![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Erik De Bruyn (sp.a rood) (30 maart t.e.m. 5 april) Enkele jaren geleden verlieten een aantal Vlaamse socialisten hun partij omdat de partij en haar leiding naar hun mening meer dan eens aan de ideologische grondslagen raakte. Een aantal van de ontevredenen koos ervoor om de partij van binnenuit te veranderen en stichtten de beweging sp.a rood waarvan Erik De Bruyn de kopman is. Is hij de luis in de pels van de sp.a? Of is zijn beweging een de aanzet tot een toekomstige vernieuwing? Vast staat dat hij de partij meer dan eens op haar grondvesten deed daveren en dat sp.a rood meer dan ooit aandacht en aanhangers wint. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 37
|
![]() Voor welk soort samenleving staat u in Europa
Westerse cultuur met behoud van onze normen,waarden en gebruiken waar de migrant zich moet aan aanpassen Multicultuur waarin zowel allochtonen als autochtonen hun normen,waarden en gebruiken kunnen behouden met als gevolg dat extremisten zich storen aan kruisen en hoofddoeken De wat ik noem noncultuur waarin iedereen zowat afstand doet van alle normen,waarden en gebruiken die storend zouden kunnen overkomen bij de andere cultuur We zijn op dit ogenblik goed op weg om dit laatste in te voeren Verwijderen van kruisen en hoofdoeken op openbare plaatsen is dan maar een eerste stap |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 37
|
![]() Op een andere vraag i.v.m cultuur gaf u het volgend antwoord
Genoeg gelachen nu, over de kern van uw vraag schrijf ik in mijn boek ‘Rooddruk voor een nieuw socialisme’ op pagina 109 het volgende: ‘Een eigenaardigheid van het multiculturalisme is dat het nogal gemakkelijk aanvaardt dat elke cultuur zich maximaal moet kunnen ontplooien, ook in het openbare domein. Maar de Indiase econoom Amartya Sen vraagt zich af: “Waar komt het idee vandaan dat het naast elkaar bestaan van allerlei culturen een vreedzaam karakter zal hebben? Zonder gemeenschappelijke basis is geen uitwisseling mogelijk en raken we verstrikt in permanente miscommunicatie of erger. Een aanzienlijke mate van verschil hoort bij een open samenleving, maar zonder gedeeld minimum kan een open samenleving niet productief zijn.” Het multiculturalisme pampert zowat alles wat van vreemde oorsprong is. Dat komt door de angst te discrimineren of niet te begrijpen. Die houding roept toch heel wat ethische dilemma’s op, geeft dubbele signalen aan de autochtone bevolking. In Europa is de gelijkberechtiging van vrouwen nog recent, ze is nog broos en onafgewerkt. En toch zouden we vergoelijkend en begripvol moeten opstellen ten aanzien van de onderdrukking van vrouwen binnen de islam? Of er voor de goede vrede geen punt van mogen maken?’ Dit is zowat een beetje van alles Gemeenschappelijke basis Welke basis? Wat heeft de westerse cultuur gemeenschappelijk met de islamcultuur Aanzienlijke mate van verschil Dan moet je dit wel van beide zijde aanvaarden Dit is voor het ogenlk langs beide zijden een probleem,niet zozeer voor de meerderheid maar vooral met de luidste roepers Multiculturalisme pamperen uit angst te discrimineren Het zijn vooral de progressieve partijen dus ook SPa die pamperen en diegene die niet willen pamperen verwijten naar het hoofd slingeren Die progressieven begrijpen kennelijk niet dat wanneer je moet kiezen tussen pamperen of racistisch sommigen dat pamperen dusdanig beu zijn dat ze voor een partij stemmen van wie ze de ideeen eigenlijk toch ook niet steunen |
![]() |
![]() |