren, zal daar niets aan veranderen. Kortom, een maat voor niets. Natuurlijk is het plan van de Blubberclub op maat geschreven van de Franstaligen. Eens te meer wordt duidelijk dat Hans I de Grote aan het hoofd staat van een Fransdol clubje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw "bewijsvoering" rammelt aan alle kanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ik stel voor naar analogie met Hans1, ook 1 europese kieskring in te voeren. Ik zou wel eens voor Batasuna willen stemmen
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]() De 9 burgemeesters die dreigen om de Euro-verkiezingen te boycotten verdienen onze steun. Enkel deze gemeentebesturen en het vlaams blok zijn konsekwent in deze zaak. Dit dossier ligt al veertig jaar te rotten. Nu moet het hard gespeeld worden. Weet dat uw stem door niemand wordt aanhoord, zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort! Willem Elschot |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik wil best geloven dat het Vlaams Blok even hard voor die splitsing is als de N-VA, maar jezelf tot kampioen van het splitsingsstreven van BHV kronen na een lauwe onthouding, is arrogant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is iets van Zorroaster maar van de arrogantsie van een Vilvoordse CD&V-burgemeester kan ook veel geleerd worden.
We zullen wel zien wanneer en door wie deze splitsing er na al die tientallen jaren CD&V bestuur uiteindelijk gaat komen... eens ze weer uit de oppositie zijn.
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dehaene koos niet voor de radicaalste oplossing (de boycot), maar evenmin doet hij niets: Vilvoorde steunt niet alleen de 11 boycottende burgemeesters, ook zijn zij bereid de verkiezingsresultaten ongeldig te laten verklaren indien er geen splitsing was op de verkiezingsdag. Het is niet alles, maar toch ook al iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Alleen Vlaams-nationalisten liggen wakker van zo'n belachelijke splitsing van een kieskring.
De kikker die zich opblaast, zal gewoon ontploffen. |
![]() |
![]() |