![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Kristof Bossuyt (Open VLD) (4 tot en met 10 mei) Licentiaat in de rechten. Werkt sinds 2004 als raadgever bij minister Marino Keulen (binnenlands bestuur, inburgering, wonen, huizen van het Nederlands, ...). Fractievoorzitter lokaal te Wilrijk, Jong VLD voorzitter Groot-Antwerpen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste Kristof,
Bent u lid van de loge? Hoeveel macht of invloed dicht u dit gezelschap toe? Vriendelijke groet, Den Duisteren Duikboot |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() DD...waarom die interesse in de vrijmetselarij ?
U laat het uitschijnen alsof de loge een duistere secte is.
![]() |
#3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() En wat is de relevantie ?
![]() |
#5 |
|
![]() De relevantie blijkt alleen al uit uw panische reactie op mijn vraag.
De loge wordt er door sommige lieden van verdacht een soort parapolitieke organisatie te zijn. Aangezien dit gezelschap in een waas van geheimzinnigheid opereert, lijkt het mij op zijn minst belangwekkend te weten wie er deel van uitmaakt en welke macht of invloed ervan uitgaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Als die kookclub bestaat uit toppolitici, rechters, bedrijfsleiders en dies meer, is enige achterdocht wel op zijn plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() "Verdacht zijn" is toch niet hetzelfde als "verboden moeten worden"? Ik wil gewoon graag weten of die kookclub daadwerkelijk rond koken draait. Anders gesteld: of wat in de loge gebeurt meer is dan gezellig samenzijn onder "peers". Welke effecten hebben de netwerken die zich daar ontwikkelen op de verhoudingen tussen politiek, gerecht en bedrijfswereld. Per slot van rekening gaat het hier niet om zomaar "peers", maar om lieden die in hun beroepsleven verondersteld worden enige distantie te bewaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Als je in de hogere regionen, zowel in het bedrijfsleven, de entertainmentindustrie, als de politiek komt, kom je op om het even welk event je peers tegen. De gesprekken gaan dan onvermijdelijk OOK over hetgeen men in zijn dagdagelijks leven doet.
Daar is niks verdachts aan. Als je een conferentie samenroept van bakkers, ga je dan ook van hen eisen dat ze niet over bakkersonderwerpen praten ? Mensen discussieren in gezelschap over dingen die zij belangrijk achten, en over dingen binnen hun invloedssfeer. Daar is niets verdachts aan.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Erfgoeddag is helaas voorbij : je had er gerust een loge-lokaal kunnen opzoeken..
Er zijn overigens loge's voor elke smaak en naar elke wens. richt er zelf eentje op, het kan best leuk zijn - af en toe een feestje "onder vrienden" en zo... nuttig vrijwilliugerswerk doen, zoals zieken bezoeken enz.. Meestal moet men wel verklaren dat men in een "opperwezen of alregelende macht gelooft" - de meeste loge's zijn theïstische genootschappen. Men zou bv. "de loge van de grote vliegende spaghetti" kunnen oprichten. Smakelijk !
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Aansluitende vragen :
indien u lid bent van de loge / een loge, is de rechterlijke macht er evengoed vertegenwoordigd dan de wetgevende ? of zijn de ondernemers in de meerderheid ? ( Vragen die uiteraard niet kunnen worden gesteld bij een bakkersclubje ... ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik ga u in het ongewisse laten.
![]() Een beetje mysterie kan geen kwaad. Wat betreft de al dan niet invloed van hen, denk ik dat u die vraag bter kunt stellen aan een gekend loge-lid. mvg
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Er zijn er maar 20 in A'pen.
Met een beetje geluk kunnen we de helft al elimineren... http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...s_in_Antwerpen |
![]() |
![]() |