Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2002, 16:31   #1
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Zeker! Als er in één stad 30.000 vreemden wonen en er is woningtekort, dan moeten daar ook de autochtonen voor boeten. Als de overheid miljarden €uro uitgeeft aan opvangen van vreemden, dan is dit ten nadele van de autochtonen. Als die vreemden eisen beginnen te stellen die geld kosten aan de gemeenschap, dan is er minder geld beschikbaar voor de autochtonen. Is het dan verwonderlijk dat de overheid racisme schept? Want, alhoewel "eigen volk eerst" niet zou mogen, passen de politici die spreuk toch wel ijverig voor zichzelf toe: "eigen zak eerst"! En al die zever dat België een rijk land is en gerust mag delen met arme vreemden, blijkt in werkelijkheid een verzinsel als het land met 278 miljard €uro schulden zit en een massa noodzakelijke verzuchtingen niet kunnen ingevuld worden. Of dat voor alles de bevolking eerst op straat moet komen, of het werk staken om te eisen!
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2002, 20:34   #2
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn vreemden?
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2002, 20:36   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Zeker! Als er in één stad 30.000 vreemden wonen en er is woningtekort, dan moeten daar ook de autochtonen voor boeten. Als de overheid miljarden €uro uitgeeft aan opvangen van vreemden, dan is dit ten nadele van de autochtonen. Als die vreemden eisen beginnen te stellen die geld kosten aan de gemeenschap, dan is er minder geld beschikbaar voor de autochtonen. Is het dan verwonderlijk dat de overheid racisme schept? Want, alhoewel "eigen volk eerst" niet zou mogen, passen de politici die spreuk toch wel ijverig voor zichzelf toe: "eigen zak eerst"! En al die zever dat België een rijk land is en gerust mag delen met arme vreemden, blijkt in werkelijkheid een verzinsel als het land met 278 miljard €uro schulden zit en een massa noodzakelijke verzuchtingen niet kunnen ingevuld worden. Of dat voor alles de bevolking eerst op straat moet komen, of het werk staken om te eisen!
Willy, je lokt mij met een vraag naar deze topic, en wat zie ik? Je antwoordt er dadelijk zelf op, met een klinkende bevestiging!
Wanneer ik echter jouw argumentatie eens aandachtiger lees, dan merk ik dat je het niet over rechten van onze burgers hebt, maar over al dan niet perfide geld en machtsspelletjes! Rechten of geld is mijn ogen een totaal verschillend onderwerp.

Om dan op je initiële vraag te antwoorden:
Ik persoonlijk ben nog geen enkel recht ontnomen geweest door een allochtoon. Enkel ons repressie-apparaat heeft me ooit eens een tijdje het recht tot het besturen van een voertuig ontnomen, en geloof me, er kwam geen allochtoon aan te pas. Maar misschien is dit antwoord niet echt wat je ervan verwachtte. Kan je even duidelijker zijn wat betreft je vraag, en vooral de illustratie ervan?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2002, 20:36   #4
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rellen bij Oranjemars Portadown

Is dat een aanfluiting van alle voorstanders van multicultuur! Zelfs in éénzelfde volk kunnen de Ieren elkaar niet verdragen wegens godsdienstverschil! Moesten daar nu eens moslims bijkomen, dan was het kompleet oorlog! Dus weg met multicultuur en elk binnen zijn eigen gebied!

Ondanks strenge veiligheidsmaatregelen is het zondag tijdens de jaarlijkse Oranjemars in de Noord-Ierse plaats Portadown tot ongeregeldheden gekomen. Bij botsingen tussen demonstranten en de politie raakten zeker twintig agenten en enkele burgers gewond. De mars begon aanvankelijk rustig. Ongeveer 1300 protestanten liepen van het stadscentrum naar de kerk van Dumcree, aan de rand van Portadown. Tweeduizend militairen en agenten moesten de optocht in rustige banen leiden. Voor het vijfde achtereenvolgende jaar hadden de autoriteiten de organisatoren verboden op de terugweg over de Garvaghy Road te trekken. Deze straat loopt door een katholieke wijk. Toen woedende demonstranten de barricades bij Garvaghy Road omver wilden halen, ging het alsnog mis. De rellen duurden een uur en de politie werd met flessen en stenen bekogeld. De politie op haar beurt zette het waterkanon in en schoot met rubberen kogels om de menigte uiteen te jagen. Met de Oranjemarsen herdenken de protestanten de slag bij de rivier de Boyne in 1690. De protestantse koning-stadhouder Willem III versloeg daar definitief zijn katholieke schoonvader Jacobus II, die hij twee jaar daarvoor van de Engelse troon had gestoten.
Dit bericht is van de hand van Meneer Willy. Nu vraag ik me af wat Meneer Willy zou doen moest hij hetzelfde gedachtegoed koesteren als nu maar in Portadown wonen. Zou u, Meneer Willy, dan ook alle protestanten of katholieken laten 'verhuizen'?
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be