![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() THEOLOOG : JEZUS WAS HOMOSEKSUEEL
Een befaamde methodistische theoloog beweert dat Jezus homoseksueel was. Dominee Theodore Jennings, professor aan het theologisch seminarie 'United Church of Christ' van Chicago, probeert dat hard te maken in zijn boek: 'The Man Jesus Loved: Homoerotic Narratives From the New Testament' (De man van wie Jezus hield: homo-erotische vertellingen uit het Nieuwe Testament). Doorheen het boek citeert hij bijbelfragmenten. Zo zou "de apostel van wie Jezus hield" - zoals vermeld in het Evangelie van Johannes - de homoseksuele vriend van Jezus geweest zijn. Ook de dienaar van de Romeinse soldaat die door Jezus werd genezen, was de vriend van de homoseksuele soldaat. Die relatie werd door Jezus niet veroordeeld. De 'Ééngemaakte Kerk van Christus' staat bekend om haar homovriendelijkheid, telt heel wat homoseksuele priesters onder zijn bedienaars en biedt zegeningdiensten aan aan samenwonende partners. Hoewel Jennings les geeft in een seminarie van de Ééngemaakte Kerk is hij eigenlijk gewijd tot priester van de Methodisten. Deze kerk is officieel tegen homoseksualiteit gekant. Theologen discussiëren al decennialang over de seksuele geaardheid van Christus en het boek van Jennings zal het debat zonder twijfel nog wat aanzwengelen. Jennings is alleszins niet alleen met zijn mening. De Australische wetenschapper Rollan McCleary meent dat niet alleen Jezus, maar ook minstens drie, misschien wel vier van zijn volgelingen, homoseksueel was (waren). De academicus, zelf homoseksueel, is tot die conclusie gekomen na het grondig bestuderen van geschriften, bijbelse vertalingen en astrologische kaarten van Jezus. De man zou geoefend zijn in het interpreteren van astrologische kaarten. Zo zou de planeet Uranus, dikwijls terug te vinden in de astrologische kaarten van homoseksuelen, prominent aanwezig zijn in die van Jezus. McCleary heeft er een volledige doctoraatsthesis aan gewijd. Voor de namen van de homoseksuele apostelen is het wachten op de publicatie van die thesis die binnenkort verkrijgbaar zou zijn in de 'betere' boekhandel. http://www.gaylive.be/extern.php?url=www.pinkwave.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Of Jezus homo was of niet, zullen we heel moeilijk kunnen achterhalen, maar de man heeft het natuurlijk niet slecht bekeken. Een boek schrijven over een controversieel thema omtrent Jezus, dat levertje gegarandeerd veel media-aandacht op en hierdoor verkoop je goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is weer zo een grapje van Uranus... Your anus... ![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Sinds wanneer hecht jij belang aan de opinie van Methodistische of Mormoonse of Getuige van Jehova-achtige theologen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
But, on topic: Als gij mirakels kunt doen, zou gij u dan met 13 wulpse knaapjes (apostelen) omringen? Misschien is Michael Jackson wel de reincarnatie van Jezus...
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Of Jezus nu hetero, homo of bi was, I couldn't care less. Zijn andere boodschappen (verdraagzaamheid, naastenliefde
![]()
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik voeg zelfs toe: ik hoop dat hij ervan genoten heeft, homo of niet...
![]()
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins, als het waar is, was de man in kwestie op zijn minst biseksueel, de rollebolaffaire met Maria Magdalena is alleszins legendarisch. Ik heb alleszins het celibaat in de kerk nooit begrepen. ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() (een beetje zelfspot mag he, ik ben wel katholiek, maar gene kwezel)
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 29 juli 2009 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wanneer onderzoekt iemand of jezus een zombie was?
Dat opstaan uit de dood enzo lijkt mij toch een degelijk startpunt. ![]()