![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Alleen in dit land kan zo'n IDIOOT minister blijven!!!
BRUSSEL - De minister van Defensie, André Flahaut, blijft de Verenigde Staten uitdagen. In het militair informatieblad Direct beschuldigt Flahaut Noord-Amerika van 15 miljoen slachtoffers door een volkerenmoord, die tot op vandaag doorgaat. IN het jongste nummer van Direct zit een bijdrage van 16 pagina's over genocides, naar aanleiding van de herdenkingen in Rwanda. Die bijlage werd door het kabinet geleverd. Na het voorwoord van Flahaut volgt een merkwaardige selectie van 13 volkerenmoorden die gelden als historisch overzicht. Vooral het Amerikaans continent krijgt ruim aandacht in de lijst, naast onder meer Rwanda (1994), Cambodja (1975) en Irak (1980-1988). Noord-Amerika voert de lijst aan met 15 miljoen doden, net voor Zuid-Amerika met 14 miljoen. Naast deze cijfers, roepen ook de data grote vragen op. De genocide in of door Noord-Amerika begon volgens de publicatie met de aankomst van Columbus in 1492, die van Zuid-Amerika acht jaar later. In plaats van een einddatum staan er drie puntjes. Dat suggereert dat de Amerikaanse regeringen zich tot vandaag schuldig maken aan volkerenmoorden. Welke historisch-wetenschappelijke criteria hanteerde de publicatie? Op het kabinet heeft men geen idee. De teksten zijn afkomstig van het Nationaal Instituut voor Oorlogsinvaliden, zegt woordvoerder Gerard Harveng. Een kabinetsmedewerker, Michel Jaupart, was verantwoordelijk voor de redactie van de bijlage van Direct. Maar hij is niet te bereiken want hij is met zijn minister mee naar Rwanda. De teksten in het blad zijn volgens de militaire persdienst een afspiegeling van de herdenkingspanelen die gemaakt werden voor de jaarlijkse plechtigheid voor alle militairen die sneuvelden in humanitaire missies in het buitenland. Vergezeld van legerleiders onthulde prins Filip gisteren die panelen bij de Congreskolom. Als criterium voor genocide hanteert de bijlage in Direct de volgende bepaling: ,,De collectieve moord op een groot aantal mensen, gepleegd buiten het kader van een militaire actie tegen een erkende vijand, onder omstandigheden van een totale kwetsbaarheid en de onmogelijkheid voor de slachtoffers om zich te verdedigen.'' De opgesomde lijst volgt dat criterium evenwel niet. In een aantal gevallen verwijst ze eerder naar oorlogsmisdaden. Onder haar bepaling ontbreekt onder meer de door Stalin georganiseerde hongersnood van 1931-1932 in Oekraïne die naar schatting tien miljoen levens eiste. Van het Europees koloniaal verleden in Afrika is helemaal geen spoor. Elke militair, burger en actieve reservist van Defensie ontvangt tweemaandelijks Direct. De Belgische delegatie heeft het blad met de bijlage over de volkerenmoorden ook in Rwanda uitgedeeld. De hoofdredacteur, Bruno Sprengers, legt de verantwoordelijkheid bij het kabinet van Flahaut. ,,De volledige bijlage is opgemaakt op het kabinet. Wij hebben de opdracht gekregen ze integraal en onveranderd te publiceren.'' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() The new statesman, tjiden geleden dat ik dat nog gezien heb. Hoogtjid voor heruitzendingen van dit sublieme voorbeeld van britse humor.
Terzake nu: De degoutante tot leven gewekte vetkwab, Flahaut genaamd, zou beter één keer nadenken alvorens hij Uncle Sam aanvalt. Waren de lessen van Ford Genk niet voldoende nee? Moeten ze Kleine Brogel eerst tot een spookstad herleiden? Real software opdoeken? NATO hoofdkwartier verhuizen? En dit allemaal om de moslims te dienen. Want een andere reden voor dit waanzinnig gedrag kan ik mij niet bedenken.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lang leve Flahaut. Zo'ne goeie hebben wij nog niet gehad hoi hoi.
Ik vind Flahaut den allerbeste die we hebben. Ik hoop dat hij nog meer zegt en dat hij de Amerikanen nog meer tegen hun schenen schopt. Ik hoop dat hij ze allemaal uitmaakt voor alles wat vuil en lelijk is. Go Flahaut Go. Doe zo voort. Het is alleen belangrijk dat er zo spoedig mogelijk vanuit Vlaams nationale hoek kontakt wordt gezocht met de US regering om duidelijk te maken dat Vlaanderen deze standpunten en uitspraken niet steunt en ze afkeurt. En dan kan men in die kringen laten vallen dat indien Vlaanderen zelfstandig zou zijn dat de Amerikanen een heel sterke bondgenoot zouden hebben. Want eens de Amerikanen zouden inzien dat het voor hen wel eens nuttit zou zijn ( Haven Antwerpen en Kleine Brogel en Navo) om beter een goede en betrouwbare bondgenoot te hebben in de persoon van Vlaanderen dan een slechte in de persoon van Belgie, zouden zij wel eens mee kunnen helpen duwen om het Belgische kaartenhuis omver te blazen. En eens de USA gewonnen is voor een zelfstandig en NAVO betrouwbaar Vlaanderen dan is het VK ook voorstander en voor je het weet is het buitenland Vlaanderen gunstig gezind. Dus Flahauw doe astemblieft voort.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Tja, politicsinfo lijkt zo dood als een pier dus kom ik hier maar m'n ding doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Hoogtijd dat het Vlaams Blok de US duidelijk maakt wie ze ECHT zijn.
