![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Amsterdam de leukste stad?
Bijna eenderde van de Amsterdamse bevolking durft af en toe niet met het openbaar vervoer te reizen uit angst voor onveiligheid. Niet alleen passagiers zijn bang in te stappen, ook onder het GVB-personeel heerst veel angst, want maar liefst achttien procent van de werknemers in metro, tram of bus zegt zich altijd onveilig te voelen tijdens het werk. Deze opzienbarende cijfers staan in beleidsplannen van de gemeente Amsterdam, waarin de aanpak van criminaliteit centraal staat. Met name de sociale veiligheid in het openbaar vervoer heeft de aandacht, omdat de gemeente stelt „dat het Amsterdamse openbaar vervoer door zijn aard, functie en ligging een systeem is waar veel onveiligheid en criminaliteit voorkomt. Dit geldt voor metro, tram, bus, trein, stations, haltes en directe omgeving." Niet alleen één op de drie inwoners van Amsterdam zegt zich (soms) onveilig te voelen als ze via het openbaar vervoer reizen, ook het personeel is angstig. Onderzoek wijst uit dat bijna eenvijfde deel van de medewerkers zich constant bewust is van de gevaren die op de loer liggen en met angst en beven naar hun werk gaan. Niet vreemd overigens, omdat meer dan de helft van het personeel jaarlijks slachtoffer blijkt van bedreiging, intimidatie, diefstal en fysiek geweld. „Randfiguren in en rond het openbaar vervoer zijn een grote bron van onveiligheid", verklaart het beleidsprogramma. Vandaar dat fors wordt geïnvesteerd in meer toezicht en controle. Daaraan wordt ook in het Veiligheidsplan Amsterdam de komende jaren prioriteit gegeven. De belastingcenten die dat weer gaat kosten worden toegevoegd aan de miljarden euro per jaar die de massale import van allochtonen onze samenleving kost.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb een "standing invitation" voor iedereen die berichten over
publieke onveiligheid in steden binnen een straal van ca. 200 km vanuit Antwerpen/Brussel post om daar eens zelf een kijkje te gaan nemen. Ik voel me hier nl. helemaal niet onveilig. Waar ik niet mee wil beweren dat er geen "onveiligheidsgevoel" is en evenmin dat er geen "criminele feiten" gebeuren. Na jaren van een zekere "inertie" bij de politionele diensten in diverse landen bemerken wij toch een zekere renaissance van het politionele optreden. Redelijk recent maakte ik het zelfs mee dat er een drietal kontrolleurs een tram bestormden om de vervoerbewijzen te kontrolleren. & ik zag dat het goed was. De burger die zich onveilig voelt zal een kordaat optreden vanwege de overheid om kontrole uit te oefenen wellicht naar waarde schatten & dat heeft op zich eigenlijk niet veel met "multiculturaliteit" te maken. Daarover is bij mijn weten een echte diskussie nauwelijks begonnen.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Amsterdam is inderdaad een"zwarte" stad aant worden, als je de huidskleur bedoelt. Ik ga er redelijk vaak uit, maar tot nu toe nog nooit problemen gehad. Ik kan ook niet zeggen dat ik me er onveilig voel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En of men nu een "zwarte" ziet lopen, of een "blanke". buiten die huidskleur zijn we allemaal hetzelfde e. Zelfde longen,zelfde hart, zelfde benen..... dus waarom daar een heisa over maken?
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we een keertje afspreken zodat ik je kan meepakken naar wat andere plaatsen die jij duidelijk nog niet gezien hebt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() @ Olivier, 1handclapping & Bakkebaard
Ik heb ook geen last van een onveiligheidsgevoel, dat verschilt van persoon tot persoon, de ene is er al beter tegen bestand dan de andere. Eén keer het slachtoffer zijn van een overval of een aanranding is genoeg. Ik heb het al zien gebeuren. Je kan er niet omheen dat sommige mensen zelfs overdag niet meer durven buitenkomen, zeker in wijken met een hoge concentratie aan vreemdelingen. Dus stellen dat die "zwarte" of de multiculturele samenleving in het algemeen daar geen uitstaans mee heeft is op zijn zacht gezegd enigzins misplaatst. Het zijn vornamelijk allochtonen die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de straatcriminaliteit. Zo'n tachtig procent.
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Wolf, je kopieert een tekst, legt in een verder bericht na enkele replieken nog eens de vinger op de wonde.
