![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() We gaan ervan uit dat u zondag allen op bepaalde leden gestemd heeft omdat deze bepaalde beleidsmaatregelen willen nastreven.
Dat er nog geen regering is gevormd, doet hier niets aan af. Dat zou dan dus ook eigenlijk niet de doorslag mogen geven voor wat er uiteindelijk gebeurd. Maar gezien de kans groot is dat dit wel zo is, vergeten we dit beter even. ![]() Dus, ervan uitgaande dat u koos voor bepaalde beleidsmaatregelen, wat hoopte u dan met uw stem te bereiken, wat hoopt u dat er niet wordt bereikt of wordt teruggedraaid? Of welke politieke maatregel wil u met andere woorden het liefst zo snel mogelijk zien worden gerealiseerd? Gelieve zo concreet mogelijk te zijn, want dat is net het moeilijke. Goed, economisch, duurzaam, ecologisch, sociaal,... beleid zijn mooie woorden, maar wat dat dan precies is op heel concreet vlak. Dat weten we (zowel kiezers als politici) vaak niet. Maar als politiek geëngageerde (u vond toch de weg naar een politiek forum ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Als niemand het weet, vraag ik me af hoe de politici het moeten weten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze moeten thuis blijven en ons gerust laten.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een jobkorting is een welkom snoepje, best meegenomen, maar geen middel om werklozen te motiveren. Stemmen doe ik ideologisch in tegenstelling tot wie opteert voor een sympathieke kop, in die zin dat ik vind dat er eerst werk moet worden gecreëerd om nadien te kunnen discussiëren over het sociaal aspect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liberalen zullen het niet accentueren, maar zo te horen en te lezen is er in Vlaanderen toch een consencus binnen alle partijen over een vorm van staatshervorming. Bij de ene doet dit denken aan een splitsing van het land, bij de andere is dit het delegeren van bevoegdheden. Een staatshervorming, en de financieringswet moeten worden bekeken, sowieso. Als dit blijft aanslepen, versterkt door een economische malaise, zal vroeg of laat een partij sterk genoeg zijn om brokken te maken al zwaaiend met de Vlaamse vlag, hoewel niemand daar beter van wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Seppuku plegen.
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() beleid van de federale regering ondersteunen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Niet teveel, dan blijft de schade beperkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds zou denk ik wel mooi zijn: - het afbouwen van werkloosheidsuitkeringen, eventueel zelfs een stop in de tijd. Of ze zouden op z'n minst een pak kleiner moeten zijn dan het laagste inkomen bij het gaan werken - werkweek inkorten met enkele uren (= meer werk) - vrouwen meer aanmoedigen om thuis te blijven (vraag is hoe?), zou ik niet erg vinden. Noem me conservatief en traditioneel, maar als er in ieder huis maar één persoon gaat werken is er veel meer werk voor iedereen en hoeven er geen volledige werkloze gezinnen meer te bestaan. Erboven op zijn de problemen met kinderopvang opgelost, vervalt er veel stress voor de vrouw en vermoedelijk ook haar partner. - senioren, bejaarden die nog graag iets willen doen, meer mogelijkheden om dit te doen. Dat hoeft niet werken stricto sensu te zijn. Maar hoeveel mogelijkheden zijn er momenteel als bezigheid voor de zowat grootste groep in onze samenleving? Quasi geen... - ook oudere werknemers meer bijscholen/updaten over nieuwe kennis - onderwijsniveau terug omhooghalen (nu worden hoger onderwijsinstellingen betaald obv output: hoe meer diploma's ze geven, hoe meer geld ze krijgen...) - in het onderwijs meer plaats voor 'dagdagelijkse kennis': gezonde voeding, sociale vaardigheden, ... - meer ruimte voor kleine zelfstandigen - maatregelen om welzijn en gezondheid bevolking te stimuleren (de vraag is alleen: hoe?) - Doel met rust laten, heropbouwen en de bewoners een schade vergoeding geven - roken zowel in café's als op terrassen verbieden - ... Probleem is dat al deze mogelijke Vlaamse besparingsmaatregelen om werken te stimuleren of geld te besparen, ervoor zorgen dat de verschillen tussen Wallonië en Vlaanderen nog groter worden. Daarom zou ik zeggen: doe werk en onderwijs terug federaal. Of splits ... Waarbij moet opgemerkt worden dat het 7 juni duidelijk was wat de Vlaming verkoos. Laatst gewijzigd door Jennes : 11 juni 2009 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Punt drie is een beetje achterhaald ... maar je bent op de goede weg één van beide partners die gaat werken. Maar wat doe je met kinderloze gezinnen moet dan één van beide thuisblijven? Gaat niet hé... dan kan je beter voor je eigen tweede punt gaan en de werkweek van 5 naar drie dagen herleiden maar dan wel van maandag tot zaterdag hé, zo moet iedereen maar 3 dagen werken en kan je besparen op stempelen en op een hoop stress. Bejaarden houden zich vooral bezig met kinderopvang en geld uitgeven, en als ze dat niet hebben zijn ze een verliespost voor de gemeenschap en testobject voor de pharmacie.
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Minder investeren in allochtonenbeleid.
Allochtonen moeten ZELF in hun toekomst investeren. Ook moet er naar oplossingen gezocht worden voor het fileprobleem in de sector Mobiliteit. Daardoor ben ik voor mijn mondeling examen godsdienst bijna te laat gekomen. Modeslet Van Brempt zie ik dus met veel plezier naar het Europees Parlement verdwijnen. Projecten voor Onderwijs mogen niet teveel kosten. Dus CD&V: als u van plan bent in zee te gaan met de sossen, hou Vandenbroucke tegen wil hij weer zotte kosten doen. En tot slot: na vijf jaar moet er weer eens een échte minister van Sport en vooral Cultuur komen. Liefst niet Bart Dewever (want dan worden eetwedstrijden de nationale sport). Liefst Jean-Jacques De Gucht, die tenminste van Cultuur (en wrs ook wat van Sport) afweet.
Remember the Maine? To hell with Spain! Laatst gewijzigd door T.Sarens : 11 juni 2009 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ze voor mij zouden moeten doen:
- De onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen - Opel nationaliseren - idem voor Electrabel en nog een aantal nutsbedrijven. - Uit de WTO, EU, IMF, NAVO enz. stappen. - Vertikaal klasseren van het Vlaanderen 2020 project, dwz stoppen met de hielen van de betonmaffia te likken en dorpen, stadsbuurten en stukken natuur met rust laten. Dat is alvast een begin om te doen in de eerste week. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De belastingen verminderen, maar het tegendeel zal waar zijn. Wat baat een kaars en bril als een uil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Zichzelf onder Curatele plaatsen(wat overigens ook de federale en Europese overheid moeten doen).
Uitgaven minderen/afschaffen in zaken die niet tot de kerntaken van een overheid behoren en met het vrijgekomen geld de belastingen verminderen.
![]() |