![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Een man/meester/leraar die zeker niet vergeten mag worden in de psychedelic wereld. Een man met wie je jezelf zo verbonden voelt als hij aan het spreken gaat. Iemand die the bigger picture doorheeft en gericht het bewustzijn uit van het "algemene" (relatief bekeken) pscyedelisch wereldje. Face it, ik vind een pscyhonaut een beter mens dan iemand die drinkt. In feite zijn we allemaal gelijk, maar ik vind dat een psychonaut qua keuze van "potion" beter af is dan de keuzes die we anders in het dagdagelijks leven ervaren. Een psychonaut die verbonden is met het universum en zijn bewustzijn hiervan inziet, en niet verlegen is om dat te verbreden, dat is in mijn ogen iemand dat "het licht" heeft gezien. En Mckenna stond nog verder, veel verder. Een man met groot respect voor het leven en de medemens. Een man die de potentie van ons allemaal in dit groot avontuur van het leven inzag. Een man die daar een grote bijdrage aan leverde en de bewustgerichte mensen een kleine duw in de rug gaf. The mind is the perceptor Terence Mckenna Een man die niet vergeten mag worden THE MIND IS THE PERCEPTOR!
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is hij dood ofzo?
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Al lang
![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Jammer dat zulke figuren worden vergeten.
Bende pseudotolerante, bekrompen rijhuisjeskleinburgers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() And yet, you don't believe the 2012 phenomona
Te psuedo zeker? ![]() Wist ge dat zijn novelty theory met timewave zero ook op 21/12/2012 uitkomt? En dat Terence pas veel later te weten is gekomen dat de Maya kalender ook eindigt op 21/12/2012?
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
//Dali. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nuja, toch een beetje teveel van het goede toeval denk ik dan zo.
Anyhow, die man mag van mijn parten gerust meegeplakt worden in religieuze boeken.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Verzamelde vlinders. Zoals Nabokov. Bizar.
Man is volkomen nieuw voor mij. http://en.wikipedia.org/wiki/Terence_McKenna Met plezier gelezen. Post er nog maar van dat type. Laatst gewijzigd door Knipp : 3 mei 2009 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net wat we nodig hadden. Een hippie op drugs die een hoop ijle zaken declameert en er even tussen gooit dat het misschien leuk zou zijn als de mens eens wat liever voor zijn medemens zou zijn zonder aan het kruis te worden genageld. Wow... what's new?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ah, ik zat al te wachten op de burgerij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Sure; vergeleken met jouw geestverruimende bijdrages hier is zo'n hippie wel heel erg saai.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nou Nou Jazeker,
Die man heeft wel degelijk een massa ontwaakt hoor. You are the center of the universe Het universum draait ook rond jou, letterlijk! Die man mag niet zomaar afgeschreven worden als hippie ofzo. Hij heeft hoge studies afgemaakt, boeken uitgeschreven, verdiept in de hogere staat van het bewustzijn.... Ik vind dat Terence zeker niet vergeten mag worden, echt wel niet! THE MIND IS THE PERCEPTOR!
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoef ik geestverruimend te zijn dan? Ik dacht niet dat mijn moeder dat ooit als mijn opdracht in het leven heeft genoemd. Ik jaag gewoonweg achter mijn eigen staat van geluk en ik heb daarbij geen high persoon nodig die wat ijle woorden neerschrijft. Jullie mogen dat nodig hebben, maar ik niet. En als ik denk drugs nodig te hebben om gelukkig te zijn zal ik dat ook wel doen hoor. Maar iemand aanbidden omdat ie experimenteert met vele drugs... tjah... zielig, niet?
Het zinnetje in vet gaat niet goed samen met je "burgerij" oordeel zou ik zo zeggen, Flanelleke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het enige dat jij "hoeft" is je goed voelen in je vel.
%JE hoeft niets, maar je mag alles. Citaat:
Citaat:
Maar hij heeft het ook nooit onder stoelen of banken geschoven dat psychedelics bijdroegen in zijn leven. AGain, wat je niet gedaan hebt, kan je geen mening over vellen. En ik heb het dan niet over LSD. Het is niet de drugs die hij gedaan heeft waarvoor we hem bewonderen, het zijn de werken die hij achtergelaten heeft. De Novelty theorie. Ook heeft hij duidelijke richtlijnen gesteld in het gebruik van DMT e.d. Voor jouw drugs, voor een ander een ritueel. Een bijdrage in de ervaring van het leven.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben helemaal niet het centrum van het universum. Het universum is gigantisch en die hele kleine planeet in een heel klein zonnestelsel in een heel kleine melkweg in een stelsel van melkwegen waarvan we de grenzen nog niet kennen, wel daar ben ik een onherkenbaar stipje op. En dat universum zal eens rond mij gaan draaien. Yeah right baby. Morgen loop ik onder een bus en gaat het universum dan rond iemand anders gaan draaien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is er zonder waarnemer een universum? Neem het verhaal even voor handen van de boom die valt in het bos. Het universum ligt in u, jij ligt niet in het universum. Duidelijk dat jij het vanuit één perspectief bekijkt, geen probleem hoor. Maar oordeel toch zo niet op mensen, laat iedereen lekker vrij joh.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|