Allemaal goed en wel. Geen enkele partij die ontkent dat er problemen zijn, dus, als ik mag: heb je ook een oplossing? Of een mening die verder reikt dan: zie je wel dat we gelijk hebben! (als je dat al een mening kan noemen) Allez, Ik hoop dat we dat eerst mogen krijgen en dat we dan een constructieve discussie kunnen houden (en dus geen welles-nietes spel moeten spelen).
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is zoveel dat je kunt doen om criminaliteit te bestrijden, als de politieke wil er is wel te verstaan. Merk tevens op dat Amsterdam reeds lange tijd een links bewind kent en dat zij zelf en meer bepaald hun jarenlang beleid van negeren en gedogen de oorzaak is van de problemen waar ze nu mee geconfronteerd worden. Laat hun de rommel maar opkuisen die ze zelf hebben gemaakt.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Straffen moeten er zijn, maar enkel als ultiem middel, als preventie niet gewerkt heeft. Ik weiger dus te volgen in het verhaal: "Doe je iets verkeerd, dan boet je ervoor. Ligt werkloosheid of zo aan de basis van het feit dat je die of die daden stelt, dat je je zus of zo gedraagt: dikke pech!"
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het geweld en de criminaliteit hebben vooral betrekking op Noord-Afrikanen terwijl er met Aziaten nauwelijks problemen zijn. De reden voor het geweld en de criminaliteit is dus etnisch bepaald en niet sociaal of economisch. Immigranten worden economisch en sociaal begunstigd, ondanks de afwijzing door velen van het land van ontvangst.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
. ik heb inderdaad al daklozen gezien van Noord-Afrikaanse origine (of waren het Midden-Afrikanen?). Maar de vraag is: wat bewijst het, als ik ze niet zie of gezien heb? Toch niet dat ze profiteren van het systeem ![]() Met Aziaten nauwelijks problemen? De ene keer zijn Turken geen Europeanen voor jullie, als het gaat over de toetreding, maar Aziaten; de andere keer zijn het geen Aziaten (want uw stelling dat ze nauwelijks voor problemen zorgen is in contrast met wat het Blok anders altijd zegt over Turken en andere moslims). Of bedoelt u Chinezen en zo (natuurlijk bedoelt u de niet-moslim-Aziaten). Dat er nauwelijks problemen mee zijn heeft misschien met het volgende te maken (maar daar had u ongetwijfeld ook zelf kunnen op komen): . ze zijn met minder, dus valt het minder op en kunnen we zelfs geen conclusies trekken uit statistieken (ze zijn gewoon met te weinig om significante uitspraken te doen) . ze zijn met zo weinig, dat ze niet anders kunnen dan zich onder de "aboriginals" te vermengen. Zuid-Afrikanen zijn talrijker en zoeken logischerwijze elkaar meer op dan zich te verspreiden onder de plaatselijke cultuur. Dit brengt grotere problemen met zich mee dan wanneer het enkel om individuen zou gaan. Het feit dat de statistieken over criminaliteit in hun nadeel spelen tegenover autochtonen, is evenwel geen reden om ze te stigmatiseren. Integendeel, ze het beleid moet er meer aandacht voor hebben. . het feit dat er problemen zijn met die mensen wordt mee versterkt door die stigmatisering: ze zijn hier als minderwaardig onthaald (ze zijn hier even het vuile werk komen doen) en hebben weinig op weinig respect mogen rekenen in tegenstelling tot die chinezen, met wie we misschien wel lachen omwille van hun accent in Engelse films, maar die we voor de rest waarderen omwille van hun keuken of het feit dat ze hoogopgeleid zijn (want dat zijn de twee beroepscategorieën waarin ze hier terecht komen. hun reden van verblijf is dus totaal anders!)