Dat de info in een bedrieglijk derderangs sitcom niet klopt! Dat de US aan hen een uitstekende bondgenoot zou hebben om het moslim-terrorisme aan te pakken.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlaanderen een bondgenoot van Amerika. Ik hoop dat de Amerikanen betere humor gewoon zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Yann, voor den 100000ste keer, stop met het begrip fascist zo uit te hollen! Da gaat ooit nog eens wreed hard terugslaan hoor. Hetzelfde met 'ondemocratisch'. Der is NIETS ondemocratisch aan het Vlaams Blok. En we zijn zeker geen fascisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hét probleem met Flahaut is: wat gaan we d'r in hemelsnaam mee doen? Gebuisde politici kunt ge doorgaans wel doorsjassen in één of andere internationale instelling: Wathelet in het Europees Hof of Busquin in de Commissie (tiens, hoe zou het daar nog mee gaan?)... mindere goden kunt ge wel nog een plaatske in één of andere overheidsdienst bezorgen. Maar niemand wil die windbuil.
Tja, die rooie baronnen toch he.
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Laat hem antoon, ze zijn altijd al een beetje traag van begrip geweest...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Als u mij kan zeggen welke organisatie of overheid op dit moment in de wereld een gepast antwoord heeft op moslimterrorisme zou ik het graag horen. Het vlaams blok heeft wel een actieplan opgesteld naar aanleiding van 11 september. Ik verwijs u daarvoor graag door naar www.vlaamsblok.be
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() heuh.... de bub?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap echt niet hoe ze zo kunnen blijven prutsen.
We zitten in Navo verband en eigenlijk mogen we blij zijn dat een macht zoals de VS zoveel moeite doet in het buitenland, zelfs rekening houdende met eigenbelang. Stel dat de VS er gewoon niet zouden zijn. Dan zouden Europa, Japan en wie nog allemaal verplicht zijn een sterk en mobiel leger te onderhouden want niets zou allerhande mogendheden (er zijn genoeg tegenstrijdigheden in de wereld huh) tegenhouden om zichzelf te manifesteren, eventueel ten koste van ons, want in welke mate zijn wij niet afhankelijk van import van olie en wat nog allemaal. En al de landen langswaar het transport gebeurt en onderschept kan worden... Alle respect voor de VN maar zonder de slagkracht van de VS zou ze geen macht hebben om ook maar iets af te dwingen. Enerzijds willen ze hun plicht in de Navo vervullen door die 4 F16's te sturen naar nieuwe EU leden en anderzijds verbrodden ze het weer zo. Die kerel (Flahout), is dat een anarchist of wat? Wat wil hij anders bewijzen? Hij laat een publicatie toe die alle genocides sedert de ontdekking van Amerika opsomt. Als hij zoveel zin voor recht heeft, kort geleden kwam hij in opspraak door het aangesteld hebben tegen de adviezen in van het kopstuk van dat corruptieschandaal. Welk signaal wil België dan wel geven? Zowel naar hun eigen burgers als op internationaal vlak is het onduidelijkheid troef, ze spreken elkaar langs alle kanten tegen, als ik het me tracht voor te stellen in de ogen van de internationale gemeenschap dan lijkt België me een prutslandje met een grote mond en met een laks, onbetrouwbaar (standpunt verandert met de dag) en corrupt bestuur. Zelfs in de ogen van haar eigen burgers! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Heb heden een berichtje naar de Amerikaanse ambassade gezonden waarin ik mij als burger van dit land distancieer en schaam over de uitspraken die door onze gezagsdragers worden gedaan over het Amerikaanse volk en haar politiek.
Het is in "politiek links correcte" kringen blijkbaar bon ton om af te geven op de Amerikanen, die als het er op aan komt toch altijd weer de kastanjes uit het vuur mogen halen, omdat Europa op militair vlak niets voorstelt. Veel geblaat, weinig wol. Als Verhofstad nog iets te zeggen heeft, dan dient hij Flahaut publiek te desavoueren of dat hij anders konsekwent is en de Amerikanen vertelt dat we uit de NAVO stappen. Je kunt niet van twee walletjes tegelijk eten. We gaan waarschijnlijk weer klagen over werkgelegenheid en jobverlies als grote Amerikaanse bedrijven hier gaan sluiten. Maar wees eerlijk, zou jij als Amerikaan blijven investeren in een land dat niet alleen heel duur is maar zich bovendien voortdurend vijandig tegenover je opstelt ? Ik geloof niet dat Flahaut een idioot is, dus kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de PS doelbewust de economische belangen van Vlaanderen wil schaden.
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Kunnen de VS aub Vlaanderen bevrijden van België en Flahaut!
8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Weg met Flahaut! Zo ne zeveraar. Dit is nog straffer dan toen hij, de minister van ons zootje ongeregeld dat we met schaamte nog leger durven noemen, ging verklaren dat het amerikaanse leger slecht georganiseerd was.
Amerika mag hem komen halen van mij, dat ze ineens ook hun kernwapens hier meenemen. Hoe belachelijk maken wij ons niet internationaal? We kunnen bij Italie gaan staan, die hebben ook zo een idioot als minister.
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie ze als bosmieren in mijn tuin. 'k Heb ze liever niet, maar ze zijn te klein om enige schade aan te richten. Als ze de verkiezingsuitslagen van 13/6 zullen zien, veranderen ze hun naam hoogstwaarschijnlijk van BUB in BLUB ![]()
|
![]() |
![]() |