Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Ruben Cottenjé (Belgische Alliantie) (13 t.e.m 19 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Ruben Cottenjé (Belgische Alliantie) (13 t.e.m 19 april) Zoals Ruben het zelf verwoordt: "De BUB heeft zich afgesplitst van haar voorzitter, maar zag zich door de rechten op de (domein)naam genoodzaakt om een andere naam te kiezen". Iedereen deed aanvankelijk wat meewarig over de Belgische Alliantie, een afsplitsing van zowat de kleinste partij van dit land. Maar nu laat de Belgische Alliantie zien dat ze in alle delen van het land een kern heeft opgebouwd en lijsten indient voor elke regio.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2009, 16:31   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Economie

Hoe gaat gij onze economie terug op het goede spoor krijgen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 16:32   #2
born2bewild
Banneling

Standaard

sabena heroprichten?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 16:53   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard Financiële crisis

Beste,

Hoe denkt u dat de financiële crisis best opgelost kan worden? Dient men junk bonds en hedge funds managers strenger te controleren of ligt het antwoord juist in minder overheidsinmenging?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:21   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ruben?
Oud 14 april 2009, 19:03   #5
Ruben Cottenjé
Burger

Ruben Cottenjé's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Hoe gaat gij onze economie terug op het goede spoor krijgen?
Het is natuurlijk mondiaal dat de crisis toeslaat. Maar de Belgische Alliantie ziet wel heil in het chauvinistischer worden van de Belgen, door in de aankoop Belgische produkten voorrang te geven. Dit kan ook aangemoedigd worden door de regeringen en Belgische produkten financiëel aantrekkelijker te maken.

De Belgische Alliantie veroordeeld ook het feit dat momenteel geen optimaal gebruik gemaakt wordt van ons sterke Belgische merk ter promotie van onze produkten. Als ik door een Vlaams politicus hoor spreken over bijvoorbeeld Vlaamse chocolade, dan vind ik dat een aanslag op onze economie. Het is de Belgische chocolade die wereldfaam geniet. Het is de Belgische kust die aantrekkelijk is, het is het Belgische bier dat wereldwijd geprezen wordt en niet de Vlaamse of de Waalse.

Het is voor de Belgische Alliantie dan ook van nefast belang dat er opnieuw gesproken word van de Belgische economie in plaats van de Vlaamse, Brusselse of de Waalse.
Ruben Cottenjé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:55   #6
Mr. Thatcher
Vreemdeling

Mr. Thatcher's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij komt dit neer op protectionisme, en dat is absoluut niet goed. Met die maatregel wordt de export ook afgeremd. U dient er rekening mee te houden dat België zoveel mogelijk moet exporteren, om onze handelsbalans in evenwicht te houden. Vergeet niet dat België veel moet exporteren, daar we al zo veel grondstoffen moeten importeren, veel meer dan andere landen.
Mr. Thatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:58   #7
Mr. Thatcher
Vreemdeling

Mr. Thatcher's schermafbeelding

Standaard

En dan heb ik nog een vraag: hoe 'vrij' mag voor u de vrije markt zijn? Of anders gezegd: in welke mate staat u privatisering van overheidsbedrijven toe? Of zou u bepaalde bedrijven als overheid terug opkopen?

Laatst gewijzigd door Mr. Thatcher : 16 april 2009 om 16:58.
Mr. Thatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 18:03   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
Het is natuurlijk mondiaal dat de crisis toeslaat. Maar de Belgische Alliantie ziet wel heil in het chauvinistischer worden van de Belgen, door in de aankoop Belgische produkten voorrang te geven. Dit kan ook aangemoedigd worden door de regeringen en Belgische produkten financiëel aantrekkelijker te maken.

De Belgische Alliantie veroordeeld ook het feit dat momenteel geen optimaal gebruik gemaakt wordt van ons sterke Belgische merk ter promotie van onze produkten. Als ik door een Vlaams politicus hoor spreken over bijvoorbeeld Vlaamse chocolade, dan vind ik dat een aanslag op onze economie. Het is de Belgische chocolade die wereldfaam geniet. Het is de Belgische kust die aantrekkelijk is, het is het Belgische bier dat wereldwijd geprezen wordt en niet de Vlaamse of de Waalse.

Het is voor de Belgische Alliantie dan ook van nefast belang dat er opnieuw gesproken word van de Belgische economie in plaats van de Vlaamse, Brusselse of de Waalse.
Belgische chocolade is dus het antwoord op de financiële/economische crisis?
Oud 16 april 2009, 18:10   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik persoonlijk zie meer heil in een strengere regulering en controlering van banken hun investeringen in junk bonds en de leverage die ze toe passen bij hun investeringen. Meer duidelijkheid en transparantie in de hedge funds markt zou ook al een stap in de goede richting zijn, net zoals een rentevoet op OLO's die fluctueert samen met de inflatie. Ook minder gooien met subsidies en miljarden naar failliete banken lijkt mij meer opportuun. Maar kom, dat is slechts mijn opnie. Côte d'or of Leonidas of Meurisse zouden ook wel eens de oplossing kunnen zijn.
Oud 5 mei 2009, 15:59   #10
Ruben Cottenjé
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Thatcher Bekijk bericht
En dan heb ik nog een vraag: hoe 'vrij' mag voor u de vrije markt zijn? Of anders gezegd: in welke mate staat u privatisering van overheidsbedrijven toe? Of zou u bepaalde bedrijven als overheid terug opkopen?
De Belgische Alliantie kiest resoluut voor een stevig statuut voor de kleine zelfstandigen, omdat we persoonlijk initiatief waarderen.

Daarnaast heeft de Belgische Alliantie ook respect voor de minder-carrièrejagende medemens en verzet zich dan ook tegen de privatisering van overheidsbedrijven zoals de Post of de NMBS.

Dit leest U trouwens ook uitgebreid in ons programma onder nummer 10.
Oud 5 mei 2009, 16:03   #11
Ruben Cottenjé
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Belgische chocolade is dus het antwoord op de financiële/economische crisis?
Was dat maar waar.

Neen, ik steun op logica en dat ligt hem in de kleinste dingen. Zoals iedere goede "huisvader" of "huismoeder", moet ook de staat zien dat ze haar uitgaven koppelt aan de inkomsten. Ik weet dat dit antwoord niet uitgebreid genoeg is om alles te "redden" maar deze basis van denken kan al veel oplossen. Men moet niet beschaamd zijn om de woorden van Jean-Luc Dehaene te herhalen toen hij vlakaf zei: "vraag niet naar meer geld, want er is geen geld".
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be