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Veertig jaar van knuffelbeleid en struisvogelpolitiek heeft ervoor gezorgd dat de integratie is mislukt. En voor een groot deel zijn de allochtonen daar zelf schuldig aan, de onwil tot integreren in het gastland is groot, ze creëren hun eigen culturele eilandje naast het onze en liefst zonder al teveel bemoeienissen van buitenaf. Maatschappelijke segratie is het logische gevolg. U spreekt over stigmatisering. WIJ zijn de grote schuldige, WIJ hebben niet genoeg gedaan,... moslims zelf kunnen niks verkeerd doen. Nog zo'n cliché waar linkse multicularisten graag mee uitpakken. Hét samenlevingsprobleem is niet de immigratie en integratiekwestie of zoals jij beweert de intolerantie van de autochtone bevolking. Kijk naar Nederland, één van de meest tolerante samenlevingen, zij zitten met dezelfde problemen als hier, bizar toch? Hét probleem is de islam zelf, een onverdraagzame godsdienst die haaks staat op onze manier van denken en leven, die zeer intolerant is tegenover andere culturen en waarop het "verlicht denken" nog maar weinig invloed heeft gehad. De jonge immigranten zitten zeer goed in hun vel, maakt U zich om hen maar geen zorgen, zij zien zich als binnengedrongen strijders die hier de cultuur komen vernietigen. Zou dat niet de reden kunnen zijn waarom Aziaten (en ja, ik had het over Chinezen en niet over Turken) veel minder terug te vinden zijn in de criminaliteitsstatistieken, beter zijn geïntegreerd in onze samenleving en veel beter scoren op de arbeidsmarkt? De manier waarop jullie multiculers allochtonen blijven achterna hollen tart elke verbeelding en is zo beschamend dat men zelfs kan spreken van zelfvernedering.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder Turkse jongeren heerst bijna dubbel zoveel werkloosheid als onder Marokkaanse; toch vertonen zij maar DE HELFT van het criminaliteitscijfer van Marokkaanse jongeren. Leg dit eens uit... Of komt er, zoals gewoonlijk, weer geen antwoord op... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Turken zijn Aziaten. Turkije hoort op geen enkele wijze bij de EG.
De Marokkanen zijn zelfs door hun mede-Maghrebijnen, o.a. de Tunesiërs, veracht! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Enne, voor mij wordt Turkije ook liefst geen lid van de E.U., maar als we moeten kiezen tussen Turken en Marokkanen, dan weet ik het wel... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() We moeten dus dringend een antwoord vinden op de vraag waarom
Marrokanen qua straatcriminaliteit numeriek oververtegenwoordigd zijn. Bovendien zouden de Marrokanen onder de Mahgrebijnen ook als de minst interessante bevolkingsgroep aanzien worden. Misschien heeft het er iets mee te maken dat zoals het ook voor de belgen geldt dat er ooit een een marokkaans politicus heeft of zal zeggen tegen de huidige of toekomende vorst : "Sire, Il n'y pas des marocains !" Er zijn inderdaad : berbers, woestijnmensen, Saharouis, Stedelingen.. 2de generatie immigrés in Europa, 3de generatie immigrés in europa (Van de laatste beweren dat het nog altijd marokkanen zijn is op zijn zachtst gezegd wel heel dwaas) & we kunnen het in groepen indelen van onze medemensen alsmaar verfijnen tot we op 1 mans groepen komen ikzelf - jijzelf enz.. Door omstandigheden staarde ik ploteseling een waarheid als een koe in mijn gezicht : uemands kinderen - kleinkinderen - achterkleinkinderen hebben een steeds een grotere familie, die door de migraties bovendien alsmaar gevarieerder wordt. Mijn kleinkinderen tellen reeds halve Zuid-Amerikanen, halve Afrikanen en hele adoptieve chinezen bij hun bloedverwanten. Ikzelf heb bloedverwanten die joods zijn via het wonderlijke internet kwam ik bovendien aan de weet dat er zowel familiegesneuvelden zijn in Normandië aan Amerikaanse zijde als aan het Oostfront aan duitse zijde. Culinair is het interessant te weten dat van moederszijde de verre voorouders wijnboeren waren in den Elzas en aan vaderszijde vissers in Blankerberge. Een visgerecht met een goede Vin d'Alsace is sinds ik dat weet onze familietraditieschotel. Het Crimineel zijn is men niet door een etnische predestinatie - het is een individuele verantwoordelijkheid : & dat is de boodschap die we justitie en politie duidelijk moeten laten uitdragen. Criminele jongeren worden opgepakt , desnoods in jongerengevangenissen opgesloten enz.. niet omdat ze islamiet, turk, chinees of marokkaan zijn maar omdat ze criminele feiten plegen. Die jongeren zijn bovendien hier geboren en bijgevolg belgen, vlamingen en landgenoten. Volgens Filip De Winter op een Nederlandse TV zender gaat het trouwens slechts over een zeer kleine minderheid van "allochtonen". Vinden jullie het begrip "allochtone belg" als het over 3de generatie gaat overigens ook niet zoetjesaan wat belachelijk .
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een andere thread roept iemand op om streng op te treden tegen bv. homohaters. Is het ook niet tijd dat er nu eens streng wordt opgetreden tegen criminelen, grote én kleine, ook en vooral als ze bij de 3de generatie horen? |
|
![]() |
![]() |