![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik moet een scriptie maken over de hedendaagse relevantie van de links-rechts tegenstelling en ideologieen.
Hiervoor moet ik uiteraard eerst wat reshearch doen en informatie opzoeken. Bij deze vraag ik aan u of u geen intressante boeken, artikels, sites, enz.. kent betreffende dit onderwerp.
#2 |
Parlementslid
|
![]() ik denk dat de mening van Vivant is "absoluut verouderd en irrelevant". Een tijd geleden heb ik dat toch ergens gelezen.
Ikzelf ben natuurlijk van mening dat het verschil vandaag de dag nog zeer zeker wél relevant is. Ook zou het nuttig kunnen zijn naar de links-rechts definitie van rechtsen EN linksen te kijken, wat ik heb de indruk dat die wel wat verschillen hebben. Sommigen vinden de VLD links, anderen (en ook ik dus) vinden SP.a en Groen! rechts, dus ja... |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien vind je wel relevante informatie hier op het forum daar deze discussie hier al een paar keer is gevoerd.
Voor de rest kan ik je alleen verwijzen naar een nummer van Tekos (Teksten, kommentaren en studies) van de Delta-stichting (nr 83 uit 1996) die je misschien in een deftige bibliotheek kan terug vinden. |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Heb die eerdere discusies reeds bekeken, maar er staan nergens nuttige links of informatie tussen. Ik moet min of meer wetenschappelijke informatie bemachtigen, 't is te zeggen het moet toch van iemand komen met enige authoriteit op dat gebied (politicus, sociaal wetenschapper,...).
#5 |
Schepen
|
![]() Een mailtje naar enkele studiediensten van politieke partijen kan alvast een grote hulp zijn.
Voor de CD&V kan je een mailtje sturen naar [email protected] |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]()
#7 |
Banneling
|
![]() Links-rechts is overbodig voor mensen die met beide voeten op de grond staan!
Die tegenstelling is gefabriceerd door politici zelf, niet door de onderbouw! |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Héél zeker deze artikels eens raadplegen, gegarandeerd bruikbaar én origineel: Jos Vinks, 'Links en rechts: zin of onzin van een indeling.' In: Teksten, Kommentaren en Studies, nr.50, 1988, pp.43-51 Luc Pauwels, 'Groen en/of rechts.' In: Teksten, Kommentaren en Studies, nr. 78, 1995, pp.7-10 Luc Pauwels, 'Wat we met links (en rechts) gemeen hebben. Wat ons van rechts (en links) scheidt.' In: Teksten, Kommentaren en Studies, nr.83, 1996, pp.5-18 |
|
![]() |